Andre som endnu ikke er vaccineret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2021

Carina:-)

Du er jo fuldstændig ignorant. Du har helt sikkert ikke indsigt i vaccinen, for så svarer man ikke som du gør.

Mening? Det handler ikke længere om meninger men om beviseligt materiale. Son en anden nævner, så er det kun antistofferne der bliver i kroppen - ikke vaccinen som forsvinder efter 3 dage. Jeg kunne blive ved, men jeg tror faktisk ikke det nytter noget.

God dag.

Hvor skriver folk dog grimt -! 

Det har ikke noget at gøre med at hun er ignorant - men at hun tænker over tingene , og træffer sin egen beslutning. 

JEG  er vaccineret- og jeg er en af dem der er blevet ramt hårdt af bivirkninger. 

Jeg har blødningsproblemer, og hævede lymfer I hele venstre bryst som kom efter 2 stik. Og nu skal jeg da også til et lille hyggetjek af hjertet i morgen.  -  heldigvis er det bivirkninger lægerne er obs på - så jeg er i gode hænder , men ville da hellere have været foruden....

Jeg  er så heldigvis ikke gravid ! - men alle med lidt empati ved hvor bekymrende de måneder er i forvejen- og nu skal de gravide tage stilling til endnu mere .

Fint at du gerne vil bidrage med din holdning til folk der fravælger vaccine pga fx usikkerhed , men prøv at finde bare lidt rummelighed frem - for en der i bund og grund bare handler ud fra kærlighed til sit ufødte barn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2021

kamikaze

Anonym skriver:

Du er jo fuldstændig ignorant. Du har helt sikkert ikke indsigt i vaccinen, for så svarer man ikke som du gør.

Mening? Det handler ikke længere om meninger men om beviseligt materiale. Son en anden nævner, så er det kun antistofferne der bliver i kroppen - ikke vaccinen som forsvinder efter 3 dage. Jeg kunne blive ved, men jeg tror faktisk ikke det nytter noget.

God dag.

Såvidt jeg husker fra en anden tråd har B&J også andet at kæmpe med, og har besluttet at vente med vaccinen i samråd med læge og jordemoder. Det tænker jeg vi skal lade være mellem dem.

Men generelt er der ingen tvivl om at COVID kommer med større risiko end vaccine på kort sigt. Det betyder ikke at vaccinen er uden risiko, men det betyder at på den korte sigt kommer sygdom med *større* risiko.

Anmeld Citér

5. december 2021

B&J

Frizzy skriver:

Man kan have en mening. Der kan være religiøse eller andre værdimæssige begrundelser for ikke at få en vaccine. Men både i forhold til ikke-gravide og gravide er der evidens for, at man får nogle bedre corona forløb med en vaccine.  I forhold til gravide er der ret overvældende beviser for at det er en god ide at få vaccinen i forhold til den variant der er dominerende pt. Det er ikke noget det kan være en holdning til... facts er facts? Drt er det smukke med videnskab. Man kan heller ikke have en “holdning” til om penicilin eller insulin virker..? Eller om det er sundt eller ej at ryge.? I nogle tilfælde kan man være i tvivl om en sammenhæng - resultaterne kan være utrolstrækkelige- men lige i forhold til corona og vaccinen er resultaterne ret klare. 

Det er også super fint det er mening jeg føler bare ikke der er nok viden 

Anmeld Citér

5. december 2021

B&J

Annoni skriver:

Her bliver jeg altså også lige nødt til som jordemoder, at sige til dig… ingen fagpersoner er der for at give deres egne meninger om vacciner, procedurer om fx igangsættelse, om det nu er nødvendigt at give D-vit til baby efter fødslen osv osv. 
Vi skulle helst være der for, at støtte op om de procedurer der er udarbejdet af de allerdygtigste fagfolk på vores område, videreformidle den viden og støtte op om den.

Kunne du forestille dig hvilket virvar af forskellige holdnings og meningbaserede gode ammestueråd en jordemoderkonsultation kunne komme til at bestå af, hvis vi bare vejledte efter “ forgodtbefindende” og hvad vi liiiiige selv synes var vigtigt og rigtigt Vi er jo trods alt i 2021, hvor viden og evidens gerne skulle danne rammen om den behandling man får i sundhedsvæsnet. 

For mig virker det simpelthen ikke rigtig til, at du har forstået hvad det handler om.

Jo det gør jeg, men man har stadig lov til at have sin mening omkring den. Og  jeg Beder om nåede mere viden omkring at være gravid og få vaccinen hvis jeg kunne få det så havde jeg nok også fået det første stik. hvis jeg ikke var gravid havde jeg taget den manden min har også fået alle sine 3 og vores søn skal have det feste stik på fredag

Anmeld Citér

5. december 2021

B&J

kamikaze skriver:

Såvidt jeg husker fra en anden tråd har B&J også andet at kæmpe med, og har besluttet at vente med vaccinen i samråd med læge og jordemoder. Det tænker jeg vi skal lade være mellem dem.

Men generelt er der ingen tvivl om at COVID kommer med større risiko end vaccine på kort sigt. Det betyder ikke at vaccinen er uden risiko, men det betyder at på den korte sigt kommer sygdom med *større* risiko.

Tak

Anmeld Citér

5. december 2021

B&J

Carina:-) skriver:

Hvor skriver folk dog grimt -! 

Det har ikke noget at gøre med at hun er ignorant - men at hun tænker over tingene , og træffer sin egen beslutning. 

JEG  er vaccineret- og jeg er en af dem der er blevet ramt hårdt af bivirkninger. 

Jeg har blødningsproblemer, og hævede lymfer I hele venstre bryst som kom efter 2 stik. Og nu skal jeg da også til et lille hyggetjek af hjertet i morgen.  -  heldigvis er det bivirkninger lægerne er obs på - så jeg er i gode hænder , men ville da hellere have været foruden....

Jeg  er så heldigvis ikke gravid ! - men alle med lidt empati ved hvor bekymrende de måneder er i forvejen- og nu skal de gravide tage stilling til endnu mere .

Fint at du gerne vil bidrage med din holdning til folk der fravælger vaccine pga fx usikkerhed , men prøv at finde bare lidt rummelighed frem - for en der i bund og grund bare handler ud fra kærlighed til sit ufødte barn. 

Ej hvor er jeg ked af at læse du har fået alle de bivirkninger håber bestemt ikke dit hjerte fejler nåede og alt går i sig selv igen. 

Anmeld Citér

5. december 2021

B&J

fehår skriver:

Hvorfor skulle det ikke passe?

Fordi en artikel betyder ikke altid at alt er snart det der står 

Anmeld Citér

5. december 2021

fehår

B&J skriver:

Fordi en artikel betyder ikke altid at alt er snart det der står 

Nej, naturligvis ikke. Men har du læst artiklen? Det er formanden for Dansk Selskab for Obstetrik og Gynækologi, som kommer med statistikkerne. Det lyder da som en fornuftig kilde. Hun ved nok en del mere om gravide og Corona, end vi gør som lægmænd. 

Anmeld Citér

5. december 2021

B&J

fehår skriver:

Nej, naturligvis ikke. Men har du læst artiklen? Det er formanden for Dansk Selskab for Obstetrik og Gynækologi, som kommer med statistikkerne. Det lyder da som en fornuftig kilde. Hun ved nok en del mere om gravide og Corona, end vi gør som lægmænd. 

Ja men igen den jeg læste stod der at der var corona i livmoren men det var stadig ikke sikkert baby var død af corona men igen super fint du vil vaccineres hvis eller mens du er gravid men det giver stadig ikke mig tryghed

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym

Jeg har næsten lige født, og har stadig ikke fået vaccinen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.