Sige op under barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2021

Meheju

Profilbillede for Meheju
mor:) skriver:

Hvis du ikke finder noget venter du med at sige op så du siger op med en måneds varsel…det vil sige en måned inden din barsel slutter. 
men du kan jo kigge jævnligt de sidste 4 måneder af din barsdl

Men hus når du selv siger op, er der 3 ugers karantæne ved fagforeningen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Du skal bare lige være OBS på at du for karantæne i din fagforening, hvis du opsiger job uden et have et nyt på hånden  

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym trådstarter

Meheju skriver:

Men hus når du selv siger op, er der 3 ugers karantæne ved fagforeningen.

er det 2 eller 3 uger? Min fagforening er HK?

Anmeld Citér

14. september 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Mortil_en skriver:

Undskyld jeg lige låner tråden, men hvad er fordelen ved det? 

Fordelen er, at man beholder sin barsel med løn det længere. Går man på barsel f.eks. 1. november og siger op samtidig, har man kun barsel med løn i opsigelsesperioden, som for de fleste er 1 måned, når man selv siger op. Derefter er det dagpenge.

Beholder man jobbet og venter med at sige op til man skal starte igen, har man fuld løn i den periode, der nu er gældende på ens arbejdsplads og som næsten altid er mange måneder.

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym trådstarter

Janey skriver:

Fordelen er, at man beholder sin barsel med løn det længere. Går man på barsel f.eks. 1. november og siger op samtidig, har man kun barsel med løn i opsigelsesperioden, som for de fleste er 1 måned, når man selv siger op. Derefter er det dagpenge.

Beholder man jobbet og venter med at sige op til man skal starte igen, har man fuld løn i den periode, der nu er gældende på ens arbejdsplads og som næsten altid er mange måneder.

Ja, men får man ikke barselsdagpenge efter 14 uger? (Ikke fuld løn)

Dvs. 14 uger med løn
32 uger med barselsdagpenge?

Anmeld Citér

14. september 2021

Optimom

Profilbillede for Optimom

Hvorvidt du får løn eller barselsdagpenge under din barsel afhænger af den kontrakt. Og du får kun barselsdagpenge, hvis du er berettiget til dem. Hvis du siger op, får du som tidligere nævnt karentæne fra dagpenge i 3 uge. Jeg er dog ikke helt sikker på hvordan det nøjagtige påvirker din barsel. Det bedste er nok at spørger din fagforening

Anmeld Citér

14. september 2021

Anonym trådstarter

Optimom skriver:

Hvorvidt du får løn eller barselsdagpenge under din barsel afhænger af den kontrakt. Og du får kun barselsdagpenge, hvis du er berettiget til dem. Hvis du siger op, får du som tidligere nævnt karentæne fra dagpenge i 3 uge. Jeg er dog ikke helt sikker på hvordan det nøjagtige påvirker din barsel. Det bedste er nok at spørger din fagforening

Oki takker

Anmeld Citér

14. september 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Karantænen lyder på 3 - 5 uger afhængig af ens a kasse  

Anmeld Citér

15. september 2021

Meheju

Profilbillede for Meheju
Anonym skriver:

er det 2 eller 3 uger? Min fagforening er HK?

Så er det 3 uger. Har selv været der.

Anmeld Citér

15. september 2021

Charl90

Anonym skriver:

Ja, men får man ikke barselsdagpenge efter 14 uger? (Ikke fuld løn)

Dvs. 14 uger med løn
32 uger med barselsdagpenge?

Som kommunalt ansat for du løn under barsel i 14 + 12/13 uger. Medmindre din mand også er kommunalt ansat. Så kan i deles om de 6 uger.

I hvert fald noget i den dur. Min mand er kommunalt ansat mens jeg er privat. Han fik 13 uger med løn. Du får også deromkring efter de 14 

Så klart vente med at sige op til du går på barselsdagpenge engang...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.