Nr 2 IUI behandling.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.364 visninger
29 svar
1 synes godt om
13. november 2021

babylykke

Andre end mig som skal starte 2. IUI behandling op? Eller 1., 3.? Måske vi kan sparre lidt sammen, omend ikke andet end bare for lidt støtte Jeg er 28 og har prøvet at blive gravid i 1 år og min mand har let nedsat sædkvalitet.. Kram til alle derude i samme eller lignende situation. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2021

KoFy

Held og lykke til jer

Min kone måtte igennem en ICSI-behandling, men det er nu lykkes, og hun venter tvillinger til maj

Vi oplevede, at de var vildt hurtige til at foreslå brug af donor, så hvis det sker for jer, vil jeg i hvert fald anbefale lige at slå koldt vand i blodet

Anmeld Citér

13. november 2021

Question

Vi er henvist til fertilitetsbehandling og forventer at skulle starte IUI op snart. Vi skal have lagt en plan i næste uge. 
Vi har i forvejen 2 økobørn og er helt nye i behandlingsverdenen. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Komnubaby3

Jeg skal insemineres på mandag �� tager Ovitrelle kl. 23. Det er første IUI-H forsøg. Kæresten har nedsat sædkvalitet, vi har prøvet siden februar. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Tami

Profilbillede for Tami

Jeg har været i IUI-behandling her efter sommerferien grundet min kærestes nedsatte sædkvalitet. Blev gravid i 2. forsøg, som desværre endte med en graviditet udenfor livmoderen for 3,5 uge siden, hvor de fjernede min Venstre æggeleder. Er egentlig henvist til ICSI behandling på en egentlig fertilitetsklinik, men i ventetiden fortsætter vi IUI indtil. Det er hos en gynækolog vi bliver insemineret. Venter dog mens (havde ÆL i sidste weekend), så hvis ikke jeg er blevet gravid naturligt så starter vi op på IUI om godt en uge igen ��

Anmeld Citér

14. november 2021

Haab

Vi har lige haft første hjemmerul, med clomid og ovitrelle. Tog ovitrelle torsdag morgen. Jeg vil meget gerne følges ad Vi har prøvet i 1,5 år uden held, og jeg er 26 år.

Anmeld Citér

14. november 2021

Joisene

Profilbillede for Joisene

Vi er igang med vores første IUI forsøg. Blev scannet i torsdags med et æg på 12 mm efter 9 dage på gonal-F. Jeg skal scannes igen i morgen. Vi overvejer at prøve hjemmerul i dette forsøg. Har I erfaring med hjemmerul frem for inseminering? Min frygt er lidt, at der ikke er 100% styr på ægstørrelse inden, hvis vi ikke kører det hele på klinikken. 
min mands bekymring er at der er en lille risiko for, at de bytter om på prøverne på klinikken. 

Anmeld Citér

14. november 2021

Haab

Joisene skriver:

Vi er igang med vores første IUI forsøg. Blev scannet i torsdags med et æg på 12 mm efter 9 dage på gonal-F. Jeg skal scannes igen i morgen. Vi overvejer at prøve hjemmerul i dette forsøg. Har I erfaring med hjemmerul frem for inseminering? Min frygt er lidt, at der ikke er 100% styr på ægstørrelse inden, hvis vi ikke kører det hele på klinikken. 
min mands bekymring er at der er en lille risiko for, at de bytter om på prøverne på klinikken. 

Jeg blev scannet i tirsdags, der var æggene 19-20 mm, derfor skulle jeg tage ovitrelle om torsdagen, da æggene så var klar der, og efterfølgende hjemmerul. Æggene skal selvfølgelig være klar til en ægløsning, men det er de jo så gode til at vurdere der hvor du går. Vi prøver med hjemmerul da det eneste vi fejler er at jeg ikke får ægløsning, og har meget uregelmæssig cyklus. Min kærestes sædkvalitet er ret god. Men hvis i har nogle problemstillinger der gør IUI er den bedste løsning for jer, så ville jeg da klart foretrække det

Anmeld Citér

14. november 2021

Joisene

Profilbillede for Joisene

Haab: 

er det jeres første forsøg? Og hvor længe har det taget for dig at få æg på 19-20 mm? Hvor mange gange er du blevet scannet?  

vores problem er også at jeg har meget uregelmæssige cyklusser (PCOS). Min man har helt fin sædkvalitet.

Anmeld Citér

14. november 2021

Komnubaby3

Jer der har taget ovitrelle, har I haft nogle bivirkninger, og hvor hurtigt oplevede I dem?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.