Julegave til dem UDEN børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Men jeg skriver Ingen steder det SKAL koster 500kr præcis!

men der er store forskel at kigge i 200kr gave eller 500-600kr gave 

vi har altid givet for 200kr pga vi alle var på SU

Jeg har intet behov for at give “dyre” gaver - 

Men synes det er ikke meget til en voksen kvinde på 200kr 

og det kan godt være du ikke er sådan men gav min sviger os gaver for flere tusind kroner vilde jeg godt nok ha det svært med jeg gav dem noget til 200kr

( Om jeg fik noget så dyrt vilde jeg selvfølge sige det beløb giver vi ikke på en pæne måde - fordi det vilde jeg ikke holde ud )

Jeg snakker heller ikke om "præcis" i mit svar, men den der skelen til hvad de andre giver og at man så lidt er tvunget til at nærme sig samme niveau bryder jeg mig ikke om.

Du spørger dit første indlæg om hvad der er mest retfærdigt - og jeg synes din mand  har lige så meget ret som du har. Der er intet galt i at I giver for 200 hvis I finder det passende. Det gør du jo så tydeligvis ikke og så må I jo mødes et sted, men jeg synes ikke det skal være pga. hvad de giver. Det skal være ud fra hvad I selv synes er det rigtige niveau.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det er hellere ikke millimeter demokrati 

men de giver 1200kr mindste om året ( Nogen gange kan jeg se det har kostet 300kr om vi har returneret en gave) dvs de giver 1200-2000kr pr år til “os”

og Jeg giver 400-600kr cirka 

Jeg på 5 år giver se så 6000kr mere end hvad jeg giver 

jeg snakker hellere ikke tage bliver på okay SKAL koste præcis 300-600kr men der er forskel at kigge på gaver til 200-300 kr til 600 kr 

Jeg er bare ikke enig i tankegangen bag. De giver jo for mere, fordi der er flere at give til.  
Jeg ville ikke se på, om prisen var 200 eller 500, når jeg skulle finde gave til dem, men købe dét, der lige netop passede til dem og kunne gøre dem glade. 
Vil din mand blive utilfreds, hvis den perfekte gave til dem i år koster fx 500 kroner? Så ville jeg ikke tale med ham om retfærdighed, men om hvorfor vi overhovedet giver gaver. 

Anmeld Citér

2. januar

Kalle81

Anonym skriver:

Vi har tre børn og jeg ved mine søskende giver for omkring 200kr stykke pr barn i gave 

her er så mit spørgmål mine to søskende får aldrig børn en har fravalgte det og den anden kan ikke 

- jeg er begyndte at købe dem gaver fra 400 - 600kr fordi det er det de bruger på vores børn, men min mand siger vi stadig skal give 200kr som vi plejer

vi har råd til at give omkring 500kr fordi vi er en meget lille familie 

hvad synes i? 

de giver også fødselsdagsgaver omkring 200kr pr barn hvert år jo

og der har jeg altid givet dem 200kr også uden at tænke over det 

hvad er mest retfærdigt? 

og NEJ! De får aldrig børn. 

Ved tråden er gammel. Men jeg vil bare sige, at du er et yderst sympatisk menneske.�� Ikke alle tænker som dig. Nogle forældre synes slet ikke de skal give noget som helst igen, til dem der er barnløse. 

Jeg har selv de sidste 15 år givet min brors 3 børn julegaver og har aldrig modtaget en eneste gave retur. Udover tegninger osv. fra børnene. Jeg har ingen børn, og får det heller aldrig.

Du kan roligt have god samvittighed uanset beløb. Bare det, at du overhovedet tænker på dem. Jeg ville være ovenud lykkelig for en gave til 200 kr.

Oprettede kun profilen her, for at kunne kommentere på dit opslag, da det var meget rørende for mig at læse.❤️

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.