Vi skal af med vores kat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.371 visninger
14 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. oktober 2021

Anonym trådstarter

Hejsa.

Vi skal som overskriften siger af med vores kat, som min datter på 2,5 år, er noget så glad for. Hvordan tackler vi det? 

Hun er gennemsnitlig rent sproglig, så hvordan fortæller vi hende det? Skal vi fortælle det på forhånd? Skal vi vente til hun kommer hjem, og så er han bare væk? Hvad er jeres erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2021

Anonym

Er det fordi at den er syg og skal aflives? 
for så vil jeg sige at det bedste er at den bliver aflivet (uden børnene er med) og at de så ser den død derhjemme og er med til at begrave den  Mine børn aede vores døde hund og krammede den farvel inden vi begravede den ude i haven. Jeg tror at det er vigtigt at de får ordenligt sagt farvel

Anmeld Citér

12. oktober 2021

Anonym trådstarter

Nej han skal sælges.

Anmeld Citér

12. oktober 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvorfor skal i sælge jeres kat? Du behøver self ikke at svare, er bare nysgerrig!

Tror hvis det var mig, ville sende datter afsted, som normalt, også var katten væk, når hun kom tilbage.

Når hun ikke er ældre, er det et vidt begreb, at katten er flyttet/solgt, og farvel farvel lille kat, hav det godt, kan være svær at forstå (ville det have været for vores)

Vi arvede en kat, som døde, da den yngste var Ca 2 1/2 år, og der begravede vi en kasse i haven, og lage blomster på. Det forstod hun helt fint. 

Anmeld Citér

13. oktober 2021

Anonym

Jeg er også nysgerrig på hvorfor I skal sælge - specielt hvis jeres datter er glad for den. Kan I ikke overskue at have kat alligevel eller..?

Der er mange der har købt hund eller kat under corona som finder ud af at det kræver lidt mere at have et dyr. Men synes bare man skal tænke sig rigtig godt om før man blot sælger et dyr.

Anmeld Citér

13. oktober 2021

Anonym

Tror bare jeg ville sige. At katten savnede at lege med andre katte, så nu bor den sammen med sine andre katte venner og har det rigtigt sjovt agtigt.

Anmeld Citér

13. oktober 2021

Anonym trådstarter

Katten har vi haft i 10 år (og nej det er bestemt ikke nemt for nogen af os) så nej det er ikke en coronakat! Han skal sælges pga allergi.

Anmeld Citér

13. oktober 2021

Frizzy

Anonym skriver:

Katten har vi haft i 10 år (og nej det er bestemt ikke nemt for nogen af os) så nej det er ikke en coronakat! Han skal sælges pga allergi.

Føj en hård situation

Øv

Kan I måske besøge den, men ikke have den boende?

Anmeld Citér

13. oktober 2021

Anonym trådstarter

Frizzy skriver:

Føj en hård situation

Øv

Kan I måske besøge den, men ikke have den boende?

Ja det er en meget hård situation. Vi har endnu ikke fundet det rigtige hjem til ham, så vi ved stadig ikke, hvor han kommer til at bo henne. Men jo, det kunne være en mulighed at besøge ham, hvis det er i nærheden. Ved bare ikke om det vil forvirre min datter mere, men det må vi tage en føling på, hvis det bliver aktuelt.

Anmeld Citér

13. oktober 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Ja det er en meget hård situation. Vi har endnu ikke fundet det rigtige hjem til ham, så vi ved stadig ikke, hvor han kommer til at bo henne. Men jo, det kunne være en mulighed at besøge ham, hvis det er i nærheden. Ved bare ikke om det vil forvirre min datter mere, men det må vi tage en føling på, hvis det bliver aktuelt.

Jeg tænker det må være forvirrende for hende at besøge uden at få den med hjem igen når hun er så knyttet til den. 

øv for en trist situation.  

er det en inde eller udekat? Hvis det er en udekat tænker jeg at jeg ville sælge den mens hun ikk et hjemme også bare sige den ikk kom hjem igen. Ved godt det er løgn. Men mere skånsomt end at skulle forklare om allergier osv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.