Gæster til Jul

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.912 visninger
28 svar
25 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2021

Anonym trådstarter

Hvornår ankommer jeres gæster når i skal holde Jul? 

- og hvad gøre de/jer?

- Vi får nemlig gæster der elsker at lægge sig på sofaen og  SOVE! Men de venter på maden bliver færdig !!!  Nej!! Hvor jeg HADER at se på det

det føles som om jeg har fået teenagers på besøge

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2021

Meyer

Profilbillede for Meyer

Det kommer lidt an på hvornår vi skal i kirke, men omkring kl 15 og vi spiser 17.30-18.

Jeg ville da udstyr de dovne gæster med opgaver, tag snakken, og bliv enige om at det er en fælles opgave at få en dejlig juleaften

Anmeld Citér

7. november 2021

Frizzy

Typisk så vi kan nå Disney juleshowet... det er kl. 16.00. 

Vi uddelegerer maden og står kun for en and. Salat, flæskesteg, ris alamande osv tages med af andre. 

du kan da bare vække dem og sætte dem i sving på en sød måde. “Kan du ikke lige skrælle disse kartofler”.

Anmeld Citér

7. november 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvornår ankommer jeres gæster når i skal holde Jul? 

- og hvad gøre de/jer?

- Vi får nemlig gæster der elsker at lægge sig på sofaen og  SOVE! Men de venter på maden bliver færdig !!!  Nej!! Hvor jeg HADER at se på det

det føles som om jeg har fået teenagers på besøge

Så sæt et tidspunkt hvor der er mad, eller bed om hjælp til maden.

Sig til dem:min sofa er ikke en seng. Enten sover i derhjemme eller også hjælper du til. 

Anmeld Citér

7. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det ville jeg satme opfatte provokerende. Vi har altid været gæster hos andre med start midt på eftermiddagen med kaffe og småkager og tid til Disneys juleshow inden træ og gaver.

Anmeld Citér

7. november 2021

B&J

Her møder man kl. 11.00 så er der julemiddag også der efter hjælper vi alle med at Ryde op også går vi en tur høre julemusik og spiller spil . Så ser vi jule Disney også begynder nogle på julemaden efter jule Disney. Spiser og efter vi har spist snakker vi og igen rydder op og spiller spil så er det typisk ris a la mande også juletræ med sang og gaver lidt forskelligt hvilken række følge da det er hver anden år manden skal på nat arbejde.

mens vi spiller spil er der clementiner og jule slik. Vi elsker julen her hjemme og elsker familien er samlet på den måde 

Anmeld Citér

7. november 2021

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Det ville jeg satme opfatte provokerende. Vi har altid været gæster hos andre med start midt på eftermiddagen med kaffe og småkager og tid til Disneys juleshow inden træ og gaver.

Tak, min mand siger bare det er dejligt de er så “trygge” hos os

- Jeg har planlagt tage alle tæpper og puder væk -

og de kan ikke hjælp til da jeg laver alt i forvejen 

Hader at se dem ligge på sofaen sådan - de gøre det næsten altid 

Anmeld Citér

7. november 2021

Sprit25

Anonym skriver:

Tak, min mand siger bare det er dejligt de er så “trygge” hos os

- Jeg har planlagt tage alle tæpper og puder væk -

og de kan ikke hjælp til da jeg laver alt i forvejen 

Hader at se dem ligge på sofaen sådan - de gøre det næsten altid 

Men hvis de ikke kan hjælpe med noget, hvorfor må de så ikke ligge på sofaen? Hvad skulle de så lave

Anmeld Citér

7. november 2021

A38

Vi kommer som gæster omkring formiddag. Vi er meget tætte i min familie og der er bestemt plads til en lur på sofaen, men selvfølgelig hjælper vi også til. Så går vi en lang tur efter frokost og inden Disneys juleshow, hvorefter julemiddagen går i gang…

Anmeld Citér

7. november 2021

Anonym

Vi plejer at mødes ved 14 tiden, så drikke lidt kaffe og spise julekager og se Disneys juleshow. Nogen hjælper til i køkkenet mens andre sidder og hygger og snakker. Mine forældre er lidt oppe i årene, så hvis de har brug for at hvile sig låner de en seng. 

Synes det er lidt underligt at lægge sig og sove midt i stuen når man er på besøg. Hvorfor så være der? Men det lyder som om det er noget der sker hver gang de er på besøg? Så måske ville det være smart at tage en snak om at det altså er lidt mærkeligt. Om de ikke kan tage en lur inden de kommer så de er friske og selskabelige. Og ellers er det jo en god ide at invitere dem til når maden er klar  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.