Andre som endnu ikke er vaccineret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.815 visninger
33 svar
77 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2021

Anonym trådstarter

Hej piger

Jeg er 8+1 og ikke vaccineret. Jeg er virkelig i tvivl om, hvorvidt jeg skal blive det i 2. trimester. Ville helst være fri for både corona og vaccinen, men ved godt det kan blive svært. Det gør helt sikkert indtryk, at corona kan påvirke moderkagen og i værste tilfælde kan medføre, at den lille dør. Pyha det er virkelig svært det hele. Kan heller ikke lide tanken om, om vaccinen mon kan have konsekvenser for barnet nu eller på sigt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2021

Anonym

Jeg har det på samme måde som dig! Er 7+6 og ikke vaccineret. Der er så meget i medierne nu om kvinder, som har farlige forløb :/ Min kæreste er lærer og kommer derfor ofte i nærkontakt med potentielt smittet, så det udgør en klar risiko for baby ... derfor tror jeg også, jeg ender med at tage den, selvom det strider imod mit instinkt. Jeg tror dog, jeg ser, hvor langt jeg kan trække den - måske til tredje semester, bare så baby er mest 'færdigbagt' :p

Anmeld Citér

5. december 2021

Anonym

Hvis det trøster dig, er vaccinen ude af kroppen igen efter et par dage eller uger. 

Der er intet, der tyder på, at vaccinen kan påvirke baby, udover videregivelse antistoffer, da proteinet er alt for skrøbeligt til at kunne rejse så langt i kroppen. 

Hvis du er i tvivl, kan jeg anbefale dig at spørge i Spørg en læge om Coronavirus eller kontakte din egen læge/JM. Så kan du få et fagligt svar, evt fra dem, der kender dig og din situation allerbedst. 

Anmeld Citér

5. december 2021

B&J

Jeg er 24+4 jeg har ikke i sinde at tage vaccinen. Før jeg har født 

og min læge og jordemor støtter mig i det. Jeg syntes slet ikke man ved nok og ja jeg har læst nogle babyer er døde men utroligt det først er kommet ud nu og ikke sidste år og de har skrevet der er flere der er døde i år ind sidste år og nu er mange flere fået vaccinen det syntes jeg også er en kæmpe bekymring. 
men ja alle skal have deres mening omkring den vaccine.

men når jeg har født vil jeg gerne have den. 

Anmeld Citér

5. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
B&J skriver:

og min læge og jordemor støtter mig i det. Jeg syntes slet ikke man ved nok og ja jeg har læst nogle babyer er døde men utroligt det først er kommet ud nu og ikke sidste år og de har skrevet der er flere der er døde i år ind sidste år og nu er mange flere fået vaccinen det syntes jeg også er en kæmpe bekymring. 

Du glemmer 

1) at deltavarianten er blevet dominerende 

2) at de fleste af kvinderne var uvaccinerede 

Det synes jeg er relevant at få med. 

Anmeld Citér

5. december 2021

fehår

Jeg skal have mit tredje stik, så snart jeg rammer andet trimester. Jeg er lærer og har små børn i daginstitutioner, så jeg vil gerne dækkes så godt ind, som muligt.

Denne her artikel præsenterer nogle ret skræmmende tal:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/flere-uvaccinerede-gravide-indlaegges-med-corona-det-er-bekymrende

Anmeld Citér

5. december 2021

fehår

B&J skriver:

94% af de svært coronaramte gravide kvinder i år er uvaccinerede.

Læs evt. den artikel, jeg har linket til fra DR.

Anmeld Citér

5. december 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
B&J skriver:

Der er ikke tale om meninger, der er tale om videnskabelige argumenter. Det er dit frie valg og derfor skal din læge og jordemoder støtte dig, uanset at dit valg går imod bedre vidende. Der er intet hokus pokus ved at viden på et område udvikler sig og forandres over tid - det er hele kernen i videnskab. Den viden du ikke finder er tilstrækkelig, er tilstrækkelig veldokumenteret og understøttet til at sundhedsmyndighederne er helt tydelige i deres anbefalinger: Det er langt farligere for dit barn at du risikerer Corona, end at du beskytter dig selv og barnet igennem en veldokumenteret vaccine. Der er ikke rigtig noget af rafle om, med mindre man insisterer på at ignorere lægevidenskaben.

Anmeld Citér

5. december 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
B&J skriver:

Fordi man specifikt mener delta varianten kan øge risikoen, den som nu er udbredt i Danmark. 

Anmeld Citér

5. december 2021

B&J

Savanna skriver:

Du glemmer 

1) at deltavarianten er blevet dominerende 

2) at de fleste af kvinderne var uvaccinerede 

Det synes jeg er relevant at få med. 

Jo jo men der kom jo også en ny variant sidste år og ja det er hvad vi kan læse vi får ingen beviser eller nåede alt er lukket inde i en box efter min mening men igen alle har lov til hver sin mening 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.