Skal mit barn corona testes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2021

Kir

Altså min søn har været syg de sidste 5 dage med snot og hoste. Så jeg ringede til egen læge, bare lige for at høre om han skulle testes eller hvad. Der sagde de at man ikke rigtig tester børn mere, det er kun hvis forældrene insisterer at man gør. Nu er min søn 10 mdr, men det lød som om det var generelt at de ikke gjorde det. 

Men synes du skal ringe til din læge og høre hvad han/hun tænker. Der får du nok den mest kvalificerede hjælp

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er vel ikke andet for end, at en voksen og dit barn går i isolation til 48 timer efter, at symtomerne er væk.

En læge kan godt nægte, at se dit barn når det handler om sygdom med Corona-lignende symtomer, hvis barnet ikke har fået en pcr test.

Min datter skulle til lægen med ondt i halsen og han ville ikke se hende før hun havde fået en pcr test. Vi havde fået hende kvik-testet, men det var ikke godt nok.

Jeg synes faktisk, at det er ok. Alle som ikke er vaccineret udgør en risiko og det er især de yngre børn nu som bærer smitten videre. Vi skal også passe på vores læger.

Anmeld Citér

25. august 2021

Carina:-)

MoarHvidovre skriver:

Der er vel ikke andet for end, at en voksen og dit barn går i isolation til 48 timer efter, at symtomerne er væk.

En læge kan godt nægte, at se dit barn når det handler om sygdom med Corona-lignende symtomer, hvis barnet ikke har fået en pcr test.

Min datter skulle til lægen med ondt i halsen og han ville ikke se hende før hun havde fået en pcr test. Vi havde fået hende kvik-testet, men det var ikke godt nok.

Jeg synes faktisk, at det er ok. Alle som ikke er vaccineret udgør en risiko og det er især de yngre børn nu som bærer smitten videre. Vi skal også passe på vores læger.

Ikke ifølge ssi for børn under 6 år. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

25. august 2021

Carina:-)

Ikke ifølge ssi for børn under 6 år. 

Anmeld Citér

25. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Overtale hende til at blive testet?

- Hvis I vurdere at hun skal testet, så er det jo er valg I har taget.

Om ikke andet må I jo isolerer hende til symptomerne er væk

Anmeld Citér

25. august 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Afsted at få hende testet.

Lige sikkert også er og bliver testet disse dage. Når hun er små syg.

Et barn på 4 er mig en gåde hvis de endnu ikke har prøvet at blive testet. ( vi stod med familie medlem der var i isolation 1 uge pga nær kontakt, så måtte hun faktisk komme tilbage, heldigvis testede de hende på 6 dagen. Positiv med pcr test.) 

Vores havde gavn af ikke at komme til børne teltet (ved ikke om de findes mere) jo mindre fokus jo hurtigere gik det.

Vores bliver testet i næsen pt. Pga kørsel til en pcr. De er 6 og 8 nu.

Vi har alle et ansvar. Alt det konspirations pladder har jeg fået nok af.vil for alt i verden slippe for en ny periode med fuld udstyr på jobbet.  

Nu står der i indlægget, at hun er testet 2 gange, hvor det gik fint, men hun har nægtet de 2 gange, hvor hun var syg, så hun har været testet et par gange.

Det er ikke så stor en gåde for mig, hvis et så lille barn endnu ikke havde prøvet at blive testet. Der kan være enorm forskel på, hvor meget smitte man har været i nærheden af. Har barnet ikke været syg eller nær kontakt, har der jo ikke været grund til at få barnet testet. Vores på 6 er testet en gang i hele perioden, fordi hans søster var nær kontakt, men ellers er han ikke testet, da han ikke har været syg eller været nær kontakt til en smittet i hele coronaperioden.

Anmeld Citér

25. august 2021

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Min datter på 4 har haft on/off feber de seneste 3-4 dage. Hun har det skidt når hun har feber og er sløj men ingen hoste, ondt nogen steder eller lign. 

Men hun klager over ondt I sit hoved.. 

De sidste 2 gange(pga møb) vi har forsøgt at få hende testet, som var tilbage i foråret/vinters, ville hun ikke og blev derfor ikke testet. Hun har prøvet det 2 gange forinden hvor det ellers var gået godt. 

Så. Nu står vi her og tænker, hun har jo symptomer på covid19 men det kan også være en møb igen.. Men jeg ved vi ikke kan overtale hende til en test.. Hvad gør man egentlig så? Hvis nu lægen kan se ørerne er fine. Er det så isolation mon?

Jeg ville kontakte lægen eller corona hotline og få et kvalificeret svar fra eksperterne. Retningsliniene er ændret så mange gange, at det ikke kan bruges til så meget, hvad andre har gjort tidligere. 

Når hun har feber on/off, så er hun vel allerede holdt derhjemme, så hun allerede er i en form for isolation. 

Anmeld Citér

25. august 2021

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg ville bare holde hende hjemme, til hun er frisk igen.

Du kan jo eventuelt teste dig selv om et par dage. deltavarianten er yderst smitsom, så hvis du tester negativ efter at have været sammen med hende, er hun højst sandsynlig også negativ.

Anmeld Citér

25. august 2021

Kir

Boyz2 skriver:

Jeg ville bare holde hende hjemme, til hun er frisk igen.

Du kan jo eventuelt teste dig selv om et par dage. deltavarianten er yderst smitsom, så hvis du tester negativ efter at have været sammen med hende, er hun højst sandsynlig også negativ.

Det anbefalede vores læge faktisk også, at vi voksne testede os. 

Anmeld Citér

25. august 2021

Sprit25

Janey skriver:

Nu står der i indlægget, at hun er testet 2 gange, hvor det gik fint, men hun har nægtet de 2 gange, hvor hun var syg, så hun har været testet et par gange.

Det er ikke så stor en gåde for mig, hvis et så lille barn endnu ikke havde prøvet at blive testet. Der kan være enorm forskel på, hvor meget smitte man har været i nærheden af. Har barnet ikke været syg eller nær kontakt, har der jo ikke været grund til at få barnet testet. Vores på 6 er testet en gang i hele perioden, fordi hans søster var nær kontakt, men ellers er han ikke testet, da han ikke har været syg eller været nær kontakt til en smittet i hele coronaperioden.

Ingen af mine børn på 7 og 4 er testet... jo min datter engang i december med meget let hoste. 

Så det kan lade sig gøre som du siger

Til ts. Lad være med at tvinge hende. Det er et overgreb 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.