Gæster til Jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvis det er fordi I har en masse tid til “overs” kan I evt gøre klar til nogle spil. Og gør så det er alle der skal være med/obligatorisk, ikke et tilvalg. 
Ellers sæt dem i gang med nogle ting. Altså med vilje undlade at klargøre nogle ting, fx folde servietter, smutte mandler, klargøre service osv. 

Fortæl dem, når de ikke sover, hvor dejligt det er at være sammen med dem på den her måde. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Sprit25 skriver:

Men hvis de ikke kan hjælpe med noget, hvorfor må de så ikke ligge på sofaen? Hvad skulle de så lave

Men hvorfor ligge og sover hos andre? Hvorfor ikke sover derhjemme og så komme og være selskabelig??? 

Anmeld Citér

7. november 2021

Sprit25

BAE skriver:

Men hvorfor ligge og sover hos andre? Hvorfor ikke sover derhjemme og så komme og være selskabelig??? 

Havde misset den med søvn. 

Men igen for mig, kommer an det an på nærheden i relationen. Jeg har flere familiemedlemmer, hvor jeg ville gøre det. 

Anmeld Citér

7. november 2021

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Men hvis de ikke kan hjælpe med noget, hvorfor må de så ikke ligge på sofaen? Hvad skulle de så lave

Man ligger ikke og sove på andres sofa! Til julen 

Med puder og tæppe over sig 

Come on -

om de er så trætte må de komme senere - De kan være sociale det drejer sig om 1-2 timer fra de kommer til vi spiser IGEN ( de kommer til kaffe ) 

nej jeg synes virkelig det er dårlig stil

OM de sidder i sofaen er jeg ligeglad men ikke benene op under et tæppe og direkte sover! Nej tak! 

Anmeld Citér

7. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Come on -

om de er så trætte må de komme senere - De kan være sociale det drejer sig om 1-2 timer fra de kommer til vi spiser IGEN ( de kommer til kaffe ) 

OM de sidder i sofaen er jeg ligeglad men ikke benene op under et tæppe og direkte sover! Nej tak! 

Hvad laver du og din mand/kæreste imens de sover? 

For altså hvis de bare får lov til at "passe sig selv"/blive ignoreret, så forstår jeg måske godt, at man lige tager en lille lur.. Og hvis I ikke ignorerer dem, men prøver at snakke til dem, så kan de vel ikke sove?! 

Anmeld Citér

7. november 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

For altså hvis de bare får lov til at "passe sig selv"/blive ignoreret, så forstår jeg måske godt, at man lige tager en lille lur.. Og hvis I ikke ignorerer dem, men prøver at snakke til dem, så kan de vel ikke sove?! 

Det kan de da sagtens, Jeg har da snakket med folk, der faldt i søvn.

Forstår? Tager du tit lure hos dine venner når du er inviteret til noget?

Hun laver maden. 

Anmeld Citér

7. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Han hjælper mig lidt jeg står for maden , holder øje med børnene og er hos dem - men selvfølge når Luna råber fra wc hun skal tørres gøre han det 

MMen han er hos gæsterne primært og jeg er der også 

Anmeld Citér

7. november 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Come on -

Det lyder godt nok skørt. 

Jeg kan også snildt tage en lur i juledagene, men så har vi aftalt det. Jeg lider af d-vitamin mangel og kan derfor altid tage en lur. Selvom jeg får ekstra dvitamin. 

Men jeg tænker også: kommer de, drikker de kaffe også bevidst ligger sig til at sove? Hvad er alderen på de her mennesker

Anmeld Citér

7. november 2021

Anonym

1) tag spil frem hvis alt er arrangeret og lavet på forhånd af dig - og hvorfor gør du egentlig dette? Du kan få hjælp fra dem eventuelt.

2) bed dem om at hjælpe med madlavningen - så slipper du jo. Der er vel ingen grund til at insistere på at lave alt. 

Anmeld Citér

7. november 2021

Enmere20

Find evt på noget i kan lave sammen med gæsterne, spil et spil, lav konfekt, gå en tur, se julefilm eller andet

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.