Gave til barselsbesøg - hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2021

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg er ærlig talt rystet over at hun kan finde på at sende en ønskeseddel til et barselsbesøg, og jeg har aldrig hørt om noget lignende  Og at ønskerne så er så dyre... jeg synes hun burde skamme sig! Mage til grådighed skal man da godt nok lede længe efter.

Personligt ville jeg blive rigtig glad for en hjemmelavet gave, det viser at der er brugt tid på at lave noget specielt til mit barn.

Jeg ville ikke købe noget fra ønskesedlen hvis jeg fik en sådan, jeg ville nok nærmest miste lysten til at give hende noget overhovedet  Jeg synes på ingen måde at du skal købe noget dyrt fra listen, men give den gave du havde planlagt. Eller gemme de fine ting du har lavet og give en lille gave til hende i stedet. Hvis jeg var i tvivl om hun ville blive glad for noget jeg har brugt mange timer på at lave specielt til dem, ville jeg slet ikke have lyst til at give det til dem. Men jeg ville ALDRIG give noget fra en ønskeseddel i sådan en situation, og slet ikke i den prisklasse. Jeg kan slet ikke komme mig over at hun kan finde på sådan noget

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Generelt er uopfordrede ønskelister ret ucharmerende, synes jeg - når folk fx vedlægger dem en invitation har jeg som regel mindre lyst end nogensinde før til at glæde dem med en gave - så er det jo bare en regulær bestillingsliste og jeg kunne lige så godt bare overføre 500 kroner via mobilpay.

Jeg har aldrig hørt om ønskelister ved barselsbesøg og kunne ikke drømme om at efterleve dem. Jeg ville finde det helt twisted. 

I det hele taget tænker jeg, at gaveræs i jeres familie er løbet af sporet? Du laver adskillige fine hjemmelavede gaver og er alligevel usikker på om det er “godt nok”. Din svigerinde ønsker sig urealistisk store gaver. Du bider samtidig selv mærke i beløb og husker hvad folk giver dine børn flere år tilbage og for hvor meget? Osv. 

Måske kan I ligefrem overveje at lade gaverne ligge og bare være sammen med hinanden uden modkrav? 

Anmeld Citér

26. oktober 2021

lineog4

Jeg kommer altid med hjemmegjorte gaver til barselsseng (hvis ikke jeg kun kommer med en bulet blomster til mor, det afhænger af relationen).

Det kan godt være, at det ikke stod øverst på ønskelisten (har aldrig som i aldrig modtaget en ønskeliste til et barselsbesøg), men for hver maske eller sting er der tænkt en tanke og skabt en drøm for det lille ny menneske, og det er det jeg ønsker at give nemlig en tro på og et håb om et langt og lykkeligt liv.

Jeg ved ikke hvordan det hjemmegjorte bliver modtaget, men blev overrasket en gang, hvor en som ellers er til de rigtige mærker osv. Sad og fortalte, at nogle af de eneste ting de havde gemt fra børnene var små var det hjemmegjort de blandt andet havde fået af mig.

Så pak du det strikkede fint ind, pg tro på at det var det man ikke turde sætte på ønskeæistwn fordi man ved, at det tager tid og kræver evner.

Anmeld Citér

26. oktober 2021

Anonym trådstarter

Tak for hvert eneste svar! De taler for sig selv. Jeg tager min hjemmelavede gave med, for den er som flere skriver, lavet med hjertet. 
Mine graviditetshormoner løber af med mig, og det var derfor jeg havde behov for at høre, hvad andre tænkte om det. 

Jeg får lyst til lige at kommentere på din kommentar Stortogsmåt. Det er ikke sådan, at vi holder regnskab med gaver i vores familie. Tilfældigvis er der en side i barnets bog, hvor man kan skrive, hvad børnene har fået i barselsgaver og af hvem. Der skriver jeg små citater fra hvad de har sagt under besøget, og så gaven i parentes. Ved første barn har jeg skrevet (masser af kys og kærlighed).

Anmeld Citér

26. oktober 2021

Charl90

Jeg har aldrig hørt om ønskeseddel til barselsbesøg det synes jeg er frækt. Man er da ikke garanteret gave?? Men skal bare være glad hvis der skulle komme en alligevel. Og de priser er da helt vilde! Selv til en barnedåb synes jeg det er dyrt!

Jeg synes dine hjemmelavede gaver er meget mere værd jeg ved hvor meget arbejde der ligger bag og garnet har også kostet en del. 

Det er meget lettere bare at købe noget end selv at lave. Vær stolt af din gave og glem hendes liste.

Måske arbejder hun bare på en ønskeseddel til barnedåb og var ikke helt fattet da hun sendte den...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.