Anonym skriver:
Jeg har en dreng fra start 2016 som altså efter alder skal i skole næste år (og som en af de ældste).
Han har massive udtaleproblemer, stort og godt ordforråd, og forståelsen fejler heller ingenting, men rigtig mange lyde driller ham
Før vi flyttede spurgte jeg BH omkring hvad de tænkte med skolestart, og de mente ikke han skulle skoleudsættes, da det eneste der var, var hans sprog og det udsatte man ikke på. (Det er også rigtigt nok, den vil aldrig gå igennem i den kommune, da der skal meget til,) men de så heller ingen grund til det
For et halvt års tid siden flyttede vi så. Nyt hjem, ny by (og kommune) og ny institution.
Han har haft det rigtig rigtig svært med at flytte og har savnet sine venner. Haft svært ved at komme ind i drengegruppen i den nye børnehave, da den (efter hvad pædagogerne siger) er meget lukket. De andre børn har spurgt hvorfor han taler så mærkeligt. Han har haft forskellige reaktioner (forbigående trics(den første månede), urenlighed (han har ellers aldrig haft uheld i over 2 år). Det er han heldigvis stoppet med igen. Men han er bange for at trække ud efter han er færdig og vil ikke på toilettet hvis der papir i eller sæbe (det er dog heldigvis også blevet bedre)
Han har haft svært ved "skal aktiviteter" (jeg tror det er fordi han er bange for at fejle og tyer til de aktiviteter han ved han er god til). Haft en uheldig måde at kontakte de andre på, tjatte ud af dem, drille, eller bare fjolle.
Vi har været meget i vildrede for vi kan slet ikke genkende beskrivelsen af vores dreng, som børnehaven har.
Mit indtryk nu er at det er blevet bedre, han er begyndt at snakke om de andre børn (2016 børnene) og jeg kan også se at han lege med dem når jeg kommer.
Han er gået fra at sige at han ikke vil i skole til at sige at han glæder sig til at skulle i skole.
Han er blevet mere interesseret i tal og bogstaver.
Han er og har altid været god til stillesiddende aktiviteter (i hvert fald hvis det er noget han finder interessant).
Vi synes det vil være ufatteligt synd at udsætte ham, da han helt sikkert vil få et knæk på selvtilliden (hvor skal de andre når jeg ikke skal), han er endelig(i hvertfald mit indtryk) ved at få dannet nogle relationer til de børn som skal starte i skole og vil skulle starte helt forfra hvis han bliver udsat og det vil han få svært ved.
Jeg kan ikke lade være med at tænke at rigtig mange af han problemer bunder ud i at han har haft det skift og det har været svært for ham. (Minus hans udtale)
Hvad dælen gør vi med ham ? - Synes det er så svært hvad der er bedst for ham
Lige været til møde med skolen hvor alle forældrene var med det Vigtigeste når man starter skole er Trivsel og venner!!!!! Sagde lærereren og skolelederens SELV!
vi havde også flyttet og hav havde svært at lave nye venner BH anbefalde skoleudsættelde! Jeg var så ked af det
det er det bedste valg nogensinde - han er så klar Psykist og har for længst lært bogstaver og tal det var aldrig et problem - Det var han ikke var i trivsels med gruppe -
skriv til mig privat så kan du få vores skoleudsættelse papire vi skrev - Psykologen og en kvinde fra skole roste os over hvor godt det vat skrevet