Vaccine mod covid-19?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. august 2021

HapsHapsHaps

aLOTofmother skriver:

Det lyder spændende, kan du eventuelt sende nogle tal over, hvor mange fuldt vaccinerede der bliver smittet ift ikke-vaccinerede?

Næ, det kan jeg såmænd ikke  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Det kan jeg godt forstå du ikke kan.... For det er ikke rigtigt. Det er rigtigt at der stadig er en risiko for at blive smittet med Covid-19 efter vaccination, især inden du har fået begge stik, men din risiko er markant lavere. Undersøgelser viser at din risiko er omkring 88% lavere med Pfizer (to uger efter andet stik). 33% efter første stik med Pfizer. Det er mod delta.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2108891

Anmeld Citér

14. august 2021

HapsHapsHaps

Astoria skriver:

Det kan jeg godt forstå du ikke kan.... For det er ikke rigtigt. Det er rigtigt at der stadig er en risiko for at blive smittet med Covid-19 efter vaccination, især inden du har fået begge stik, men din risiko er markant lavere. Undersøgelser viser at din risiko er omkring 88% lavere med Pfizer (to uger efter andet stik). 33% efter første stik med Pfizer. Det er mod delta.

Jeg skriver jo heller ingen steder at der ingen risiko er for at blive smittet, men netop det risikoen er lavere. Jeg skrev: "Jeg ved godt at man stadig kan blive smittet selvom man er vaccineret." Har aldrig påstået andet.

Anmeld Citér

14. august 2021

aLOTofmother

HapsHapsHaps skriver:

Jeg spurgte heller ikke dig? Jeg citerede Fortvivlet, som skrev: "Vaccinerede bliver i næsten lige så høj grad smittet som ikke vaccinerede".. 

Anmeld Citér

14. august 2021

HapsHapsHaps

Astoria skriver:

Hov, undskyld! Det var slet ikke mig du svarede! Beklager, se bort fra mit andet svar

Anmeld Citér

14. august 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria
HapsHapsHaps skriver:

Jeg skriver jo heller ingen steder at der ingen risiko er for at blive smittet, men netop det risikoen er lavere. Jeg skrev: "Jeg ved godt at man stadig kan blive smittet selvom man er vaccineret." Har aldrig påstået andet.

Jeg undskylder, jeg troede du var fortvivlet, altså den der kom med udtagelsen om at vaccinerede og ikke-vaccinerede blev smittede lige meget, fordi du svarede på spørgsmålet ☺️

Anmeld Citér

14. august 2021

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt
Fortvivlet skriver:

Hvordan fik du laver den konklusion? Vaccinerede bliver i næsten lige så høj grad smittet som ikke vaccinerede, så risikoen er altså ikke så meget mindre. Det der er, er at vaccinerede ikke bliver så hårdt ramt, men det ændre jo ikke ved at de stadig smitter/bliver smitter

Det er din egen sag, om du vil vaccineres. Men alle voksne mennesker har et ansvar for ikke at medvirke til at sprede falske påstande på Internettet. Det er i alles interesse, at usaglige og ulødige udsagn såsom “Vaccinerede bliver i næsten lige så høj grad smittet som ikke vaccinerede” ikke får lov at stå umodsagt hen, både fordi det ganske faktuelt strider imod bedre vidende, men især fordi det for mennesker som glemmer at forholde sig kritisk til sådanne påstande, kan lede til farlige beslutninger. Det synes jeg ikke, at du kan være bekendt, med mindre det er fordi du rent faktisk ikke ved bedre, i hvilket tilfælde du i så fald bør afholde dig fra at udtale dig.  

Anmeld Citér

14. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
StortOgSmåt skriver:

Det er din egen sag, om du vil vaccineres. Men alle voksne mennesker har et ansvar for ikke at medvirke til at sprede falske påstande på Internettet. Det er i alles interesse, at usaglige og ulødige udsagn såsom “Vaccinerede bliver i næsten lige så høj grad smittet som ikke vaccinerede” ikke får lov at stå umodsagt hen, både fordi det ganske faktuelt strider imod bedre vidende, men især fordi det for mennesker som glemmer at forholde sig kritisk til sådanne påstande, kan lede til farlige beslutninger. Det synes jeg ikke, at du kan være bekendt, med mindre det er fordi du rent faktisk ikke ved bedre, i hvilket tilfælde du i så fald bør afholde dig fra at udtale dig.  

Det er ikke længe siden der blev skrevet om at hver 4 indlagte var vaccineret

Så nej det er ikke falske påstande, hvis man følger bare lidt med i nyhederne 

Anmeld Citér

14. august 2021

Sprit25

Fortvivlet skriver:

I england med AZ vaccine! I DK er det de unge uvaccineret 

Ts. Jeg ligger lige nu og er syg grundet bivirkninger. Hvis de bivirkninger jeg har er mild covid? Tag vaccinen! 

Anmeld Citér

14. august 2021

Sprit25

Fortvivlet skriver:

https://www.dr.dk/nyheder/indland/vores-indlagte-bliver-yngre-og-er-uvaccinerede-siger-overlaeger-jeg-tror-nok-de

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.