Julegave til dem UDEN børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.250 visninger
22 svar
62 synes godt om
30. november 2021

Anonym trådstarter

Vi har tre børn og jeg ved mine søskende giver for omkring 200kr stykke pr barn i gave 

her er så mit spørgmål mine to søskende får aldrig børn en har fravalgte det og den anden kan ikke 

- jeg er begyndte at købe dem gaver fra 400 - 600kr fordi det er det de bruger på vores børn, men min mand siger vi stadig skal give 200kr som vi plejer

vi har råd til at give omkring 500kr fordi vi er en meget lille familie 

hvad synes i? 

de giver også fødselsdagsgaver omkring 200kr pr barn hvert år jo

og der har jeg altid givet dem 200kr også uden at tænke over det 

hvad er mest retfærdigt? 

og NEJ! De får aldrig børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vi har tre børn og jeg ved mine søskende giver for omkring 200kr stykke pr barn i gave 

her er så mit spørgmål mine to søskende får aldrig børn en har fravalgte det og den anden kan ikke 

- jeg er begyndte at købe dem gaver fra 400 - 600kr fordi det er det de bruger på vores børn, men min mand siger vi stadig skal give 200kr som vi plejer

hvad synes i? 

hvad er mest retfærdigt? 

I skal give hvad I synes de skal have.. Find noget de vil synes om. 

Det der med : de giver for det og det, så derfor skal vi også gi for det, synes jeg ødelægger det hyggelige ved at finde gaver, for så er det bare for at de skal have for det og det beløb.

Find en gave I synes de skal have og så lad vær med at tænk på hvad de giver jeres børn, det er deres nevøer/niecer som de giver gaver, fordi de vil, ikke fordi de skal.

Jeg elsker at give min nevø og niece, men jeg forventer på ingen måde at få tilbage for samme beløb, for det er ikke derfor jeg giver dem gaver, eller nogen i det hele taget. 

Anmeld Citér

30. november 2021

B&J

Det er jo mega svært for det er jo så forskelligt fra familie til familie.

vi giver for 500kr til mine søskende og mor og det samme giver de os mig manden og vores søn og kommende baby. Og mine søskende får heller aldrig børn. Men 500kr er også et løst beløb for hvis jeg finder det jeg kan lig og det koster mere jamen så kan jeg godt give lidt mere det er så forskelligt.

Anmeld Citér

30. november 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

hvad synes i? 

hvad er mest retfærdigt? 

Jeg synes ikke, gaver skal gøres op i diverse former for milimeterdemokrati. For mig er det en underlig tanke, at barnløse skal kompenseres for, at de giver gaver til nevøer og niecer. Nevøer og niecer får vel gaver, fordi de er til i denne verden og kan modtage dem, og ikke som en slags “ekstragave” til deres forældre? Jeg ville da heller ikke give en enke eller en single dobbelt op, alene fordi hun/han ikke har en ægtefælle. 
Til gengæld kan jeg sagtens finde på at give min barnløse bror og svigerinde rigtigt gode gaver, ikke fordi de giver mine tre børn gaver, men fordi jeg holder meget af dem. Og når jeg skriver “gode” og ikke “dyre” gaver, er det fordi, jeg bestræber mig på netop at finde noget, der vil glæde dem, hvad enten det er et fund til billige penge eller noget i den dyrere ende. 

Anmeld Citér

30. november 2021

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg synes ikke, gaver skal gøres op i diverse former for milimeterdemokrati. For mig er det en underlig tanke, at barnløse skal kompenseres for, at de giver gaver til nevøer og niecer. Nevøer og niecer får vel gaver, fordi de er til i denne verden og kan modtage dem, og ikke som en slags “ekstragave” til deres forældre? Jeg ville da heller ikke give en enke eller en single dobbelt op, alene fordi hun/han ikke har en ægtefælle. 
Til gengæld kan jeg sagtens finde på at give min barnløse bror og svigerinde rigtigt gode gaver, ikke fordi de giver mine tre børn gaver, men fordi jeg holder meget af dem. Og når jeg skriver “gode” og ikke “dyre” gaver, er det fordi, jeg bestræber mig på netop at finde noget, der vil glæde dem, hvad enten det er et fund til billige penge eller noget i den dyrere ende. 

Det er hellere ikke millimeter demokrati 

men de giver 1200kr mindste om året ( Nogen gange kan jeg se det har kostet 300kr om vi har returneret en gave) dvs de giver 1200-2000kr pr år til “os”

og Jeg giver 400-600kr cirka 

Jeg på 5 år giver se så 6000kr mere end hvad jeg giver 

jeg snakker hellere ikke tage bliver på okay SKAL koste præcis 300-600kr men der er forskel at kigge på gaver til 200-300 kr til 600 kr 

Anmeld Citér

30. november 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Min søster og svoger har heller ik børn og får det heller aldrig. Vi har ik noget fast beløb aftalt, men de får for xa 1500 tilsammen af os, og min søster plejer at gå bannas i gaver til ungerne, mens kæresten og jeg får mindre gaver.

Min kærestes søster har 2 børn, og har de sidste 6 år, været on of singel. De har en aftale om at de gir for 200 kr pr person. Så hendes drenge får for 200 kr hver, og hun får så for 400 når hun er singel og 200 når hun har kæreste.

Syntes ik gaver ska gøres op i kr og øre, men ka virklig godt forstå, at du syntes de "fortjener" lidt extra, og så længe du/i har råd, så gi for det du føler for. Vh Stine 

Anmeld Citér

30. november 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Det er hellere ikke millimeter demokrati 

men de giver 1200kr mindste om året ( Nogen gange kan jeg se det har kostet 300kr om vi har returneret en gave) dvs de giver 1200-2000kr pr år til “os”

og Jeg giver 400-600kr cirka 

Jeg på 5 år giver se så 6000kr mere end hvad jeg giver 

jeg snakker hellere ikke tage bliver på okay SKAL koste præcis 300-600kr men der er forskel at kigge på gaver til 200-300 kr til 600 kr 

Og? Jeg kan da også give for det, hvis ikke mere, men jeg forventer da ikke at få det samme tilbage. Igen, det er ikke derfor jeg giver gaver til min niece og nevø, nej det er fordi jeg elsker dem og vil give dem en gave. Jeg giver også gaver på andre dage end fødselsdag og jul.. Fordi jeg elsker at forkæle, der må moster gerne. Og min gave er to smukke unger som elsker mig og jeg elsker dem. Kys og kram er den bedste gave for mig. 

Hvorfor går du så meget op i hvad der er givet for?

Find en gave DU synes de skal have, lad børnene vælge noget. Lad vær med at tænk så meget i penge.

Inviter dem på middag hvis det endelig er.

Anmeld Citér

30. november 2021

AnoMor

hvad synes i? 

hvad er mest retfærdigt? 

Nu har jeg godt nok selv barn. Men vi har den aftale min svigerinde og jeg imellem. De er 2 indkomster til 1 gave (min søn) og jeg er 1 indkomst til 2 gaver (min nevø og niece). Jeg giver for 200 kr pr barn og de giver for 400 kr. så vi giver ligemeget. Vi giver ikke gaver mellem os voksne andet end der obligatoriske skolefoto

Men det er mest deres valg at der skal prisgrænse på. Stod det til mig så købte vi bare frit hvad ci havde råd til. For mig handler der mest om hvad man giver og ikke hvad der koster. 

Anmeld Citér

1. december 2021

Frizzy

Giv det du har lyst til. .. jeg tænker 4-600 kr er fint. Personligt synes jeg ikke man kan købe meget for 200kr. 

Anmeld Citér

1. december 2021

BM2021

Jeg synes det er så fint at I giver dem gaver, beløbet er for mig underordnet selvom jeg ikke selv er fan af det der "de giver for... så får de kun for" men køber det jeg synes giver mening. 

Min svigerinde har 3 børn, børnene får selvfølgelig gaver fra alle, de modtager også gaver fra alle, altså hende og hendes mand, men de giver ingen gaver retur og eller siger TAK. (Det er mest på den manglende tak jeg bliver harm). Vi er begyndt at give for mindre beløb, fordi der kommer flere børn til, og fordi det efterhånden føles som at stoppe penge ned i en pude med kæmpe hul. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.