Anonym skriver:
Men jeg skriver Ingen steder det SKAL koster 500kr præcis!
men der er store forskel at kigge i 200kr gave eller 500-600kr gave
vi har altid givet for 200kr pga vi alle var på SU
Jeg har intet behov for at give “dyre” gaver -
Men synes det er ikke meget til en voksen kvinde på 200kr
og det kan godt være du ikke er sådan men gav min sviger os gaver for flere tusind kroner vilde jeg godt nok ha det svært med jeg gav dem noget til 200kr
( Om jeg fik noget så dyrt vilde jeg selvfølge sige det beløb giver vi ikke på en pæne måde - fordi det vilde jeg ikke holde ud )
Det er jo heller ikke det der bliver sagt, men at fordi de giver for fx.1000, så skal de også have for nogenlunde det samme?
Hvis du finder den perfekte gave for 250 kr, og de gav for 800, skulle de så have mere?
Som sagt, jeg giver også gaver for hvad jeg har lyst til, dyre eller ikke dyre, og hvis jeg gav dem noget for 1500 kr, ville jeg stadigvæk ikke forvente at få for nogenlunde det samme, det er folks valg, hvad de giver for, og hvis de vil give for det, så synes jeg ikke at jeg skal have dårlig samvittighed for at give for meget mindre, hvis jeg finder den perfekte gave(det kan også være på tilbud, jo)...
Synes det er lidt trist, at det skal gå op i hvad folk giver og hvad man giver tilbage. Det er din svigerfamilies valg, hvad de giver for, og du finder hvad DU synes de skal have, og så kan det være at det kun koster 400, så er det det, selvom de har givet for 1500...

Fint at du vil give dem noget ekstra/fint, men lad vær med at lade det gå op i hvad det koster
eller hvad de giver

Inviter dem til middag eller en tur i tivoli eller sådan noget, hvis du synes de fortjener noget mere, og køb den gave du synes de skal have..