SFO nødvendigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.984 visninger
31 svar
35 synes godt om
26. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg er så forvirret -

Min hjerne kan slet ikke finde ud af det 

Hvorfor er det nødvendigt med SFO?

jeg troede endelig var barnet gratis når det kom til pasning men nu koster SFO 1700kr om måneden

vi giver nu 1600 for børnehave 

jeg forstår intet er det dyrer end Bh? Når de er der så korte? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg er så forvirret -

jeg troede endelig var barnet gratis når det kom til pasning men nu koster SFO 1700kr om måneden

Fordi skolen jo slutter, og børn i 0-3klasse skal jo ikke gå hjem til et tomt hus.

Men hvis man er hjemme eller de kan blive hentet af andre, er det ikke nødvendigt. SFO er jo morgen og eftermiddag, og bliver vist også brugt i ferier. 

Hvorfor skulle det være gratis? 

Anmeld Citér

26. november 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Fordi skolen jo slutter, og børn i 0-3klasse skal jo ikke gå hjem til et tomt hus.

Men hvis man er hjemme eller de kan blive hentet af andre, er det ikke nødvendigt. SFO er jo morgen og eftermiddag, og bliver vist også brugt i ferier. 

Hvorfor skulle det være gratis? 

Jeg troede ikke pasning kostede efter BH - 

Hvad er SFO? Bare pasning? 

og hvor lang tid SFO?

Anmeld Citér

26. november 2021

Mom

Profilbillede for Mom

Jeg er så forvirret -

SFO, står for skolefritidsordning. Og det er netop det, det er. En ordning hvor ens barn kan komme før skoletid og efter. Tit får børn i indskolingen jo fri mange timer før end deres forældre har fri fra arbejde, og så kan ens barn være det. Det er vel lidt det samme, som vi før kendte som fritidshjem.

Vores SFO havde åbent til kl. 17 mandag - torsdag og fredag til kl. 16.

Og nej det er (selvfølgelig) ikke gratis. Men har du ikke brug for det, så lader du bare være med at bruge det.

Anmeld Citér

26. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Sfo - skole fritids ordning. 

Det er et pasningstilbud ligesom børnehaven ja. Men for skolebørn fra 0-3. Klasse. 

Man kan som regel vælge hvad man har behov for.

morgen SFO,  hvis man ikke kan aflevere børn lige til skoletid pga arbejde. 

Eftermiddags SFO hvis man ikke kan hente dem så snart de får fri fra skole. 

Samlet pris for både morgen og eftermiddag SFO er som regel de der 1500-1700 kr. 

SFO lokalerne, er som regel en afdeling på skolen eller i bygninger der ligger meget tæt på. 

Min datter som går i 1. Klasse har skoledag fra 8.10 til 13. Jeg kan aflevere kl 8 om morgenen, så jeg har ikke brug for morgen SFO, men jeg betaler til eftermiddags SFO da jeg først har fri kl 16. 

Anmeld Citér

26. november 2021

nanan78

Profilbillede for nanan78

Hos os er SFO mere end bare et pasningstilbud. Det er klart der venskaberne styrkes og de gode lege foregår. Der er både fri leg og aktiviteter med voksne og sat i gang af voksne. Der er fokus på kammeratsammensætning osv. Der er Krea værksteder, rollespil, rundboldturneringer mm. De lærer børn fra de andre klasser at kende og bliver trygge ved mange af de voksne der huserer på skolen,

Der er på vores skole kun et enkelt barn i klassen, der ikke går i SFO, det koster lidt på det sociale. Andre steder er det mindre brugt. 

Anmeld Citér

26. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Da jeg var barn (i København) hed det Fritidshjem? Har man helt droppet dem, eller er jeg bare kommet vest for Storebælt? 

Det ville jeg ikke have undværet. Pasning for forældrene, men venskaber og leg for barnet.

Anmeld Citér

26. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart
nanan78 skriver:

Hos os er SFO mere end bare et pasningstilbud. Det er klart der venskaberne styrkes og de gode lege foregår. Der er både fri leg og aktiviteter med voksne og sat i gang af voksne. Der er fokus på kammeratsammensætning osv. Der er Krea værksteder, rollespil, rundboldturneringer mm. De lærer børn fra de andre klasser at kende og bliver trygge ved mange af de voksne der huserer på skolen,

Der er på vores skole kun et enkelt barn i klassen, der ikke går i SFO, det koster lidt på det sociale. Andre steder er det mindre brugt. 

Helt enig her. Vores er startet i år og SFO spiller en vigtig rolle. Det kan godt være de ikke er der så længe men venskaberne både fra klassen og andre klasser bliver styrket, de har forskellige gode aktiviteter m.m. 

Anmeld Citér

26. november 2021

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Savanna skriver:

Da jeg var barn (i København) hed det Fritidshjem? Har man helt droppet dem, eller er jeg bare kommet vest for Storebælt? 

Det ville jeg ikke have undværet. Pasning for forældrene, men venskaber og leg for barnet.

Mine 2 børn går på fritidshjem. Så de findes stadig.

Der er 3 fritidshjem tilknyttet vores børns skole (bor i randers)

Forskellen på sfo og fritidshjem er i dag at sfo findes på skolen, hvor et fritidshjem ligger i området af skolen. Og så pris fritidshjem koster Ca 1200. 

Anmeld Citér

26. november 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg troede ikke pasning kostede efter BH - 

Hvad er SFO? Bare pasning? 

og hvor lang tid SFO?

Så du forventer bare at de pædagoger møder op og passer dine børn gratis?

SFO er som klub, et sted børn kan være ind til deres forældre eller andre kan hente. Og kan være hvis forældrene møder før skolen starter.

Der kan være værksteder, alt muligt hyggeligt. Men en klub ting hvor børnene kan være.

SFO er til omkring 3.klasse, ind til videre. Men det er jo ikke et krav at bruge den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.