Hej trådstarter.
Vi er de meget lykkelige ejere at hele to dansk svenske gårdhunde og jeg kan kun sige at det er en meget børnevenlig hunderace, som både har et kærligt og sjovt sind. Derudover er det en fordel, at de ikke kræver pelspleje og at de har et rigtig godt helbred. Vi er aldrig ved dyrlæge, men de får naturligvis loppekur, ormekur osv. ligesom andre hunde.
Jeg kan ikke genkende det med at de gør meget. Det er kun hvis der kommer gæster og så stopper de straks, at man siger shh. De er super intelligente, og retter sig ind efter ejeren uden problemer, er min erfaring.
Vores unger elsker de små gårdhunde, som er meget agile og gode at få til at lave tricks og de elsker at løbe og få motion. En kærlig og god familiehunderace.
Jeg vil ikke udtale mig om andre racer, men golden retriever skulle vist ikke være fantstisk godmodig ved børn. Den kan have temperament. Og så kræver en større hund selvfølgelig mere pelspleje osv.
I lyder som en dejlig familie, og jeg ville derfor give mine varmeste anbefalinger til den dejlige dansk svenske, som I overvejer. Sig til hvis du har spørgsmål.
Vi fik den første som jer, inden vores første barn, og nu har vi som sagt to fordi de er så skønne :-)
Anmeld
Citér