Sige op under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
Janey skriver:

Fordelen er, at man beholder sin barsel med løn det længere. Går man på barsel f.eks. 1. november og siger op samtidig, har man kun barsel med løn i opsigelsesperioden, som for de fleste er 1 måned, når man selv siger op. Derefter er det dagpenge.

Beholder man jobbet og venter med at sige op til man skal starte igen, har man fuld løn i den periode, der nu er gældende på ens arbejdsplads og som næsten altid er mange måneder.

Ok tak for svaret. Men gør det så nogen forskel hvis man siger på når man er kommet på barselsdagpenge?

Altså jeg melder om fx 1 års barsel på arbejdspladsen. Jeg har 6 måneder med fuld løn og siger op efter de 6 måneder og kommer på barselsdagpenge? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2021

Anonym trådstarter

Mortil_en skriver:

Ok tak for svaret. Men gør det så nogen forskel hvis man siger på når man er kommet på barselsdagpenge?

Altså jeg melder om fx 1 års barsel på arbejdspladsen. Jeg har 6 måneder med fuld løn og siger op efter de 6 måneder og kommer på barselsdagpenge? 

Altså så vidt jeg forstår, så har jeg 14 uger med løn også 32 med barselsdagpenge, da jeg er kommunalt ansat. Efter de 14 uger gør det ingen forskel(tror jeg) at sige op. Om du siger op med det samme, eller venter. Eller måske gør det? Mht til karantænen fra akassen? Er helt forvirret kan det måske være man ikke får karantæne hvis man er under barselsdagpenge, hvis man siger op noget før?

Anmeld Citér

17. september 2021

Charl90

Anonym skriver:

Altså så vidt jeg forstår, så har jeg 14 uger med løn også 32 med barselsdagpenge, da jeg er kommunalt ansat. Efter de 14 uger gør det ingen forskel(tror jeg) at sige op. Om du siger op med det samme, eller venter. Eller måske gør det? Mht til karantænen fra akassen? Er helt forvirret kan det måske være man ikke får karantæne hvis man er under barselsdagpenge, hvis man siger op noget før?

Ring til din fagforening. Jeg tror bestemt du har mere barsel med løn. Min mand er også kommunalt ansat og han har 13 uger med løn. Du bør have 14 uger + 12 uger cirka. Det fik min veninde som også er ansat i kommunen

Anmeld Citér

17. september 2021

Anonym

Hvis du holder ferie i forlængelse af din barsel, og har sagt op længe inden. Vil du også få mindre udbetalt i feriepenge end du vil få i løn, fordi fx særlig feriegodtgørelse modregnes 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.