Julegave til dem UDEN børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Enig med de andre.. Giv dem en gave, som du kan lide og synes passer til dem, og lad være med at tænke særlig noget over prisen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Jeg ville tænke som dig og give dem lidt ekstra

Anmeld Citér

1. december 2021

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Anonym skriver:

Vi har tre børn og jeg ved mine søskende giver for omkring 200kr stykke pr barn i gave 

her er så mit spørgmål mine to søskende får aldrig børn en har fravalgte det og den anden kan ikke 

- jeg er begyndte at købe dem gaver fra 400 - 600kr fordi det er det de bruger på vores børn, men min mand siger vi stadig skal give 200kr som vi plejer

vi har råd til at give omkring 500kr fordi vi er en meget lille familie 

hvad synes i? 

de giver også fødselsdagsgaver omkring 200kr pr barn hvert år jo

og der har jeg altid givet dem 200kr også uden at tænke over det 

hvad er mest retfærdigt? 

og NEJ! De får aldrig børn. 

Jeg ville helt klart købe en større/dyrere gave både til jul og fødselsdage - I modtager jo som familie for langt mere år efter år....

Anmeld Citér

1. december 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg forstår ikke tanken med, at man skal forsøge at matche hinanden i beløbsstørrelser på gaver frem og tilbage. Man må give for det man selv synes er passende og hvad man har råd til. Hvad andre vælger at gøre må de styre.

Hvis folk har småt med penge forventes det vel heller ikke at de skal give store gaver fordi andre i familien giver det.

Anmeld Citér

1. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
IenFart skriver:

Jeg forstår ikke tanken med, at man skal forsøge at matche hinanden i beløbsstørrelser på gaver frem og tilbage. Man må give for det man selv synes er passende og hvad man har råd til. Hvad andre vælger at gøre må de styre.

Hvis folk har småt med penge forventes det vel heller ikke at de skal give store gaver fordi andre i familien giver det.

Jeg forstår det heller ikke. Skal gaver gøres op i penge eller i glæden?

Man skal give det man har lyst til(eller råd)

Anmeld Citér

1. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg synes, at din tankegang er virkelig sympatisk. I stedet for at aftale et beløb med din mand, så find en konkret ting og sig “Susanne vil blive SÅ glad for den her brødrister!”.

Og hvis den så koster 500 kr er det jo sådan. Fokus har været på, at Susanne blev smadder glad, og du kan “give lidt igen”. 

Anmeld Citér

1. december 2021

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Vi har tre børn og jeg ved mine søskende giver for omkring 200kr stykke pr barn i gave 

her er så mit spørgmål mine to søskende får aldrig børn en har fravalgte det og den anden kan ikke 

- jeg er begyndte at købe dem gaver fra 400 - 600kr fordi det er det de bruger på vores børn, men min mand siger vi stadig skal give 200kr som vi plejer

vi har råd til at give omkring 500kr fordi vi er en meget lille familie 

hvad synes i? 

de giver også fødselsdagsgaver omkring 200kr pr barn hvert år jo

og der har jeg altid givet dem 200kr også uden at tænke over det 

hvad er mest retfærdigt? 

og NEJ! De får aldrig børn. 

Hvis gaver handler om retfærdighed og matematik, synes jeg de kan være ligegyldige. Hvis I derimod har lyst og råd til gaver omkring 500 kr. så gør det. Uanset hvem der får hvad til gengæld.

Anmeld Citér

1. december 2021

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Men jeg skriver Ingen steder det SKAL koster 500kr præcis!

men der er store forskel at kigge i 200kr gave eller 500-600kr gave 

vi har altid givet for 200kr pga vi alle var på SU

Jeg har intet behov for at give “dyre” gaver - 

Men synes det er ikke meget til en voksen kvinde på 200kr 

og det kan godt være du ikke er sådan men gav min sviger os gaver for flere tusind kroner vilde jeg godt nok ha det svært med jeg gav dem noget til 200kr

( Om jeg fik noget så dyrt vilde jeg selvfølge sige det beløb giver vi ikke på en pæne måde - fordi det vilde jeg ikke holde ud )

Anmeld Citér

1. december 2021

TLO

Min søster og svoger har heller ikke barn og får det aldrig. Her giver vores søn gave til dem ( og til mormor), så vores udgifter er rimeligt ens, uden at vi dog aftaler et specifikt beløb.

At min søster så tit kommer med en gave til son nevø bar fordi er en anden snak ��

Anmeld Citér

1. december 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men jeg skriver Ingen steder det SKAL koster 500kr præcis!

men der er store forskel at kigge i 200kr gave eller 500-600kr gave 

vi har altid givet for 200kr pga vi alle var på SU

Jeg har intet behov for at give “dyre” gaver - 

Men synes det er ikke meget til en voksen kvinde på 200kr 

og det kan godt være du ikke er sådan men gav min sviger os gaver for flere tusind kroner vilde jeg godt nok ha det svært med jeg gav dem noget til 200kr

( Om jeg fik noget så dyrt vilde jeg selvfølge sige det beløb giver vi ikke på en pæne måde - fordi det vilde jeg ikke holde ud )

Det er jo heller ikke det der bliver sagt, men at fordi de giver for fx.1000, så skal de også have for nogenlunde det samme? 
Hvis du finder den perfekte gave for 250 kr, og de gav for 800, skulle de så have mere? 

Som sagt, jeg giver også gaver for hvad jeg har lyst til, dyre eller ikke dyre, og hvis jeg gav dem noget for 1500 kr, ville jeg stadigvæk ikke forvente at få for nogenlunde det samme, det er folks valg, hvad de giver for, og hvis de vil give for det, så synes jeg ikke at jeg skal have dårlig samvittighed for at give for meget mindre, hvis jeg finder den perfekte gave(det kan også være på tilbud, jo)... 

Synes det er lidt trist, at det skal gå op i hvad folk giver og hvad man giver tilbage. Det er din svigerfamilies valg, hvad de giver for, og du finder hvad DU synes de skal have, og så kan det være at det kun koster 400, så er det det, selvom de har givet for 1500...

Fint at du vil give dem noget ekstra/fint, men lad vær med at lade det gå op i hvad det koster eller hvad de giver
Inviter dem til middag eller en tur i tivoli eller sådan noget, hvis du synes de fortjener noget mere, og køb den gave du synes de skal have.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.