Sige op under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14.638 visninger
23 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. september 2021

Anonym trådstarter

Hej

Jeg har termin d. 28 september, og har haft flere overvejelser om jobskifte efter barsel.

Jeg har besluttet mig for ikke at vende tilbage (dårlig trivelsmåling og forhold og mobning på arbejdspladsen) jeg kan mærke at jeg får ondt i maven bare jeg går en tur i den by jeg arbejder i. Det er blevet tydligere efter jeg er gået på barsel… 

Jeg arbejder kommunalt, hvornår er det bedst at sige op rent praktisk og økonomisk? Og hvordan med a kasse og regler?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2021

Anonym

Jeg står i nøjagtig din situation. 

Har besluttet ikke at vende tilbage efter endt barsel.

Hvor lang tids opsigelse har du? Jeg siger først op, når jeg skulle til at igang igen. 

Anmeld Citér

14. september 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

For dig er det bedst at vente med at sige op til du eller skulle være vendt tilbage fra barsel. 

Jeg har selv før gået på barsel og tænkt at jeg ikke vil vende tilbage og ville søge nyt job, når min barsel sluttede. Men jeg blev positivt overrasket over de ændringer der var sket, mens jeg var væk og de opgaver, der var der jeg kom tilbage. Så uanset at om du vender tilbage eller finde noget nyt, vil jeg råde dig til at vente med at sige op til du nærmer dig de sidste måneder af barslen. Mange ting kan have ændret sig til den tid Så nyd din barsel nu og sæt tanker om arbejde på pause

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg står i nøjagtig din situation. 

Har besluttet ikke at vende tilbage efter endt barsel.

Hvor lang tids opsigelse har du? Jeg siger først op, når jeg skulle til at igang igen. 

Jeg har 1 måneds opsigelse

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym trådstarter

Optimom skriver:

For dig er det bedst at vente med at sige op til du eller skulle være vendt tilbage fra barsel. 

Jeg har selv før gået på barsel og tænkt at jeg ikke vil vende tilbage og ville søge nyt job, når min barsel sluttede. Men jeg blev positivt overrasket over de ændringer der var sket, mens jeg var væk og de opgaver, der var der jeg kom tilbage. Så uanset at om du vender tilbage eller finde noget nyt, vil jeg råde dig til at vente med at sige op til du nærmer dig de sidste måneder af barslen. Mange ting kan have ændret sig til den tid Så nyd din barsel nu og sæt tanker om arbejde på pause

Det må jeg gøre.  

Anmeld Citér

14. september 2021

EKAB

Profilbillede for EKAB

For din egen skyld, skal du først sige op en måned før du skal tilbage fra barsel.

Anmeld Citér

14. september 2021

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2
EKAB skriver:

For din egen skyld, skal du først sige op en måned før du skal tilbage fra barsel.

Undskyld jeg lige låner tråden, men hvad er fordelen ved det? 

Anmeld Citér

14. september 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej

Jeg har termin d. 28 september, og har haft flere overvejelser om jobskifte efter barsel.

Jeg har besluttet mig for ikke at vende tilbage (dårlig trivelsmåling og forhold og mobning på arbejdspladsen) jeg kan mærke at jeg får ondt i maven bare jeg går en tur i den by jeg arbejder i. Det er blevet tydligere efter jeg er gået på barsel… 

Jeg arbejder kommunalt, hvornår er det bedst at sige op rent praktisk og økonomisk? Og hvordan med a kasse og regler?

I slutningen af din barsel finder du et andet arbejde og så siger du op på dit nuværende

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

I slutningen af din barsel finder du et andet arbejde og så siger du op på dit nuværende

Hvad hvis jeg ikke finder noget? Det er ikke lige så nemt som du skriver

Anmeld Citér

14. september 2021

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvad hvis jeg ikke finder noget? Det er ikke lige så nemt som du skriver

Hvis du ikke finder noget venter du med at sige op så du siger op med en måneds varsel…det vil sige en måned inden din barsel slutter. 
men du kan jo kigge jævnligt de sidste 4 måneder af din barsdl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.