3 år stadig ikke blefri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.476 visninger
20 svar
30 synes godt om
31. oktober 2021

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Min dreng er 3 år og 1 måned. Han er stadig ikke blefri. Vi har han kan godt komme på toilettet og lave pølle om aftenen. Og havde to dage her for nyligt hvor han nægtede at få ble på. Så greb vi chancen og tænkte at nu var det nu. Efter en del uheld om eftermiddagen blev han så ked af det og fik til sidst ble på. Han blev nærmest panisk og ville ikke ha underbukser på. Morgenen efter gav jeg han underbukser på og han var helt ulykkelig. Det skal jo ikke være en dårlig oplevelse. Så fik han ble på. Jeg er så meget i vildrede. Vi støtter ham, bagatelliserer uheld og roser ham. 

har læst om blefri på 3 dage, men kan sgu da ikke tvinge barnet til at ikke få ble på når han skriger og er ked af det. Og det er for koldt at gå med numsen bar. Det vil hans far i ihvertfald ikke have. Vi sov i timen denne sommer og burde have gjort det der  

Nogen der har prøvet samme situaiton hvor det ikke bare lige blev accepteret at erstatte ble med underbukser. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Er det så vigtigt at han bliver blefri nu? Vores var heller ikke blefri i den alder men var først klar senere og så gik det rigtig fint næsten uden uheld. 

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det er fordi der kun er to børn der bruger ble nu i børnehaven. Og jeg føler vi er virkelig dårlige forældre og ikke udfører vores opgave at lære ham det han skal ift ble etc. Han er langt fremme på mange områder, men svigerfamilien er altid ude med kommentarer om alt muligt ift den måde vi (jeg) gør tingene på. (Mand er passiv så det er primært mig der står for alt) 

Anmeld Citér

31. oktober 2021

MEF

Han kan vel godt gå på toilettet selv m han har ble på. Sådan startede vi med vores. 
Bukseble på og så fik hun en vingummi bamse hver gang hun sagde til at hun skulle på toilettet. Så sker der ikke noget hvis der kommer “uheld”. Ja måske det med vingummi ikke er pædagogisk korrekt, men det virker! En dag havde vi ikke flere vingummier og heller ikke flere bleer og så var det slut med det..

Anmeld Citér

31. oktober 2021

drabo

Profilbillede for drabo

Børn er forskellige og har forskellige interesser. I kan selvfølgelig vælge at tage blekampen nu fordi i mener at en på tre ikke går med ble.

eller i kan vente til jeres barn er klar. Vores den smed bleen omkring de tre, den anden var fire, men da hun var klar røg bleen bare fra den ene dag til den anden uden ret mange uheld. Og jeg vil nok hellere skifte bleer end vaske tissetøj.

Men tage blekampen på vej mod flyverdragt sæsonen er ikke nødvendigvis praktisk. Hvad siger børnehaven? At bruge bukserbleer kan være en god start på træning.

Anmeld Citér

31. oktober 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Minime2018 skriver:

Min dreng er 3 år og 1 måned. Han er stadig ikke blefri. Vi har han kan godt komme på toilettet og lave pølle om aftenen. Og havde to dage her for nyligt hvor han nægtede at få ble på. Så greb vi chancen og tænkte at nu var det nu. Efter en del uheld om eftermiddagen blev han så ked af det og fik til sidst ble på. Han blev nærmest panisk og ville ikke ha underbukser på. Morgenen efter gav jeg han underbukser på og han var helt ulykkelig. Det skal jo ikke være en dårlig oplevelse. Så fik han ble på. Jeg er så meget i vildrede. Vi støtter ham, bagatelliserer uheld og roser ham. 

har læst om blefri på 3 dage, men kan sgu da ikke tvinge barnet til at ikke få ble på når han skriger og er ked af det. Og det er for koldt at gå med numsen bar. Det vil hans far i ihvertfald ikke have. Vi sov i timen denne sommer og burde have gjort det der  

Nogen der har prøvet samme situaiton hvor det ikke bare lige blev accepteret at erstatte ble med underbukser. 

Han er kun lige fyldt tre.. Han behøver ikke være blefri nu. Vent og se.. Lad ham gå på toilettet, hvis han vil. Og hvis han vil have ble på, så lad ham. 

Anmeld Citér

31. oktober 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Minime2018 skriver:

Det er fordi der kun er to børn der bruger ble nu i børnehaven. Og jeg føler vi er virkelig dårlige forældre og ikke udfører vores opgave at lære ham det han skal ift ble etc. Han er langt fremme på mange områder, men svigerfamilien er altid ude med kommentarer om alt muligt ift den måde vi (jeg) gør tingene på. (Mand er passiv så det er primært mig der står for alt) 

Lad vær med at kig på andre børn. Børn er forskellige. Det nytter ikke at presse ham, fordi at alle andre er blefri.

Og tænker at starte ned at blive ble fri nu, hvor han skal til at have flyverdragt på, måske ikke er den bedste ting.

Sig til svigerfamilien: sådan er det i vores familie.. Bland jer udenom. 

Anmeld Citér

31. oktober 2021

B&J

Vores dreng var hurtig til at kravle gå og side men bleen to tid og sådan er det bare 

man er stadig en god forældre. 

Anmeld Citér

31. oktober 2021

Frizzy

Ej ro på.. mine var omkring 4 år og 1 måned før de var blefri. Arbejd i stedet med hvor meget andres holdning betyder for dig. Det er ikke sundt ��

Jeg har i hvert fald ikke dårlig samvittighed over at mine først var blefrie i den alder. Og den ene var  10 cm højere end en gennemsnittet og lignede en på 5.

Det er et meget dårligt tidspunkt at arbejde med i kulde og med flyverdragter. Måske kan I arbejde lidt med det forsigtigt i juleferien.

Anmeld Citér

31. oktober 2021

fehår

Jeg ville trække vejret dybt ned i maven og droppe alle tanker om blefri i hvert fald i nogle måneder. Det skal være en god oplevelse for ham, og i den alder ændrer tingene sig lynhurtigt. Pludselig er han klar. Giv det tid!

Mine børn har smidt bleen tidligt, men det har de haft lyst til. Børn er forskellige. Lad være med at sammenligne! Min datters bedste veninde var 4 1/2 år, før hun smed bleen. Det var da aldrig et problem, heller ikke for børnehaven. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.