Anonym skriver:
Jeg har for en uge siden opdaget jeg var gravid. Jeg er i uge 6 ca.. Det er bekræftet hos lægen.
Den svære situation om man skal beholde eller ej.
Jeg er sammen med faren, men da vores forhold er rimeligt nyt. Synes han at det er for tidligt. Og synes vi skal vente. Han er 100% sikker på at han vil have børn med mig.
Jeg har tidligere fået konstateret PCO og ingen prævention brugt de sidste 3,5 år uden “uheld” før brugte jeg p-piller som jeg glemte hele tiden. Der skete heller ikke noget. De sidste par år har jeg gået med tankerne om jeg nogensinde ville få børn eller familie.
Nu står jeg her og har en kæmpe indre debat. Hvad gør jeg?
Jeg kan mærke at en abort ville ødelægge mig mentalt. Men jeg vil heller ikke presse noget på min kæreste. Da jeg synes det skal være en fælles beslutning når man er to om at sætte den til livs.
Jeg er så bange for at en abort ville ødelægge mit forhold til ham.
Vi har rigtig svært ved at snakke sammen om det, da vi ender med at være kede af det begge to.
hvad havde i gjort? Og evt tanker?
Sikke en øv situation at stå i, en ting er sikkert man fortryder ikke de børn man få.
Når det er sagt så er man jo to om at lave et barn, skulle du vælge til og han vælge fra, kan det ødelægge jeres forhold, og du skal forberede dig på at være enlig.
Det er ikke altid sjovt at være enlig mor, slet ikke hvis man ikke kan sammenarbejde med barnets far.
Skulle du vælge til og din kæreste acceptere det, og i forsætter med at være sammen, så må i ikke glemme at et barn redder ikke ét forhold, tværtimod giver der anledning til langt flere uenigheder og diskussioner. Man skal som par begge være indstillet på at det bliver rigtig hårdt, især når man ikke har været sammen så længe.
Skulle du vælge til og din kæreste stadig holder fast i det er for tidligt, kan du risikere at skulle gennemgå hele graviditeten alene uden at have støtten fra barnets far. Det kan også være rigtig hårdt
Vælger du fra, og i om nogen år vil forsøge at blive gravide, og det er svært, kan der måske være en tanke i dig om at det var forkert at vælge fra dengang i var nyforelsket.
Ingen kan tage beslutningen for dig, og vide hvad dine odds for at blive gravid igen er. I sidste ende er det nok bedst at mærke virkelig godt efter inde i en selv om hvad man føler.
Jeg kan skrive under på at det, at være alene mor overhovedet ikke er sjovt, det er sindsygt hårdt og tager alt ens energi. Og man skal forvente at man mange år frem ikke har et liv ud over ens barn