Arv, og Pap børnebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.233 visninger
30 svar
33 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. august 2021

Anonym trådstarter

Bliver nok hurtigt upopulære  da der er mange med pap børn 

Men er dette retfærdigt ?

Svigermor og svigerfar  var ved at lave en kæmpe opsparing til deres børnebørn til vores og min mands søskende børn 

Nu har de  stoppet det hele, fordi nu har hendes søn fået et kæreste, hun har tre børn, nu har  Min mand bror været ,og snakke med svigermor og sagt, de skal også ha arve! 

Er det overhovedet fair?! At de børn skal også ha arv, dvs de skal arve fra 4 bedste forældre, mens vores skal arve fra 2

Svigermor har stoppet det hele, fordi hun er så konflikt sky, og hun vilde ikke give de nye Pap børnebørn arv, men hun kommer, at give ind, det gøre hun altid, når min svoger går amok - skete et par gange før 

jeg er så irriteret, de er 3 nye børn de har intet har  at gøre med, skal arve

men ved ikke om vi skal lave ballade med det, fordi han går amok - og højt sansynligvis giver de sig alligevel 

Skal PAP børnebørn være på lige fod med biologiske børnebørn? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2021

Enmere20

Ærligt så synes jeg da det er dejligt at de ønsker at optage de 3 børnebørn på lige fod med resten, såfremt det er et seriøst forhold der er gang i.

Det er da dejligt de ønsker at give noget til børnebørnene, de kunne ligeså godt bruge det hele selv og så fik ingen noget  så længe det er frivilligt, hvilket det lyder som.

Det er deres penge og dermed dem der bestemmer hvem de ønsker at glæde med dem.

Anmeld Citér

31. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Bliver nok hurtigt upopulære  da der er mange med pap børn 

Men er dette retfærdigt ?

Svigermor og svigerfar  var ved at lave en kæmpe opsparing til deres børnebørn til vores og min mands søskende børn 

Nu har de  stoppet det hele, fordi nu har hendes søn fået et kæreste, hun har tre børn, nu har  Min mand bror været ,og snakke med svigermor og sagt, de skal også ha arve! 

Er det overhovedet fair?! At de børn skal også ha arv, dvs de skal arve fra 4 bedste forældre, mens vores skal arve fra 2

Svigermor har stoppet det hele, fordi hun er så konflikt sky, og hun vilde ikke give de nye Pap børnebørn arv, men hun kommer, at give ind, det gøre hun altid, når min svoger går amok - skete et par gange før 

jeg er så irriteret, de er 3 nye børn de har intet har  at gøre med, skal arve

men ved ikke om vi skal lave ballade med det, fordi han går amok - og højt sansynligvis giver de sig alligevel 

Skal PAP børnebørn være på lige fod med biologiske børnebørn? 

Har han lige fundet sammen med hende? Så nej, for hvad hvis de går fra hinanden om 3 måneder? Tænker heller ikke bedstefotældrene har et forhold til dem? 

Det bestemmer han ikke.. Støt svigerforældrene.. De skal ikke føle sig tvunget til noget. 

At de skal Arve fra 4 og jeres fra 2 er et svagt argument synes jeg.

Men bare fordi man får en kæreste med børn, skal de jo ikke straks med i testamentet... 

Anmeld Citér

31. august 2021

Anonym trådstarter

Enmere20 skriver:

Ærligt så synes jeg da det er dejligt at de ønsker at optage de 3 børnebørn på lige fod med resten, såfremt det er et seriøst forhold der er gang i.

Det er da dejligt de ønsker at give noget til børnebørnene, de kunne ligeså godt bruge det hele selv og så fik ingen noget  så længe det er frivilligt, hvilket det lyder som.

Men som jeg skiver de har stoppet det hele….

alt var i gang de vild nemlig IKKE give dem, men min svoget været og lave ballade så de kommer at give selvom de ikke vild fordi de er så konflikt sky

- Jeg er HELT enige, derfor blev jeg meget glad da jeg hørte de vilde give børnene det - Men biologiske børn deres egne ikke en ny kvindes børn de har kendt i 1-2 måneder 

Anmeld Citér

31. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

alt var i gang de vild nemlig IKKE give dem, men min svoget været og lave ballade så de kommer at give selvom de ikke vild fordi de er så konflikt sky

- Jeg er HELT enige, derfor blev jeg meget glad da jeg hørte de vilde give børnene det - Men biologiske børn deres egne ikke en ny kvindes børn de har kendt i 1-2 måneder 

1-2måned? Seriøst og så forlanger han at de skal med i testamentet?? Måske lige tidligt nok at smide dem ind i det, efter min mening. 

Anmeld Citér

31. august 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Har han lige fundet sammen med hende? Så nej, for hvad hvis de går fra hinanden om 3 måneder? Tænker heller ikke bedstefotældrene har et forhold til dem? 

Det bestemmer han ikke.. Støt svigerforældrene.. De skal ikke føle sig tvunget til noget. 

At de skal Arve fra 4 og jeres fra 2 er et svagt argument synes jeg.

Men bare fordi man får en kæreste med børn, skal de jo ikke straks med i testamentet... 

Helt enig!! 

De kan slå op i morgen, de børn ikke engang sammen, og har endnu børnene forskudt 

- Bare nysgerrig hvornår mener du PAP børnebørn kan Arve i lige fod med biologiske? 

Anmeld Citér

31. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Helt enig!! 

De kan slå op i morgen, de børn ikke engang sammen, og har endnu børnene forskudt 

- Bare nysgerrig hvornår mener du PAP børnebørn kan Arve i lige fod med biologiske? 

Hvis de er gift, tænker jeg, . Men jeg ved ikke om de vil være på lige fod, beløb mæssigt, hvis man kigger på testamente rækkefølgen.

Eller hvis de har et godt forhold(længere forhold) og de VIL Give dem lidt, ikke fordi sønnen siger det.

Men den er svær, for man vil heller ikke gøre forskel.. Men hvis de nu går fra hinanden om 3 måneder og han finder en ny med børn, skal de så også på. Det virker lidt mærkeligt.

Der skal gå mere end 1-2 måned før de kommer i testamentet 

Anmeld Citér

31. august 2021

Enmere20

Anonym skriver:

Så synes jeg også det er lidt noget andet, når de ikke har kendt hinanden længere tid. Det ville jeg ikke anse som et seriøst forhold endnu. På sigt kunne det give mening, men ja 1-2 måneder er ikke lang tid at have kendt hinanden.

Anmeld Citér

31. august 2021

Anonym trådstarter

Enmere20 skriver:

Plus er de ikke særlig glad for de nye børn, de synes de larmer for meget, er for voldsomme etc.

- Det er udelukkende pga. min svoger har lavet ballade - at de vilde dele deres store arv 

Anmeld Citér

31. august 2021

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Hvis de er gift, tænker jeg, . Men jeg ved ikke om de vil være på lige fod, beløb mæssigt, hvis man kigger på testamente rækkefølgen.

Eller hvis de har et godt forhold(længere forhold) og de VIL Give dem lidt, ikke fordi sønnen siger det.

Men den er svær, for man vil heller ikke gøre forskel.. Men hvis de nu går fra hinanden om 3 måneder og han finder en ny med børn, skal de så også på. Det virker lidt mærkeligt.

Der skal gå mere end 1-2 måned før de kommer i testamentet 

Den kan jeg også acceptere om de blev gift - 

Og enige i de skal ha noget om de var i længere forhold, men igen ikke det samme som biologiske børnebørn - 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.