Føler at hun drømmer og ikke er der i virkelighede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.246 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. december 2021

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Min datter på 10 år klager over at hun føler hun drømmer og ikke er tilstede i virkeligheden. Hun kan ikke forklare det bedre og det er meget svært at sætte sig ind i og forstå… Det er ikke hver dag hun har det sådan, men det kommer og går i perioder. 

Hun kan have det sådan en hel dag…. 

Hvad pokker kan det være?? Nogen der har erfaringer?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2021

KoFy

Ved angst er et meget normalt symptom, at man har det, som om man er uden for ens egen krop - altså en uvirkelighedsfølelse. Kan det være sådan?

Anmeld Citér

6. december 2021

lineog4

Da jeg var ung/barn kunne jeg også få fornemmelsen af, at jeg stod uden for "virkeligheden", jeg oplevede det som der var en tikken, og jeg ligesom stod ved siden af det hele og ikke var med. 

Jeg havde det en del år, men så gik det over - det var både ubehageligt, men også lidt rart svært at forklare.... har senere i livet fået at vide, at det kan handle om en fysisk udvikling af hjernen om det er rigtigt aner jeg ikke. Men fakta er, at jeg havde det  havde samtidig også nogle meget ubehagelige drømme, hvor jeg var sikker på at jeg var vågen og jeg blev suget ud af sengen og ned gennem gulvet, og vidste at fik jeg ikke tændt lyset, så ville jeg forsvinde. 

Tror der sker noget i den alder, og ville ikke være så nervøs hvis jeg var dig med mindre din datter mistrives på grund af det 

Anmeld Citér

6. december 2021

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Jeg havde det også meget sådan som barn. Jeg var et meget følsomt væsen (og er det til dels stadig). Jeg kan i hvert fald genkende beskrivelsen af at føle det hele er en drøm. Jeg kunne også forsvinde sådan lidt ud af min egen krop mm.

Det var helt galt en gang hvor jeg havde fået lattergas og det igangsætte en uge, hvor jeg tænkte alt slt for meget over universet, mig selv, og alt det der.

Jeg kan huske at jeg som barn også kunne kigge meget i spejlet og tænke over hvem det egentligt var jeg kiggede på.

Det var ikke noget som gjorde noget som sådan da jeg var barn. Jeg lærte at leve i det og med det.

Jeg har siden haft enkelte episoder med det man vist kalder psykotiske oplevelser, hvor jeg som voksen fx oplevelsen af at ryge med hele kroppen igennem et hegn og gå op i røg. Det var i en svær og stresset periode af mit liv og jeg endte med at få antidepressiv medicin, hvilket hjalp rigtig meget.

I dag har jeg et helt normalt liv med børn, mand, arbejde, venner, fritidsinteresser, osv.

Det er slet ikke for at sige, at det også er sådan for dit barn. Jeg tror mange børn kan gå og føle det sådan, men jeg forestiller mig, at dit barn er nok lidt mere refleksiv og generelt opfangede end andre.

Anmeld Citér

9. december 2021

Anonym

10. december 2021

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

ADD. 

Hvordan skal det menes??

Anmeld Citér

10. december 2021

Anonym

Omsorgsgiver skriver:

Hvordan skal det menes??

Attention deficit disorder.

Anmeld Citér

10. december 2021

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Anonym skriver:

Attention deficit disorder.

Altså du mener, at min datter kan have ADD??

Anmeld Citér

10. december 2021

Kontrast

Anonym skriver:

ADD. 

Er det ikke lidt hurtigt at stille en diagnose, når vi ikke kender pigen og i øvrigt ikke ved mere?

Anmeld Citér

10. december 2021

321

Profilbillede for 321
Omsorgsgiver skriver:

Min datter på 10 år klager over at hun føler hun drømmer og ikke er tilstede i virkeligheden. Hun kan ikke forklare det bedre og det er meget svært at sætte sig ind i og forstå… Det er ikke hver dag hun har det sådan, men det kommer og går i perioder. 

Hun kan have det sådan en hel dag…. 

Hvad pokker kan det være?? Nogen der har erfaringer?? 

døjer hun med andre problemer ? Eller er det “kun” det ? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.