Vaccine mod covid-19?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.901 visninger
22 svar
50 synes godt om
14. august 2021

Anonym trådstarter

Lad mig først slå fast, at dette IKKE skal være en debat om hvorvidt man synes om vaccinen eller ej. Jeg søger blot info fra gravide der har taget imod den.  
Jeg er gravid i 3. trimester og er meget splittet omkring hvorvidt jeg skal lade mig vaccinere mod Covid—19. På den ene side vil jeg jo mega gerne beskytte mig selv og mig barn. Men på den anden side er jeg super angst for, at vaccinen kan skade mit barn. Det skal siges at jeg rent faktisk HAR angst (som i graviditeten betyder at jeg er mega bange for at der pludselig stopper med at være liv) som jo nok bidrager til “ikke-tage-den” siden. 
Havde jeg ikke været gravid, havde jeg taget imod vaccinen uden at blinke. 

Er der nogen herinde som er gravide og færdig vaccinerede? Og har I haft ubehag eller bivirkninger ved det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2021

HapsHapsHaps

Jeg har fået første stik. Mærkede intet ud over at jeg blev øm i armen der hvor jeg var blevet stukket - det var væk igen dagen efter Jeg er 37+0 når jeg får mig andet stik om en uge. Min baby i maven har været præcis ligeså aktiv som hun hele tiden har været, og jeg har været til 2 scanninger (pga moderkagens placering, så helt urelateret) siden første stik. Alt er 100% normalt.

Anmeld Citér

14. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Tænker at hvis du er i tredje semester, så vent.

Afhængig af hvor langt du er "gør det jo ikke noget" hvis du skulle få Corona og risikerer for tidlig fødsel, så jeg havde klart ventet

Anmeld Citér

14. august 2021

Bianca14

Jeg fik sidste stik i går morges og har ikke mærket noget til det overhovedet �� 

Jeg ville dog ikke vente som personen ovenfor foreslår. Ved at få den nu, vil du sandsynligvis kunne videregive antistoffer til baby og så synes jeg heller ikke det lyder tiltalende evt. at blive smittet mens man har en nyfødt.

Anmeld Citér

14. august 2021

HapsHapsHaps

...og så tænker jeg egentlig også at det ville været super træls at være smittet under fødslen - det vil nok have konsekvenser for pårørende osv undervejs. Jeg ved godt at man kan smittes selvom man er vaccineret, men er de fleste af dem man omgiver sig med i hverdagen vaccineret, så er risikoen nok ikke så stor.

Anmeld Citér

14. august 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Der er ingen indikationer på, at vaccinen skader barnet - tværtimod overfører du formentlig noget af beskyttelsen til barnet via amning.

Til gengæld kan COVID skade dit barn og øge risikoen for tidlig fødsel. 

Men det allerbedste ville være at kontakte din læge, som kender dig, fremfor sociale medier. Så får du et svar, som er fagligt og passer til netop dig og din situation. 

Jeg har forresten fået første stik uden problemer. 

Anmeld Citér

14. august 2021

Amanda-

Profilbillede for Amanda-

Jeg er i uge 34 og fik første stik for 10 dage siden. Har ikke haft nogen bivirkninger og var til scanning i mandags og alt er godt derinde.

Jeg når heldigvis også at få andet stik 14 dage inden planlagt kejsersnit og er så glad for at både baby og jeg når at få en god grad af beskyttelse inden hun kommer ud.

Anmeld Citér

14. august 2021

Anonym trådstarter

Tusind tak for svar alle  

Har nu bestilt tid til vaccine, men venter lige en uge, så jeg lige kan nå at vende mine bekymringer med min læge til 32 ugers undersøgelse næste uge

Anmeld Citér

14. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet
HapsHapsHaps skriver:

...og så tænker jeg egentlig også at det ville været super træls at være smittet under fødslen - det vil nok have konsekvenser for pårørende osv undervejs. Jeg ved godt at man kan smittes selvom man er vaccineret, men er de fleste af dem man omgiver sig med i hverdagen vaccineret, så er risikoen nok ikke så stor.

Hvordan fik du laver den konklusion? Vaccinerede bliver i næsten lige så høj grad smittet som ikke vaccinerede, så risikoen er altså ikke så meget mindre. Det der er, er at vaccinerede ikke bliver så hårdt ramt, men det ændre jo ikke ved at de stadig smitter/bliver smitter

Anmeld Citér

14. august 2021

aLOTofmother

Fortvivlet skriver:

Hvordan fik du laver den konklusion? Vaccinerede bliver i næsten lige så høj grad smittet som ikke vaccinerede, så risikoen er altså ikke så meget mindre. Det der er, er at vaccinerede ikke bliver så hårdt ramt, men det ændre jo ikke ved at de stadig smitter/bliver smitter

Det lyder spændende, kan du eventuelt sende nogle tal over, hvor mange fuldt vaccinerede der bliver smittet ift ikke-vaccinerede?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.