Skal mit barn corona testes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2021

Anonym trådstarter

Vi var ude og blive testet i formiddags begge to og det gik uden problemer. Hun forstod det meget bedre denne gang. 

Jeg talte med lægen i morges, som synes det var en god ide at prøve om hun testes men hvis ikke det lykkedes ville han se hende imorgen for lige at tjekke hende. Nu tænker jeg at vi lige venter og ser hvad svaret på test er inden vi får tid hos lægen.

Hun har stadig lidt feber men udover det frisk. Og det kan jo være alt muligt, men jeg synes vi bør tænke corona ind hver gang man oplever feber, hovedpine, hoste eller andre symptomer. Det skylder vi simpelthen vores medmennesker. Vi har mistet til corona herhjemme og det ønsker jeg ikke for nogen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2021

Anonym

Carina:-) skriver:

Vores på 5 har været ved egen læge og på sygehuset flere gange - og er aldrig blevet testet.

Og mener at have læst at SSI har udsendt en skrivelse om at læger ikke må sige nej til at se et barn uden test.

Og man kan fejle 100 vis af andre ting en corona. 

Fx astma eller rs virus.

Orv kan du finde det? 
vi ville gerne til lægen med vores datter for 1,5 månede siden. Lægen var klar til at indlægge hende (pga et eller andet rimelig fredeligt der florerede i børnehaven, men man sku i behandling, hvis man havde det). 

vi endte med at blive hjemme og opdagede efter 4-5 dage at hun havde fået kindtænder

Anmeld Citér

26. august 2021

Anonym

Jeg har købt nogle test fra apoteket(som virker 98,7% mener jeg). Du kan evt prøve når du har puttet hende. 3 sek i et næsebor skulle være rimeligt med at udføre sådan en kviktest. Så kan du altid tage den derfra, hvis barnet er positivt tænker jeg  så skal du nok igennem den store pædagogiske snak til PCR-test. Men ingen grund til det hvis den er negativ derhjemme tænker jeg? Prøv det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.