Gave til barselsbesøg - hvad ville I gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan jeg tillade mig at give den hjemmelavede gave?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

7.035 visninger
24 svar
61 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jeg er i et dilemma, som jeg godt kunne bruge nogle bud på. Jeg vil gerne på forhånd frabede mig kommentarer om, hvorvidt jeg er nærig.

Min svigerinde har lige født første barn, og jeg har selv termin om en månedstid med vores tredje barn. Vi skal på barselsbesøg på torsdag og i aftes sendte hun en ønskeseddel, hvor det billigste ønske koster 1.200 kr. 

Jeg har allerede strikket to trøjer i babyuld, hæklet nogle bamser og købt mærker og sat på, hvor der stor made by faster. Garnet har jeg købt på tilbud, og samlet set brugt omkring 500 kr. 

Jeg har ikke bedt en ønskeseddel fra hende, og jeg havde heller ikke tænkt mig at gøre det. Jeg svarede bare, at vi glæder os til at se dem og baby. 

Kan jeg godt tillade mig at ignorere ønskesedlen? 
Hvad ville I gøre, hvis hun spørger om de hjemmelavede ting kan byttes? 
Kan jeg overhovedet give hjemmelavede ting nu? 
Er 1.200 kr. ikke lige i overkanten til et barselsbesøg? (vi fik ingenting til første barn, og et stabletårn til andet barn) 

Jeg har helt ondt i maven over at skulle give gaven

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er i et dilemma, som jeg godt kunne bruge nogle bud på. Jeg vil gerne på forhånd frabede mig kommentarer om, hvorvidt jeg er nærig.

Min svigerinde har lige født første barn, og jeg har selv termin om en månedstid med vores tredje barn. Vi skal på barselsbesøg på torsdag og i aftes sendte hun en ønskeseddel, hvor det billigste ønske koster 1.200 kr. 

Jeg har allerede strikket to trøjer i babyuld, hæklet nogle bamser og købt mærker og sat på, hvor der stor made by faster. Garnet har jeg købt på tilbud, og samlet set brugt omkring 500 kr. 

Jeg har ikke bedt en ønskeseddel fra hende, og jeg havde heller ikke tænkt mig at gøre det. Jeg svarede bare, at vi glæder os til at se dem og baby. 

Kan jeg godt tillade mig at ignorere ønskesedlen? 
Hvad ville I gøre, hvis hun spørger om de hjemmelavede ting kan byttes? 
Kan jeg overhovedet give hjemmelavede ting nu? 
Er 1.200 kr. ikke lige i overkanten til et barselsbesøg? (vi fik ingenting til første barn, og et stabletårn til andet barn) 

Jeg har helt ondt i maven over at skulle give gaven

Hallu.

Jeg ville blive så afsindigt glad for hjemmestrikkede ting. Det bliver din svigerinde også. Hvor er hun heldig, at hun har dig. Der ligger såååå mange timers arbejde i striktøj, selvom du "kun" har givet 500 kr for garnet. Hvis ikke hun bliver glad for gaven, så er det vitterligt ikke dit problem. Så har din svigerinde et problem, og så må du jo tage konflikten, hvis den opstår og sige "hvad foretrækker du? Ingenting eller stabletårn?" Men mon det overhovedet kommer så langt?

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Pb18

Jeg har aldrig oplevet ønskeseddel ifm barselsbesøg det er da noget der hører dåb/navngivningsfest til - og selv der vil jeg da mene at man gerne må ignorere den og gå egne veje.

Om hun bliver glad for det hjemmelavede eller ej er svært at sige, nogle personer foretrækker at det er "rigtige" mærker og det er jo synd, hvis de lækre trøjer ikke bliver brugt af den årsag. Jeg ville nok forsøge at høre hende ad, hvor hun står ift hjemmelavede gaver og hvis hun ikke er til det, så ville jeg finde noget andet (men ikke til 1200 kr!) 

Anmeld Citér

25. oktober 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Over skulderen med den ønskeseddel. Det virker i forvejen grådigt at lave ønskeseddel til barselsbesøg og hvis man oven i købet kun skriver super dyre ting på, så er man selv ude om at folk bliver kreative. 

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Lala

Profilbillede for Lala

Jeg er faktisk ret målløs over, at hun sender en ønskeseddel til et barselsbesøg... Wtf?!

Og hvad sker der for, at den billigste ting på listen koster over tusinde kroner?! Jeg synes ikke, det er i orden at forvente så dyre gaver til et noget, man normalt aldrig skriver ønskeseddel til.

Du har allerede strikket flere ting for over 500 kr., men tid er altså også penge, og du har garanteret brugt lang tid på at lave noget fint. Dine gaver er bestemt gode nok. Du lyder som en kærlig faster. Hvis din svigerinde har noget imod gaverne, så er det HENDE, der er noget galt med, på ingen måder dig ❤

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Har da aldrig hørt noget lignende til et barselsbesøg

Synes dine hjemmelavede ting lyder helt perfekt

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Altea

Man sender ikke ønskeseddel ud til barselsbesøg, bum!

Så selvfølgelig kan I troppe op med dét du nu har brugt tid på, og det skal du ikke have ondt i maven over. Hvis vi tager på barselsbesøg, så er det en ting eller gavekort for måske 2-300 kr, slet ikke i dén størrelsesorden, medmindre man går flere sammen. 

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Ja det lyder vildt underligt at hun har skrevet en ønskeseddel

De gange jeg har lavet hjemmelavede barselsgaver har jeg købt en lille ting ved siden af ala stabeltårn. Det kan du evt overveje, men det skal kun være for at du selv har det bedre med situationen. Jeg ville blive vildt glad for hjemmelavede gaver

Anmeld Citér

25. oktober 2021

Enmere20

Det lyder som en fantastisk gave du har lavet - jeg ville elske den  forventer selv overhovedet ikke at folk har noget med og ville aldrig give folk en liste

Anmeld Citér

25. oktober 2021

B&J

Jeg ville blive mega glad for at få så dejlig en personlig gave.

min svigermor har har strikket et tæppe til vores kommende baby og det betyder alt
så ud med den ønske seddel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.