Vi måtte også skille os af med vores højt elskede kat engang pga allergi. Dog havde vi ikke børn der. Men for mig hjalp det rigtig meget at få et billede i ny og næ. Det var ikke ofte, men på dagen, en uge efter, den først jul og så et år senere ca. Og så fik vi besked da han døde. Nu kendte vi så også dem, der fik katten (perifert) så det har nok også gjort noget ifht opdateringerne.
Hvis det var i dag ville jeg fortælle ungerne at katten desværre ikke kunne bo hos os mere pga allergi. Måske forklare at man kan blive meget syg af at bo sammen med en kat, hvis man ikke kan tåle det. Men nu ved vores unger så også havd allergi er, for mange i familien er ramt.
Men bare forklare det kort og simpelt. Sig at katten kommer til en ny dejlig familie og bliver elsket og passet godt på. Men jeg ville først sige det når alt var på plads og måske et par dage før kun.
Og hvis savnet så blev for stort ville jeg skrive et brev/tegne en tegning til katten i tiden efter og bruge det til at tale om det. Ikke at jeg ville sende det af sted. Men til at bearbejde følelsen af savn og tristhed
Om det er en rigtig fremgang ved jeg ikke 
Anmeld
Citér