Vaginisme!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2021

Anonym trådstarter

Kayla skriver:

Har selv vaginisme (99% sikker) og jeg kan ikke andre stillinger end missionær. 
men der kan han kun få hovedet eller lidt mere end det ind så han kan aldrig trænge helt ind. 
kan slet ikke klare gyn..

men tror altså doggy er nok til at blive gravid?

Hvordan kan du styre om, han kommer længere ind eller ej? Altså, hver gang jeg beslutter mig for at prøve missionæren, så bliver jeg mega angst, fordi jeg kan mærke, at jeg mister kontrollen… Så hvordan kan du styre, at han ikke ryger længere ind? Og føles det ikke ubehageligt, når han kun er så “lidt” inde? Det må føles som om, at han er ved at ryge ud, eller?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2021

fehår

Anonym skriver:

Havde nok ikke lige beskrevet helt i detaljer, men nej, det er ikke kun missionæren, han foretrækker … Jeg har faktisk svært ved ALLE stillinger, det er kun ridestillingen, der virker… Jeg kan ikke forstå, hvorfor det skal være sådan? Jeg “blokerer” ubevidst for indgangen, når jeg ikke tager føringen.. Så alle andre stillinger afviser jeg ISÆR missionæren, som er en ret hurtig fortrækkende stilling… 

Det lyder klart psykologisk, og det lyder hårdt. Har du oplevet nogen former for seksuelle traumer, der kunne forklare din reaktion?

Som sagt, du skal ikke bekymre dig om graviditet, det kan sagtens lykkes på den måde. Men af hensyn til både din mentale sindstilstand og jeres sexliv, ville jeg da opsøge en sexolog. 

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Det lyder klart psykologisk, og det lyder hårdt. Har du oplevet nogen former for seksuelle traumer, der kunne forklare din reaktion?

Som sagt, du skal ikke bekymre dig om graviditet, det kan sagtens lykkes på den måde. Men af hensyn til både din mentale sindstilstand og jeres sexliv, ville jeg da opsøge en sexolog. 

Ja, det tror jeg også helt klart, at det er. Har som nævnt både været hos psykolog og fys op til flere gange, og det har ikke rigtig forbedret min situation, desværre

nej, jeg har ikke oplevet nogen form for seksuelle traumer

hmm, en sexolog? Ja, det lyder måske som noget.. Det skal jeg helt sikkert prøve  Tak!

Anmeld Citér

21. august 2021

fehår

Anonym skriver:

Ja, det tror jeg også helt klart, at det er. Har som nævnt både været hos psykolog og fys op til flere gange, og det har ikke rigtig forbedret min situation, desværre

nej, jeg har ikke oplevet nogen form for seksuelle traumer

hmm, en sexolog? Ja, det lyder måske som noget.. Det skal jeg helt sikkert prøve  Tak!

Det kunne være en kontrolting. Efter min anden fødsel (som var ret voldsom) havde jeg virkelig, virkelig svært ved sex, hvis jeg ikke selv styrede tempoet. Min mand kunne ikke trænge ind 90% af gangene, fordi jeg ikke slappede af. Men ligesom dig kunne jeg godt være øverst og styre showet uden at spænde op. Jeg var så bange for smerter, at jeg ellers spændte og fuldstændigt blokerede indgangen.

Hos mig er det aftaget med tiden, men jeg kender jo også grunden og har arbejdet med det løbende. Men ja, når du ikke ved hvorfor, ville jeg klart anbefale en sexolog. 

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Det kunne være en kontrolting. Efter min anden fødsel (som var ret voldsom) havde jeg virkelig, virkelig svært ved sex, hvis jeg ikke selv styrede tempoet. Min mand kunne ikke trænge ind 90% af gangene, fordi jeg ikke slappede af. Men ligesom dig kunne jeg godt være øverst og styre showet uden at spænde op. Jeg var så bange for smerter, at jeg ellers spændte og fuldstændigt blokerede indgangen.

Hos mig er det aftaget med tiden, men jeg kender jo også grunden og har arbejdet med det løbende. Men ja, når du ikke ved hvorfor, ville jeg klart anbefale en sexolog. 

Årh, det lyder også vildt frustrerende.. Det er bare så nederen, når det ikke går, som man ønsker det … Håber, det går bedre for dig nu?

Ja, jeg må lige prøve det med en sexolog.. Det har jeg ikke overvejet før?

Anmeld Citér

21. august 2021

fehår

Anonym skriver:

Årh, det lyder også vildt frustrerende.. Det er bare så nederen, når det ikke går, som man ønsker det … Håber, det går bedre for dig nu?

Ja, jeg må lige prøve det med en sexolog.. Det har jeg ikke overvejet før?

Jeg er helt okay nu, både fysisk og psykisk, og min mand og jeg har et bedre sexliv end nogensinde. Det at arbejde med tingene sammen har gjort os meget tætte

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym

Har du prøvet knibeøvelser? Jeg har selv vaginisme og havde også nemmest ved ridestillingen (som du sagtens kan blive gravid af) jeg synes at brug af knibeøvelser har hjulpet mig til at lære at styre muskulaturen og selv kunne slappe af bevidst. Også hos gynækologen.

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym

Jeg har haft vaganisme (har det stadig til tider) og har været i fertilitetsbehandling. Vi prøvede næsten 3 år på måden du beskriver, og jeg blev ikke gravid. 
Jeg har været ved utallige psykologer, og det hjalp intet. Flere af dem konkluderede, at det måtte være er tidligt traume som helt lille, som kroppen husker. 

Vi kunne godt have sex, men det tog lang tid at for min kæreste at komme helt ind. Det var rigtig svært da vi skulle i fertilitetsbehandling, men jeg blev opfordret til at opsøge en sexolog. Her fik jeg nogle fysiske øvelser og så skulle jeg øve eksponering sammen med min kæreste. Eksponeringen gik ud på at han skulle indføre forskellige størrelser dildoer mens jeg trak vejret dybt. 
Udover sexologen var jeg ved en kropsterapeut og jeg fik hypnose. 

Vi har fået 3 børn på de sidste 3 år. 

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Jeg er helt okay nu, både fysisk og psykisk, og min mand og jeg har et bedre sexliv end nogensinde. Det at arbejde med tingene sammen har gjort os meget tætte

Held og lykke med det hele

Lyder så godt!! 

mange tak!

Anmeld Citér

21. august 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Har du prøvet knibeøvelser? Jeg har selv vaginisme og havde også nemmest ved ridestillingen (som du sagtens kan blive gravid af) jeg synes at brug af knibeøvelser har hjulpet mig til at lære at styre muskulaturen og selv kunne slappe af bevidst. Også hos gynækologen.

Ja, jeg har øvet kniveøvelser i lang tid men uden effekt… Jeg sammentrækker musklerne ubevidst under akten… Så selvom jeg TROR, at jeg slapper af, så er jeg desværre stadig spændt  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.