Hvor meget skal spares op?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.570 visninger
26 svar
24 synes godt om
17. august 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14

Min skønne dreng skal konfirmeres i 2023 og vi er derfor så småt i gang med planlægningen (f.eks. at booke lokale) men... Hvor meget koster det egentlig? Vi er landet på at blive ca 30 mennesker, hvis alle kan komme.

Jeg ved godt at hver fest er forskellig, men det er bare for at få en ide om hvor meget vi skal have sparet sammen inden da.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kommer jo meget an på arrangementet. Vil i lave mad selv eller købe udefra? Skal der pyntes en hel masse eller er det mere afslappet? 

Udfra hvad i ønsker, kan i vel søge på nettet efter priser. Det er nok den måde jeg ville sætte budget på.  

Anmeld Citér

17. august 2021

Missyou

Det kommer jo helt an på hvad man gør det til. 
vi har konfirmationsopsparinger til begge børn. Der ender med at stå 50.000 pr barn som skal dække det hele

Anmeld Citér

17. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Ms.Momo skriver:

Min skønne dreng skal konfirmeres i 2023 og vi er derfor så småt i gang med planlægningen (f.eks. at booke lokale) men... Hvor meget koster det egentlig? Vi er landet på at blive ca 30 mennesker, hvis alle kan komme.

Jeg ved godt at hver fest er forskellig, men det er bare for at få en ide om hvor meget vi skal have sparet sammen inden da.

Det kommer helt an på hvor du bor, tænker jeg. Hvad der skal være af mad, drikkelse(tyskland, måske) 
Lokalet? Eller en have med et telt? 
Skal han hentes i en fed bil? 

Jeg tænker at du sætter dig  ned med din dreng og spørg ham hvilke ønsker han har til hans dag, og så kan du undersøge tingene. 

Anmeld Citér

17. august 2021

Tip!

Min søn skal også konfirmeres i 2023 og vi bliver max 30. Han skal hentes i en fed bil, ønsker sig at festen holdes i det lokale ro klub, vi bestiller mad udefra og køber godt med øl/vin/sodavand i de lokale butikker. Der skal pyntes fint op, vi skal have en til at stå i køkkenet og sørge for opvask osv. 

Jeg regner med 22-25.000 for festen og en 8-10.000 i gave fra mig. 
Han har kun mig og min side af familien, så han skal have den bedste dag og ikke mangle noget

Anmeld Citér

17. august 2021

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
BAE skriver:

Det kommer helt an på hvor du bor, tænker jeg. Hvad der skal være af mad, drikkelse(tyskland, måske) 
Lokalet? Eller en have med et telt? 
Skal han hentes i en fed bil? 

Jeg tænker at du sætter dig  ned med din dreng og spørg ham hvilke ønsker han har til hans dag, og så kan du undersøge tingene. 

Vi har booket et selskabslokale med servering (men har ikke fastsat en menu endnu)

"problemet" er at han er elendig til at tage beslutninger, som i hvis du giver ham mere end to muligheder så lukker han ned.

Anmeld Citér

17. august 2021

Carina:-)

Vi havde I 2020 og det kostede omkring 20.000 for mad .

Lokale lånte vi  

Bil fra kirken var 2000

Tøj til konfirmanden var omkring de 10.000 inkl 2 dag 

Gave fra os var 10.000 

Det løse som kage , pynt osv var omkring de 5000 

Så ca 50.000 og vi var 43. 

Vi skal have igen i 2022 og forventer ca det samme.

Måske lidt mere fordi det er en pige og hun skal have sat hår og makeup.

Men ellers i den liga.

Det kan sagtens holdes meget billigere. 

Men vi har simpelthen ikke tiden til at stå for fx  maden. Så vi valgte at betale os fra alt.

Anmeld Citér

17. august 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Ms.Momo skriver:

Vi har booket et selskabslokale med servering (men har ikke fastsat en menu endnu)

"problemet" er at han er elendig til at tage beslutninger, som i hvis du giver ham mere end to muligheder så lukker han ned.

Så giv ham to muligheder. 

Anmeld Citér

18. august 2021

Tin

Profilbillede for Tin

Vi har efterhånden holdt 5 konfirmationer(den sidste er lige konfirmeret her i juni). 2 afholdt herhjemme, med mad udefra, og 3 holdt ude på kro/hotel incl mad og drikke. 

Vi har været lige omkring 30 gæster til alle konfirmationer. Incl alt har vi lagt omkring 30000kr pr stk.

Beløb mæssigt gjorde det ingen forskel om vi holdte ude eller hjemme.

Foretrækker klarest at holde det ude.

Anmeld Citér

18. august 2021

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
Carina:-) skriver:

Vi havde I 2020 og det kostede omkring 20.000 for mad .

Lokale lånte vi  

Bil fra kirken var 2000

Tøj til konfirmanden var omkring de 10.000 inkl 2 dag 

Gave fra os var 10.000 

Det løse som kage , pynt osv var omkring de 5000 

Så ca 50.000 og vi var 43. 

Vi skal have igen i 2022 og forventer ca det samme.

Måske lidt mere fordi det er en pige og hun skal have sat hår og makeup.

Men ellers i den liga.

Det kan sagtens holdes meget billigere. 

Men vi har simpelthen ikke tiden til at stå for fx  maden. Så vi valgte at betale os fra alt.

10000 for tøj - hold da helt ferie

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.