Føler at hun drømmer og ikke er der i virkelighede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2021

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
321 skriver:

døjer hun med andre problemer ? Eller er det “kun” det ? 

Det er kun det….

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2022

Anonym

Jeg havde det på præcis samme måde BARE først fra jeg var 15 år. 

Det bekymrede mig så meget at jeg tog til lægen med det. Jeg kan ikke huske om der var én af diagnoserne der gav denne følelse, eller om det var begge på én gang der gav hele oplevelsen. Men jeg fik diagnoserne angst og ADD.

Jeg ville helt sikkert lade hende komme bare til en psykolog, de skal nok sige hvis der skal psykiater til, men så hun kan få luftet det hele til en der måske kender til følelsen fordi de har hørt det før. Naturligvis kun hvis hun selv ønsker det 

Anmeld Citér

21. marts 2022

Mrs.

Omsorgsgiver skriver:

Altså du mener, at min datter kan have ADD??

Det passer ikke på diagnosen add så det skal du ikke være bekymret for. 
så længe hun ikke mistrives er der ikke grund til bekymring. Hun er i en alder hvor hun både fysisk og psykisk udvikler sig meget. Hvis hun føler det er en belastende følelse i hverdagen, kan en evt skolepsykolog være en god start til at få sat ord på. 

Anmeld Citér

23. marts 2022

Anonym

Kære du

Jeg kan tydeligt huske da jeg var barn mellem 6-9 år ca. der var dage hvor jeg følte jeg ikke var i den virkelige verden.

Især når jeg gik på badeværelset og kiggede på mig selv i spejlet. Jeg kunne føle enorm uro i mit hovede, men det forsvandt dog efter jeg blev teenager og nu er jeg voksen og mor.

Jeg kunne ofte bare være i min egen verden fordi det føltes som om jeg svævede et øjeblik og det ikke var den rigtige verden jeg levede i. 
Det er dog meget længe siden jeg oplevede uro i hovedet og ikke at være i den rigtige verden

Som barn levede vi dog også med rigtig mange mennesker omkring os og uro. Vi boede sammen med bedsteforældre hvor der hele tiden var besøg gæster og kaos, jeg flyttede ud som meget ung med min kæreste og bor stadig sammen med ham den dag idag med min dejlige søn. Kan der være noget på skolen der påvirker hende?

Ønsker jer det bedste og håber det forsvinder dejligt hun har en god mor som dig som sætter fokus på hende og du kan tale med hende om det

Anmeld Citér

23. marts 2022

Cerenia

Det hedder depersonalisering og opleves hvis man er meget stresset eller angst. Prøv evt at Google det og læs lidt mere om det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.