Gave til barselsbesøg - hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2021

Soonmom

Normaltvis vil jeg sige at man skal holde sig til ønskesedlen. (Og en ønskeseddel skal selvfølgelig indholde ønsker i forskellige prisklasser) MEN man laver da ikke ønskeseddel til barselsbesøg (der ville jeg ikke engang forvente en gave).

Og 500 kr er da en kæmpe barselsgave, vi plejer at give for et par hundrede kroner, da vi jo ved om mindre end 6 måneder står den ofte på barnedåb.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2021

AnoMor

Jeg er i et dilemma, som jeg godt kunne bruge nogle bud på. Jeg vil gerne på forhånd frabede mig kommentarer om, hvorvidt jeg er nærig.

Min svigerinde har lige født første barn, og jeg har selv termin om en månedstid med vores tredje barn. Vi skal på barselsbesøg på torsdag og i aftes sendte hun en ønskeseddel, hvor det billigste ønske koster 1.200 kr. 

Jeg har allerede strikket to trøjer i babyuld, hæklet nogle bamser og købt mærker og sat på, hvor der stor made by faster. Garnet har jeg købt på tilbud, og samlet set brugt omkring 500 kr. 

Jeg har ikke bedt en ønskeseddel fra hende, og jeg havde heller ikke tænkt mig at gøre det. Jeg svarede bare, at vi glæder os til at se dem og baby. 

Kan jeg godt tillade mig at ignorere ønskesedlen? 
Hvad ville I gøre, hvis hun spørger om de hjemmelavede ting kan byttes? 
Kan jeg overhovedet give hjemmelavede ting nu? 
Er 1.200 kr. ikke lige i overkanten til et barselsbesøg? (vi fik ingenting til første barn, og et stabletårn til andet barn) 

Jeg har helt ondt i maven over at skulle give gaven

Jeg ville give den hjemmelavede gave. Og hvis de ikke er tilfredse med den så det deres problem. 
1200 kr for en gave ville jeg aldrig give i barselsgave uanset hvem det så end var til. Synes det er afsindig grådigt at forvente at få så dyre gaver.

Desuden så giver man da generelt slet ikk ønskesedler til barselsbesøg. Hvad er det dog for en mentalitet! Tør da slet ikk tænke på barnedåben når den kommer. 

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Anonym

Jeg har aldrig hørte om en ønskeliste når det handle om barselsbesøg og selvføre kan du giv det du har brugt tid og penge på at lave gaver burte ikke handle om beløb man som tænke bag jeg vil dog hvis jeg var dig forberede mig på en hvis skuffelse tro desværre der er en hvis risiko for når hun sender en ønskeliste ud

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Kir

Ja du kan sagtens se bort fra ønskesedlen, er enig med de andre i at det er noget underligt noget at sende ifm barselsbesøg. Hvis hun er så fræk at spørge om det kan byttes, så siger du "nej, det er noget jeg har brugt de sidste par mdr (eller hvor længe det er) på at lave specielt til jer"

Jeg synes det er helt vildt betænksomt, og jeg værdsætter selv hjemmelavede gaver - også selvom noget af det jeg har fået ikke lige har været mig. Men synes det er enormt sødt at nogen vil bruge tid på det. 

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Anonym

Jeg har ALDRIG hørt om ønskeliste til barselsbesøg, synes faktisk det er direkte uhøfligt at sende sådan en

Jeg ville aldrig selv forvente noget i den sammenhæng. Faktisk foretrækker jeg slet ikke at få noget, men skulle det være så ville mad og hjemmelavede ting klart være at foretrække! Og hvis folk sendte en ønskeliste kunne jeg være så flabet  at dukke op uden noget. Alternativt ringe og spørge om de havde lyst til at se mig , for jeg ville gerne se baby, men ville komme uden gave. Simpelthen lade det være op til dem

Anmeld Citér

25. oktober 2021

koeapabshicar

Jeg har aldrig hørt om en ønskeseddel til barselsbesøg.. aldrig.. 

Jeg ville elske sådan en fin gave. De bedste gaver jeg kan få (særligt til mine børn) er hjemmelavede. 
Hvis hun spørger om det kan byttes kan du bare sige, nej det er en særlig gave lavet til jer. 

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Frizzy

Det er da den mest fantastiske gave! Hvor ville jeg blive glad. Bliver helt rørt.

Hvis hun ikke sætter pris på den er hun godt nok utaknemlig. Håber næsten hun har en profil herind og får dårlig smag i munden!

Det er så langt ude at give en ønskeseddel til et barselsbesøg. Jeg køber typisk en bamse til 200 kr. Jeg ville næsten ikke engang giver mere end 1000kr til en dåb....

Anmeld Citér

25. oktober 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg er i et dilemma, som jeg godt kunne bruge nogle bud på. Jeg vil gerne på forhånd frabede mig kommentarer om, hvorvidt jeg er nærig.

Min svigerinde har lige født første barn, og jeg har selv termin om en månedstid med vores tredje barn. Vi skal på barselsbesøg på torsdag og i aftes sendte hun en ønskeseddel, hvor det billigste ønske koster 1.200 kr. 

Jeg har allerede strikket to trøjer i babyuld, hæklet nogle bamser og købt mærker og sat på, hvor der stor made by faster. Garnet har jeg købt på tilbud, og samlet set brugt omkring 500 kr. 

Jeg har ikke bedt en ønskeseddel fra hende, og jeg havde heller ikke tænkt mig at gøre det. Jeg svarede bare, at vi glæder os til at se dem og baby. 

Kan jeg godt tillade mig at ignorere ønskesedlen? 
Hvad ville I gøre, hvis hun spørger om de hjemmelavede ting kan byttes? 
Kan jeg overhovedet give hjemmelavede ting nu? 
Er 1.200 kr. ikke lige i overkanten til et barselsbesøg? (vi fik ingenting til første barn, og et stabletårn til andet barn) 

Jeg har helt ondt i maven over at skulle give gaven

Jeg ville ikke forvente en ønskeseddel til barselbesøg, men til barnedøb/navngivning.. Og til 1200 som det billigste? Jeg ville aldrig selv lave en ønske seddel, hvor det var det billigste og forvente at folk holdt sig til den. Jeg tænker hvad der er på ønskeseddel til barnedåb/navngivning Såå jo synes at 1200 er vildt for barselbesøgs gave.. og sende en ønskeseddel fire dage før, det synes jeg faktisk er lidt frækt... Lidt: Kom og se, men hav lige en fed gave med. 

Du har lavet de ting til baby, så selvfølgelig skal baby have de ting... Og hvis hun spørg om de kan byttes? Nej, for det er hjemmelavet med kærlighed.. 

Hjemmelavede gaver er fantastiske.. 

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Nulløst

Jeg ville elske sådan en gave �� 

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Hvis folk sender en ønskeliste helt uopfordret, bliver jeg trodsig og giver ikke noget på listen! Jeg synes det er meget uhøfligt at gøre. Hvis jeg ikke kan komme på en gave, spørger jeg til ønsker, og hvis folk spørger hvad jeg selv ønsker, sender jeg et par ønsker. Men det er da dejligt når folk selv finder på en gave til mig hvor jeg kan se at de har tænkt over hvad jeg kunne blive glad for. 

Og en ønskeliste til barselsbesøg?? Jeg forventer da ikke at folk kommer med noget, og normalt har det været småting folk er kommet med, og det har været så fint. Jeg har også fået hjemmelavede ting, og de har været de skønneste gaver. Jeg har selv gaver med til måske maks 200, også til mine søskendes børn. 

Det kan da hurtigt gribe om sig med gaver i forbindelse med graviditet/fødsel/barsel osv. Måske har der også været et babyshower, hvor man har skulle bruge penge til arrangementet og selvfølgelig også en gave. Og så barselsbesøg og lidt senere en barnedåb. Der må da også være grænser et sted... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.