Skal mit barn corona testes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.169 visninger
22 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. august 2021

Anonym trådstarter

Min datter på 4 har haft on/off feber de seneste 3-4 dage. Hun har det skidt når hun har feber og er sløj men ingen hoste, ondt nogen steder eller lign. 

Men hun klager over ondt I sit hoved.. 

De sidste 2 gange(pga møb) vi har forsøgt at få hende testet, som var tilbage i foråret/vinters, ville hun ikke og blev derfor ikke testet. Hun har prøvet det 2 gange forinden hvor det ellers var gået godt. 

Så. Nu står vi her og tænker, hun har jo symptomer på covid19 men det kan også være en møb igen.. Men jeg ved vi ikke kan overtale hende til en test.. Hvad gør man egentlig så? Hvis nu lægen kan se ørerne er fine. Er det så isolation mon?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2021

Nomnom

Anonym skriver:

Min datter på 4 har haft on/off feber de seneste 3-4 dage. Hun har det skidt når hun har feber og er sløj men ingen hoste, ondt nogen steder eller lign. 

Men hun klager over ondt I sit hoved.. 

De sidste 2 gange(pga møb) vi har forsøgt at få hende testet, som var tilbage i foråret/vinters, ville hun ikke og blev derfor ikke testet. Hun har prøvet det 2 gange forinden hvor det ellers var gået godt. 

Så. Nu står vi her og tænker, hun har jo symptomer på covid19 men det kan også være en møb igen.. Men jeg ved vi ikke kan overtale hende til en test.. Hvad gør man egentlig så? Hvis nu lægen kan se ørerne er fine. Er det så isolation mon?

Ja det skulle jeg mene. Men vil jeres læge se hende uden en negativ coronatest? Det nægter vores. De gange min søn har haft symptomer med feber osv.  har hverken almindelig læge eller øre-næse-halslæge ville undersøge ham uden negativ pcr-test.

Men i fb-gruppen "spørg en læge om Corona" er jeg næsten sikker på at de har svaret, at man isolerer barnet sammen med en voksen og antager det er Corona, hvis barnet ikke vil lade sig teste.

God bedring med hende.

Anmeld Citér

24. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Er hun ikke så stor, at man måske kan snakke med hende om, at det skal hun, og kærligt men bestemt fastholde, at det er noget mor/far bestemmer, på linje med at få børstet tænder/skulle have medicin/blive vaccineret?

Mine har ikke rigtig fået valget og er testet mange gange efterhånden - til gengæld har jeg ikke været for fin til at bestikke dem med kæmpestore is bagefter

Alternativt, ja, så synes jeg at I bør gå i isolation. God bedring med hende

Anmeld Citér

24. august 2021

Anonym trådstarter

StortOgSmåt skriver:

Er hun ikke så stor, at man måske kan snakke med hende om, at det skal hun, og kærligt men bestemt fastholde, at det er noget mor/far bestemmer, på linje med at få børstet tænder/skulle have medicin/blive vaccineret?

Mine har ikke rigtig fået valget og er testet mange gange efterhånden - til gengæld har jeg ikke været for fin til at bestikke dem med kæmpestore is bagefter

Alternativt, ja, så synes jeg at I bør gå i isolation. God bedring med hende

Jo, det burde man jo mene at hun er. Men hvis pigen nægter at åbne sin mund kan vi jo ikke stille noget op Sådan var det nemlig sidst. Vi kan jo ikke tvinge vatpinden ned i halsen på hende uden at hun samarbejder bare en smule 

Anmeld Citér

24. august 2021

Nomnom

Anonym skriver:

Jo, det burde man jo mene at hun er. Men hvis pigen nægter at åbne sin mund kan vi jo ikke stille noget op Sådan var det nemlig sidst. Vi kan jo ikke tvinge vatpinden ned i halsen på hende uden at hun samarbejder bare en smule 

Altså den er også væmmelig for nogle den pcr-test. Jeg synes selv den er modbydelig, hvor min mand og søn kan tage den uden problemer. Til gengæld er kviktesten - også den der kom laaaangt op No problem for mig.

Jeg ville heller ikke bryde mig om at tvinge hende, hvis I har mulighed for at gå i isolation.

Anmeld Citér

25. august 2021

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Hvis hun ikke kan testes, tænker jeg i skal holde hende hjemme til 48 timer efter symptomerne ophører. Og så ville jeg sørge for resten af familien blev testet løbende.

Anmeld Citér

25. august 2021

Carina:-)

Vores på 5 har været ved egen læge og på sygehuset flere gange - og er aldrig blevet testet.

Og mener at have læst at SSI har udsendt en skrivelse om at læger ikke må sige nej til at se et barn uden test.

Og man kan fejle 100 vis af andre ting en corona. 

Fx astma eller rs virus.

Anmeld Citér

25. august 2021

Tystys14

Synes ikke i skal udsætte et barn på den alder for sådan et overgreb. Stakkels børn. 

Anmeld Citér

25. august 2021

Anonym

Afsted at få hende testet.

Lige sikkert også er og bliver testet disse dage. Når hun er små syg.

Et barn på 4 er mig en gåde hvis de endnu ikke har prøvet at blive testet. ( vi stod med familie medlem der var i isolation 1 uge pga nær kontakt, så måtte hun faktisk komme tilbage, heldigvis testede de hende på 6 dagen. Positiv med pcr test.) 

Vores havde gavn af ikke at komme til børne teltet (ved ikke om de findes mere) jo mindre fokus jo hurtigere gik det.

Vores bliver testet i næsen pt. Pga kørsel til en pcr. De er 6 og 8 nu.

Vi har alle et ansvar. Alt det konspirations pladder har jeg fået nok af.vil for alt i verden slippe for en ny periode med fuld udstyr på jobbet.  

Anmeld Citér

25. august 2021

Anonym

Anonym skriver:

Afsted at få hende testet.

Lige sikkert også er og bliver testet disse dage. Når hun er små syg.

Et barn på 4 er mig en gåde hvis de endnu ikke har prøvet at blive testet. ( vi stod med familie medlem der var i isolation 1 uge pga nær kontakt, så måtte hun faktisk komme tilbage, heldigvis testede de hende på 6 dagen. Positiv med pcr test.) 

Vores havde gavn af ikke at komme til børne teltet (ved ikke om de findes mere) jo mindre fokus jo hurtigere gik det.

Vores bliver testet i næsen pt. Pga kørsel til en pcr. De er 6 og 8 nu.

Vi har alle et ansvar. Alt det konspirations pladder har jeg fået nok af.vil for alt i verden slippe for en ny periode med fuld udstyr på jobbet.  

Det er ingen konspiration i at mene at man ikke skal tvinge munden åben på et barn der er 4. Og alle børn er bestemt ikke ens. Kender en del børn der har fået angst pga hele den måde corona er blevet håndteret på og omtalt på. 

Det er stort set kun folk der ikke er vaccinerede, der bliver rigtig dårlige. Og det er fåtallet. Så vi kigger ikke ind i en periode med de samme restriktioner som tidligere - og godt for det. 

Hverdagen og livet går videre .... og lad os så komme væk fra der frygtelige narrativ om en sygdom der nærmest behandles som ebola. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.