Andre som endnu ikke er vaccineret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2021

B&J

fehår skriver:

94% af de svært coronaramte gravide kvinder i år er uvaccinerede.

Læs evt. den artikel, jeg har linket til fra DR.

Ja men passer det? Men jeg kan godt forstå mange ikke er det vi har jo de samme bekymringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2021

B&J

StortOgSmåt skriver:

Der er ikke tale om meninger, der er tale om videnskabelige argumenter. Det er dit frie valg og derfor skal din læge og jordemoder støtte dig, uanset at dit valg går imod bedre vidende. Der er intet hokus pokus ved at viden på et område udvikler sig og forandres over tid - det er hele kernen i videnskab. Den viden du ikke finder er tilstrækkelig, er tilstrækkelig veldokumenteret og understøttet til at sundhedsmyndighederne er helt tydelige i deres anbefalinger: Det er langt farligere for dit barn at du risikerer Corona, end at du beskytter dig selv og barnet igennem en veldokumenteret vaccine. Der er ikke rigtig noget af rafle om, med mindre man insisterer på at ignorere lægevidenskaben.

Nej for jeg vil ikke have en støtte jeg vil have en mening af min læge og jordemor. Hvad de syntes.

og hvis der er så mange lægelige beviser jamen hvor er de ? Jeg kan ikke finde dem ud over en masse artikler med masser af forskellige viden og meninger. 
Men så længe ingen kan komme med den trygge overbevisning omkring denne vaccine mens jeg er gravid hopper jeg over. 

Anmeld Citér

5. december 2021

B&J

Astoria skriver:

Fordi man specifikt mener delta varianten kan øge risikoen, den som nu er udbredt i Danmark. 

Jamen sidste år var der også en ny variant som var så farlig og smitsom. Og nu igen i år 

Anmeld Citér

5. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Hvilke beviser vil du have? 

Du kan sagtens smutte ind på en del af de lægefaglige databaser og finde deres studier dér. Det kræver dog en vis faglig forståelse at kunne tolke studier som regel.

Jeg har også før henvist til Spørg en læge om coronavirus, der også ofte har kildehenvisninger. 

At der flere gange er kommet en virusvariant, som er mere smitsomt end den forrige, gør netop vaccination endnu mere aktuelt? 

Jeg slutter her, for jeg tvivler på, at du egentlig er så interesseret i argumenter fra.. Ja. Jeg aner faktisk ikke, hvem eller hvad du finder troværdige nok til at lytte til, så det giver vist ikke mening at forsøge.

Du kan finde masser af tal, statistik, udtalelser fra danske læger/fødselslæger m fl, hvis du blot googler

Anmeld Citér

5. december 2021

fehår

B&J skriver:

Ja men passer det? Men jeg kan godt forstå mange ikke er det vi har jo de samme bekymringer 

Hvorfor skulle det ikke passe?

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym

Jo jo men der kom jo også en ny variant sidste år og ja det er hvad vi kan læse vi får ingen beviser eller nåede alt er lukket inde i en box efter min mening men igen alle har lov til hver sin mening 

Du er jo fuldstændig ignorant. Du har helt sikkert ikke indsigt i vaccinen, for så svarer man ikke som du gør.

Mening? Det handler ikke længere om meninger men om beviseligt materiale. Son en anden nævner, så er det kun antistofferne der bliver i kroppen - ikke vaccinen som forsvinder efter 3 dage. Jeg kunne blive ved, men jeg tror faktisk ikke det nytter noget.

God dag.

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym

B&J skriver:

Nej for jeg vil ikke have en støtte jeg vil have en mening af min læge og jordemor. Hvad de syntes.

og hvis der er så mange lægelige beviser jamen hvor er de ? Jeg kan ikke finde dem ud over en masse artikler med masser af forskellige viden og meninger. 
Men så længe ingen kan komme med den trygge overbevisning omkring denne vaccine mens jeg er gravid hopper jeg over. 

Altså, alle de nye artikler fra Sundhedsstyrelsen, obstetrikforeningen mv. har den viden, du netop mener, du ikke kan finde? Der står sort på hvidt hvilken forskel, vaccinen -og mangel på samme - har haft for gravide, som er blevet smittet med corona og efterfølgende indlagt. 

Men hvis man ikke opsøger den viden eller lukker af for den, når den bliver fremlagt for en i alle de store nyheder som nu, fordi man er stålsat på IKKE at få vaccinen, så tager man nok kun imod den viden, som understøtter ens egne holdninger

Anmeld Citér

5. december 2021

Annoni

B&J skriver:

Jo jo men der kom jo også en ny variant sidste år og ja det er hvad vi kan læse vi får ingen beviser eller nåede alt er lukket inde i en box efter min mening men igen alle har lov til hver sin mening 

Beviser ? Der er da masser af beviser på at der er markant flere døde børn hos de uvvaccinerede gravide med covid og specielt deltavarianten. Hvis du læser de videnskabelige artikler der er udarbejdet er det meget tydeligt.

Det du gør, er at lukke øjnene for evidens og videnskab - det må man bestemt også gerne, men det er på eget ansvar. 
Jeg er selv jordemoder og har også været i tvivl i starten af min graviditet, så jeg skal bestemt ikke gøre mig bedre en andre. Det der gjorde en markant forskel for mig, var at man nu har så meget data, at man kan bevise signifikant flere døde børn i tredje trimester hos kvinder der har været smittet og er blevet ramt hårdt at covid. Du kan tro det fik mig til at lette rumpetten og få de stik. Jeg har taget imod begge to og vil også tage imod nr. 3 når det tilbydes. 

ifht til det med at støtte en gravid i sit valg i graviditeten - der vil fagpersoner jo altid støtte, også selvom det er imod givent råd … Det betyder jo ikke at vi synes det er en fantastisk ide’

De bedste hilsner med ønsket om en god graviditet for dig herfra❤️

Anmeld Citér

5. december 2021

Annoni

B&J skriver:

Her bliver jeg altså også lige nødt til som jordemoder, at sige til dig… ingen fagpersoner er der for at give deres egne meninger om vacciner, procedurer om fx igangsættelse, om det nu er nødvendigt at give D-vit til baby efter fødslen osv osv. 
Vi skulle helst være der for, at støtte op om de procedurer der er udarbejdet af de allerdygtigste fagfolk på vores område, videreformidle den viden og støtte op om den.

Kunne du forestille dig hvilket virvar af forskellige holdnings og meningbaserede gode ammestueråd en jordemoderkonsultation kunne komme til at bestå af, hvis vi bare vejledte efter “ forgodtbefindende” og hvad vi liiiiige selv synes var vigtigt og rigtigt Vi er jo trods alt i 2021, hvor viden og evidens gerne skulle danne rammen om den behandling man får i sundhedsvæsnet. 

For mig virker det simpelthen ikke rigtig til, at du har forstået hvad det handler om.

Anmeld Citér

5. december 2021

Frizzy

Jeg er 24+4 jeg har ikke i sinde at tage vaccinen. Før jeg har født 

og min læge og jordemor støtter mig i det. Jeg syntes slet ikke man ved nok og ja jeg har læst nogle babyer er døde men utroligt det først er kommet ud nu og ikke sidste år og de har skrevet der er flere der er døde i år ind sidste år og nu er mange flere fået vaccinen det syntes jeg også er en kæmpe bekymring. 
men ja alle skal have deres mening omkring den vaccine.

men når jeg har født vil jeg gerne have den. 

Man kan have en mening. Der kan være religiøse eller andre værdimæssige begrundelser for ikke at få en vaccine. Men både i forhold til ikke-gravide og gravide er der evidens for, at man får nogle bedre corona forløb med en vaccine.  I forhold til gravide er der ret overvældende beviser for at det er en god ide at få vaccinen i forhold til den variant der er dominerende pt. Det er ikke noget det kan være en holdning til... facts er facts? Drt er det smukke med videnskab. Man kan heller ikke have en “holdning” til om penicilin eller insulin virker..? Eller om det er sundt eller ej at ryge.? I nogle tilfælde kan man være i tvivl om en sammenhæng - resultaterne kan være utrolstrækkelige- men lige i forhold til corona og vaccinen er resultaterne ret klare. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.