Hvis folk sender en ønskeliste helt uopfordret, bliver jeg trodsig og giver ikke noget på listen! Jeg synes det er meget uhøfligt at gøre. Hvis jeg ikke kan komme på en gave, spørger jeg til ønsker, og hvis folk spørger hvad jeg selv ønsker, sender jeg et par ønsker. Men det er da dejligt når folk selv finder på en gave til mig hvor jeg kan se at de har tænkt over hvad jeg kunne blive glad for.
Og en ønskeliste til barselsbesøg?? Jeg forventer da ikke at folk kommer med noget, og normalt har det været småting folk er kommet med, og det har været så fint. Jeg har også fået hjemmelavede ting, og de har været de skønneste gaver. Jeg har selv gaver med til måske maks 200, også til mine søskendes børn.
Det kan da hurtigt gribe om sig med gaver i forbindelse med graviditet/fødsel/barsel osv. Måske har der også været et babyshower, hvor man har skulle bruge penge til arrangementet og selvfølgelig også en gave. Og så barselsbesøg og lidt senere en barnedåb. Der må da også være grænser et sted...
Anmeld
Citér