Hvor meget skal spares op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2021

Carina:-)

Mulllesmor skriver:

10000 for tøj - hold da helt ferie

Ja det er dyrt med jakkesæt og 2 dagstøj.  2 par sko i de mærker han ville have var de første 3000 .

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mulllesmor skriver:

10000 for tøj - hold da helt ferie

Det samme tænkte jeg

Anmeld Citér

18. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Carina:-) skriver:

Ja det er dyrt med jakkesæt og 2 dagstøj.  2 par sko i de mærker han ville have var de første 3000 .

Det er vel ikke dyrere end at man gør det til. Men i har valgt at det må han gerne, så er det jeres valg.

Anmeld Citér

18. august 2021

BAE skriver:

Det er vel ikke dyrere end at man gør det til. Men i har valgt at det må han gerne, så er det jeres valg.

Netop - men nu var det et svar til en der synes 10.000 til tøj var meget .

Og det er det ikke når fx 3000 går til sko. Og han fik jakkesæt til en 3000.

Så gik de sidste til 2 dags tøj. 

Anmeld Citér

18. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE

Netop - men nu var det et svar til en der synes 10.000 til tøj var meget .

Og det er det ikke når fx 3000 går til sko. Og han fik jakkesæt til en 3000.

Så gik de sidste til 2 dags tøj. 

Jeg synes også at 10.000 for to sæt tøj er dyrt.

3000 for 2 par sko er også meget i mine ører..

Men ja det er jeres valg at bruge så meget på tøj og sko. 

Anmeld Citér

18. august 2021

lineog4

Min søn skal konfirmeres lige om lidt. Vi bliver omkring de 30 - vi har valgt en lidt dyr løsning til mad, men holder det så tilgengæld her hjemme. Vi kunne sagtens have fået mad for cirka 250 pr næse, men har valgt det dobbelte men så tilgengæld ikke fuld portion til alle de børn der kommer. Så vi ender på cirka 10000 -11000 for mad, og en drinks på deres terrasse når garden kommer (vi bor oven på en restaurant, så vi har bestilt hos dem og får så drinks) 

Tøjet blev 3000 kroner, det var et jakkesæt, skjorte, bælte og sko. Der er ikke købt anden dags tøj, for det havde drengen ingen interesse i. 

Så skal vi købe drikkelse, bage kager og lidt guf. Så vel tilsammen en 20.000. Derudover fik han have på forhånd en gamet computer til 10.000. Så alti alt i 30.000 kroner. Vi kunne have gjort det for noget mindre, men vi havde selv lyst til rigtig lækkert mad  

Vi har ikke bordpynt, særlige invitationer, kørsel fra kirken og fotograf, så nogen ville nok sige det er en skrabet udgave Men det er lige præcis den udgave vores søn ønskede sig. Skal det andet oven i skulle vi nok ligge en 10.000 mere I puljen 

Anmeld Citér

18. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
lineog4 skriver:

Min søn skal konfirmeres lige om lidt. Vi bliver omkring de 30 - vi har valgt en lidt dyr løsning til mad, men holder det så tilgengæld her hjemme. Vi kunne sagtens have fået mad for cirka 250 pr næse, men har valgt det dobbelte men så tilgengæld ikke fuld portion til alle de børn der kommer. Så vi ender på cirka 10000 -11000 for mad, og en drinks på deres terrasse når garden kommer (vi bor oven på en restaurant, så vi har bestilt hos dem og får så drinks) 

Tøjet blev 3000 kroner, det var et jakkesæt, skjorte, bælte og sko. Der er ikke købt anden dags tøj, for det havde drengen ingen interesse i. 

Så skal vi købe drikkelse, bage kager og lidt guf. Så vel tilsammen en 20.000. Derudover fik han have på forhånd en gamet computer til 10.000. Så alti alt i 30.000 kroner. Vi kunne have gjort det for noget mindre, men vi havde selv lyst til rigtig lækkert mad  

Vi har ikke bordpynt, særlige invitationer, kørsel fra kirken og fotograf, så nogen ville nok sige det er en skrabet udgave Men det er lige præcis den udgave vores søn ønskede sig. Skal det andet oven i skulle vi nok ligge en 10.000 mere I puljen 

Og så skal det være sådan. En hyggelig dag... ��

Anmeld Citér

18. august 2021

Jeg synes også at 10.000 for to sæt tøj er dyrt.

3000 for 2 par sko er også meget i mine ører..

Men ja det er jeres valg at bruge så meget på tøj og sko. 

Det er det nemlig - ( og de 10.000 er inkl de 3000 for sko ) men man skal bruge det man har lyst til -  

Anmeld Citér

18. august 2021

MoarHvidovre skriver:

Det samme tænkte jeg

Nu handler tråden jo ikke om at rynke på næsen af andres valg - men at svare på trådstarter s spørgsmål.  

Anmeld Citér

18. august 2021

lineog4

Det er det nemlig - ( og de 10.000 er inkl de 3000 for sko ) men man skal bruge det man har lyst til -  

Nemlig det skal være som de unge mennesker ønsker det inden for rimelighedens grænser selvsagt

Jeg har den modsatte her hjemme, som næsten ikke var til at vi brugte nogle penge - og det var da også lidt kedeligt, dog var han ikke røget på storesøsters vi skal finde noget i genbruges ide, så lidt fik jeg lov at spendere på ham

Håber I fik ej skøn dag, og endnu en npr det er den unge pige der skal konfirmeres 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.