Vil I tillade denne type undertøj til min alder?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.988 visninger
26 svar
70 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
18. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hejsa,

Jeg er 15(bliver 16 om 2 måneder), og jeg går i 1.g. Jeg har brug for lidt hjælp

Det er blevet tid til at opdatere mit undertøj, og jeg fik så lov af mine forældre til at bestille noget. Af en eller anden grund får de en kopi alle mine mails, så de fik ordrebekræftelsen. Hvad jeg havde bestilt var blondeundertøj men ingen g-strenge. Jeg har gået i blonde-bh'er i et godt stykke tid, men nu havde jeg også bestilt blondetrusser. Mine forældre flippede helt ud og råbte om, at det må man ikke gå i min alder... at det gik man kun i, hvis man var i 20'erne og skulle have sex. Jeg må ikke gå i g-strenge(ligesom alle mine venner må), men nu må jeg heller ikke have blondetrusser?? Mine venner går i g-strenge og blondeundertøj og har gjort det i lang tid, men det tror mine forældre ikke på. 

Jeg er en ung kvinde, og jeg har haft en kvindekrop, siden jeg var 13. Jeg kan ikke se, hvorfor de går så meget op i det? Og burde jeg ikke også være i den alder, hvor jeg selv styrer sådan noget?

Hvad gør I/ville gøre med jeres børn, og synes I, at det er fair, hvad mine forældre påtvinger mig? 

Hilsen mig.

P.S. Her er et billede af trusserne: Intimissimi - SWEET TEMPTATION - Trusser - orange - 720i - amber

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2021

Anonym

Det ser jeg intet problem i. Da jeg var i din alder købte jeg undertøj, som det passede mig. Vi gik næsten kun i g-strenge dengang, sådan var moden. Mine forældre var bedøvende ligeglade. 

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Soonmom

Så længe du bor hjemme og er under 18 år er det dine forældre som bestemmer.

Dog er jeg helt enig med dig i at du burde være gammel nok til at gå i hvad du vil, om det er g-streng eller blonder.

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Jeg kan ikke problemet i de trusser du viser.. Overhovedet synes de er pæne på den pæne måde

Anmeld Citér

18. oktober 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Synes faktisk at det er lidt mærkeligt, at du er med i denne her gruppe når du er 15 år.

Måske skulle du finde en gruppe for teenagere i stedet for

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
MoarHvidovre skriver:

Synes faktisk at det er lidt mærkeligt, at du er med i denne her gruppe når du er 15 år.

Måske skulle du finde en gruppe for teenagere i stedet for

Jeg tænker ikke ts ville få et voksen forældre-perspektiv på sin undren over forældrene, ved at spørge andre teenagere  

TS, jeg synes det er så fint, hvad du har bestilt. Også til din alder. 

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg synes, det lyder som om, dine forældre har en lidt ærgelig tilgang til, at du er blevet en ung kvinde, og med det følger også en seksualitet. 

I mine øjne er trusserne helt fine uden at være mere udfordrende end det jeg selv og min søster gik i i din alder   Jeg bemærker kommentaren om at det kun er noget man har på i 20’erne hvis man skal have sex. For det første synes jeg sagtens man kan klæde sig på med noget, man synes er flot uden det betyder man skal have sex, det er jo også for ens egens velvære skyld, når man vælger tøj. For det andet, så er det vel dig der bestemmer, om du skal have sex eller ej før du er i 20’erne (det en lidt anden diskussion).

Er der nogle voksne du måske kan tale med om, hvordan du håndterer situationen med dine forældre og får forklaret dem på en god måde, at du jo er ved at blive en ung kvinde nu? 

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Justthinking

Hvor er det ærgerligt at dine forældre blander sig i dine sager på den måde.

De kan jo ikke forbyde dig at gå i en bestemt type undertøj "bare" fordi de har en idé om at det kun er for ældre, der skal have sex der går i dét undertøj. 

Da jeg var på din alder (for 8 år siden) gik jeg i det samme og der havde mine forældre ikke noget at skulle have sagt. Så længe det er dine penge og ikke er direkte vulgært, så synes jeg de skal blande sig udenom.

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Enmere20

Det er da ganske fint undertøj til din alder

min egen datter har selv fået lov at bestemme hendes undertøj siden hun begyndte at gå op i det

Anmeld Citér

18. oktober 2021

Anonym

Jeg er nu 22, og det er derfor ikke så længe siden jeg var de der 15/16år. 
Mine forældre var fuldstændig ligeglade med hvilken slags undertøj jeg brugte. De gik lidt mere op i det tøj jeg havde på, altså hvilke signaler det sendte. Men de har aldrig givet mig forbud mod en bestemt slags tøj. De kommenterede hvis det var lige rigeligt vovet, men som sagt har jeg aldrig fået et forbud. 

Min tanke, når det kommer til undertøjet, er lidt at der jo først skal åbnes for “pakken” før det får en betydning. Og når man alligevel åbner for ”pakken”, er valget om sex eller ej nok alligevel taget. Så altså, i mit hovede betyder undertøjet absolut ingenting, det er jo alligevel gemt af vejen

Man skal vel bare gå i det undertøj man finder behageligt, hvad end det så er g-streng, blonder eller sloggi trusser. 

Når alt det her så er sagt, så tror jeg bare dine forældre vil passe på digJeg er selv mor til en pige, og har en pige mere på vej, og man hører bare hver evig eneste søndag og/eller mandag om unge piger der har været udsat for det ene eller det andet ubehagelige. 

Og så er det bare drøn frustrerende at være teenager, for man føler bare, at alle omkring en må 100 gange mere end man selv må. 
Dog tror jeg at nogle unge mennesker bare gør som de synes og at nogle forældre måske heller ikke ved alt…derfor tror jeg, at man skal forsøge at lade være med at sammenligne, selvom det er svært!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.