3 år stadig ikke blefri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2021

AnoMor

Minime2018 skriver:

Min dreng er 3 år og 1 måned. Han er stadig ikke blefri. Vi har han kan godt komme på toilettet og lave pølle om aftenen. Og havde to dage her for nyligt hvor han nægtede at få ble på. Så greb vi chancen og tænkte at nu var det nu. Efter en del uheld om eftermiddagen blev han så ked af det og fik til sidst ble på. Han blev nærmest panisk og ville ikke ha underbukser på. Morgenen efter gav jeg han underbukser på og han var helt ulykkelig. Det skal jo ikke være en dårlig oplevelse. Så fik han ble på. Jeg er så meget i vildrede. Vi støtter ham, bagatelliserer uheld og roser ham. 

har læst om blefri på 3 dage, men kan sgu da ikke tvinge barnet til at ikke få ble på når han skriger og er ked af det. Og det er for koldt at gå med numsen bar. Det vil hans far i ihvertfald ikke have. Vi sov i timen denne sommer og burde have gjort det der  

Nogen der har prøvet samme situaiton hvor det ikke bare lige blev accepteret at erstatte ble med underbukser. 

Man er ikke en dårlig forælder bare fordi at ens barn ikk smider bleen som 3 årig. 
min søn var 4,5 før han smed bleen. Han er 6 år nu og sover stadig med ble om natten. Nogle nætter uden. Det er helt op til ham hvad han selv vil. 

Nogle børn er bare længere om det end andre. Og det er helt okay og det lyder bestemt ikk til at jeres dreng er klar til at smide den endnu. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.