Sove i egen seng - skilsmissebarn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.437 visninger
11 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. december 2021

Anonym trådstarter

God aften, det handler om samsovning, min datter er 3 år og 5 mdr.

Hvad  ville I gøre? 

Jeg og far er ikke helt enige på det punkt. Han vil gerne have hun sover i egen seng, på trods af hun hver aften Beder om at sove med ham.men hun vågner ofte et par timer efter putning og vil ind til ham. 
Hos mig sover vi sammen , da min datter elsker det, og jeg ser det ikke som noget problematisk- Hun skal nok komme til at sove selv. 

Inden jeg og min x mand blev skilt samsov vi. Min x mand har spurgt om jeg ikke kan lade datteren sove selv hos mig, da han tror at det er derfor hun ikke vil sin egen seng hos ham.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hvad  ville I gøre? 

Jeg og far er ikke helt enige på det punkt. Han vil gerne have hun sover i egen seng, på trods af hun hver aften Beder om at sove med ham.men hun vågner ofte et par timer efter putning og vil ind til ham. 
Hos mig sover vi sammen , da min datter elsker det, og jeg ser det ikke som noget problematisk- Hun skal nok komme til at sove selv. 

Inden jeg og min x mand blev skilt samsov vi. Min x mand har spurgt om jeg ikke kan lade datteren sove selv hos mig, da han tror at det er derfor hun ikke vil sin egen seng hos ham.

Jeg ville opfatte datterens ønske som et behov for tryghed og lade hende sove i din seng. Begge mine kommer ind i vores seng i løbet af natten. Engang imellem falder den yngste i søvn i vores seng og bliver så løftet ind i sin egen i løbet af aftenen. Men han kommer alligevel ind i løbet af natten. Det sker nok 1-2 gange om måneden at jeg vågner uden børn i sengen. Jeg opfatter det som at de søger tryghed om natten og har behov for os, så derfor får de lov til at blive. Jeg forventer ikke at de sover i min seng når de er 15 år gamle. De er 4 og 7 idag. Jeg kom også selv tit ind i mine forældres seng som barn, men stoppede helt naturligt med det jo ældre jeg blev. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Naha

Anonym skriver:

Hvad  ville I gøre? 

Jeg ville foreslå far at han kunne tage hendes seng ind til sig, så hun stadig sover i egen seng, men i samme rum.

Det at hun selv siger hun vil, er jo at hun går opmærksom på sig behov. Det er man som forælder bare nød til at rette sig efter især når hun er så lille endnu

Der må kunne findes en gylden middelvej. Du skal i hvertfald ikke ændre hvordan i sover hos dig. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Naha skriver:

Jeg ville foreslå far at han kunne tage hendes seng ind til sig, så hun stadig sover i egen seng, men i samme rum.

Det at hun selv siger hun vil, er jo at hun går opmærksom på sig behov. Det er man som forælder bare nød til at rette sig efter især når hun er så lille endnu

Der må kunne findes en gylden middelvej. Du skal i hvertfald ikke ændre hvordan i sover hos dig. 

Præcis, jeg har heller ikke tænkt mig at ændre på, hvordan hun sover. Men far er stædig og siger bare “Hun skal lære det” Så må hun komme op i hans seng, når hun vågner siger han.

Jøses

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Hvad han gør er hans valg (hans vurdering er ligeså valid som din). Han kan dog ikke bede dig om at ændre noget i dit hjem. 

Med min eks tog det lang tid at lære hans dreng at sove i egen seng, men det gik til sidst. Selvom han sov hos sin mor i hendes samvær.  

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Hvad han gør er hans valg (hans vurdering er ligeså valid som din). Han kan dog ikke bede dig om at ændre noget i dit hjem. 

Med min eks tog det lang tid at lære hans dreng at sove i egen seng, men det gik til sidst. Selvom han sov hos sin mor i hendes samvær.  

Ja, præcis. Jeg blander mig ikke i, hvordan min datter sover hos ham.
Jeg kan jo godt forstå, hvad han mener med, at hun skal lære det. Men min opfattelse er, at hun altså ikke er SÅ stor igen med 3.5 år, og det er jo ikke fordi hun kommer til (eller ønsker) og sove hos mig til hun er 15 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Ja, præcis. Jeg blander mig ikke i, hvordan min datter sover hos ham.
Jeg kan jo godt forstå, hvad han mener med, at hun skal lære det. Men min opfattelse er, at hun altså ikke er SÅ stor igen med 3.5 år, og det er jo ikke fordi hun kommer til (eller ønsker) og sove hos mig til hun er 15 

Jeg har ikke nogen holdning til samsovning eller noget godt forslag. 

Men jeg vil bare slå er slag for samarbejdet. Som du selv er inde på, vil du gerne bibeholde det gode samarbejde. Mine ældstes far og jeg blev skilt da de var helt små. Vi har samarbejdet ekstremt meget. Og det har virkelig været gavnligt. Og selv i dag hvor de er 12 og 14 er det guld værd at vi kan tale. 
Men det har været fedt at kunne skabe de samme rammer for børnene, så de ikke skulle forholde sig til fx forskellige sengetider, forskellige tilgange til bestemte episoder osv. Det tror jeg har gjort meget godt for vores børn og for os. 
Og selv i dag kan børnene blive overrasket over hvor meget vi egentlig taler sammen, men de ved også at de ikke kan “spille en af os ud.” 
Og nej, intet har været rosenrødt. Min eks var(ifølge mig) en klaphat af den anden verden. Men jeg har udelukkende fokuseret på vores børn og deres trivsel.  Men det har til tider været svært. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Jeg synes, du skal holde fast i jeres samsovning. Det er en vigtig kilde til tryghed for dit barn.

Din eksmand må løse det på en anden måde end ved at blande sig i, hvad du gør. Han bestemmer i sit eget hjem, men ikke i dit.

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym trådstarter

Jeg synes, du skal holde fast i jeres samsovning. Det er en vigtig kilde til tryghed for dit barn.

Din eksmand må løse det på en anden måde end ved at blande sig i, hvad du gør. Han bestemmer i sit eget hjem, men ikke i dit.

Amen altså  Han sagde sidst “Det er åbenbart ikke nu, vi skal tage den kamp” Og en af hoved argumenterne “Der er mange børn det sover i egen seng”

Det handler ikke om hvad andre børn gør, det handler om vores datter!

Kamp?? Det er ingen kamp, overrasket over han bruger det ord, bare fordi vi ikke er enige på lige det punkt. 

Jeg ved, at han er lidt presset af sin mor, for hun har ytret sig maaange gange mens vi har været gift jeg og x manden. 

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

Det er egentlig ligegyldigt hvad I som forældre mener, tænker eller føler. 
Essensen er “hvad har jeres datter behov for?” 
Mor og far gør tingene forskelligt, og for at jeres datter trives bedst er det meget fint at forventningsafstemme hvad I har af struktur OL, så dagene så hvidt muligt er “ens” ligegyldig hvor hun er. Der er allerede 2 hjem, 2 senge, 2 sæt regler at følge. Det er meget at rumme som en lille pige. 
Hun søger tryghed og nærvær, det er klart med de vilkår hun har. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.