Hvor meget skal spares op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Carina:-) skriver:

Det er det nemlig - ( og de 10.000 er inkl de 3000 for sko ) men man skal bruge det man har lyst til -  

Præcist. Og i har valgt han kan få sko til 3000, jeres valg. Men andre vil synes det er voldsomt.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2021

Carina:-)

Præcist. Og i har valgt han kan få sko til 3000, jeres valg. Men andre vil synes det er voldsomt.. 

Men nu handler tråden jo ikke om hvor vidt nogen skal synes det er voldsomt eller ej.

Men om hvad folk havde brugt , så ts kunne vurdere hvor meget hun skulle / vil spare op. 

Jeg synes det er underligt , at jeg skal forsvare i gentagende indlæg vores valg. - bare fordi nogen ikke ville gøre det samme.

Især når det er irrelevant for tråden..

Og det var ikke lige dig jeg hentyder til - men fx de rullende øjne - 

Synes det er lige så upassende som hvis en skrev - at deres barn fik genbrug og ingen gave osv - og folk så skrev hvor forargede de var over det valg.

Det er fuldstændig ligegyldigt hvad andre bruger , hvis man selv hviler i ens eget valg .

Jeg deltog kun i tråden fordi ts bad om input med hvad andre havde brugt og på hvad. 

Ikke for at fortælle andre at deres valg er " forkert"  eller for at andre skulle fortælle mig deres holdning om vores valg - 

Det plan synes jeg er irrelevant især når personerne ikke engang selv byder ind med andet end forargelse. 

Anmeld Citér

18. august 2021

lineog4 skriver:

Nemlig det skal være som de unge mennesker ønsker det inden for rimelighedens grænser selvsagt

Jeg har den modsatte her hjemme, som næsten ikke var til at vi brugte nogle penge - og det var da også lidt kedeligt, dog var han ikke røget på storesøsters vi skal finde noget i genbruges ide, så lidt fik jeg lov at spendere på ham

Håber I fik ej skøn dag, og endnu en npr det er den unge pige der skal konfirmeres 

Vi havde en god dag med corona restriktioner- men det gik

Og nu gælder det lillesøster om få mdr.

Jeg håber også I får en skøn dag - det lyder hyggeligt .

Og det er det vigtigste- at det er hyggeligt

Anmeld Citér

18. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

Men nu handler tråden jo ikke om hvor vidt nogen skal synes det er voldsomt eller ej.

Men om hvad folk havde brugt , så ts kunne vurdere hvor meget hun skulle / vil spare op. 

Jeg synes det er underligt , at jeg skal forsvare i gentagende indlæg vores valg. - bare fordi nogen ikke ville gøre det samme.

Især når det er urelvant for tråden..

Og det var ikke lige dig jeg hentyder til - men fx de rullende øjne - 

Synes det er lige så upassende som hvis en skrev - at deres barn fik genbrug og ingen gave osv - og folk så skrev hvor forargede de var over det valg.

Det er fuldstændig ligegyldigt hvad andre bruger , hvis man selv hviler i ens eget valg .

Jeg deltog kun i tråden fordi ts bad om input med hvad andre havde brugt og på hvad. 

Ikke for at fortælle andre at deres valg er " forkert"  eller for at andre skulle fortælle mig deres holdning om vores valg - 

Det plan synes jeg er urelvant- især når personerne ikke engang selv byder ind med andet end forargelse. 

Der er ingen der siger du skal forsvare jeres valg, men kan bare sige: ja det har vi valgt.

Folk har lov til at synes det er meget på tøj og sko. 

Anmeld Citér

18. august 2021

Der er ingen der siger du skal forsvare jeres valg, men kan bare sige: ja det har vi valgt.

Folk har lov til at synes det er meget på tøj og sko. 

Og jeg har lov til at synes det et unødvendigt at folk kommentere på det . 

Og nej jeg synes ikke det er nødvendigt at skulle skrive til voksne mennesker- at det er vores valg. 

At sidde og kommentere negativt- er simpelthen plat - og gør intet godt for tråden. 

Og det gør det her heller ikke- så trækker mig .

God aften til dig.

Anmeld Citér

18. august 2021

1977

Profilbillede for 1977

Vi havde konfirmation sidste år. Det blev holdt hjemme for 29 mennesker.

mad (grillmester hjemme) - 12.000

drikkevarer, dessert osv - 2500

tøj - 2000

pynt og nips - 2000

servering - gentjeneste 

kærsel - en portion mad

gave - 5000 i kontanter + koncertbilletter

Anmeld Citér

20. august 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Vi havde I 2020 og det kostede omkring 20.000 for mad .

Lokale lånte vi  

Bil fra kirken var 2000

Tøj til konfirmanden var omkring de 10.000 inkl 2 dag 

Gave fra os var 10.000 

Det løse som kage , pynt osv var omkring de 5000 

Så ca 50.000 og vi var 43. 

Vi skal have igen i 2022 og forventer ca det samme.

Måske lidt mere fordi det er en pige og hun skal have sat hår og makeup.

Men ellers i den liga.

Det kan sagtens holdes meget billigere. 

Men vi har simpelthen ikke tiden til at stå for fx  maden. Så vi valgte at betale os fra alt.

Tak for dit input.

Vi kommer nok til at bruge mindre da både jeg og hans far er "hvis vi kan selv"-mennesker, men det er altid godt med hjælp.... især når jeg havde glemt at tage højde for sko og 2. dags tøj 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.