Termin midt i specialeskrivning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2021

Hjemmegaaende

Jeg skrev mig speciale på en måned. Afleverede det og fødte 3 uger efter. Med en søn på halvandet år ved siden af. Det meste er jo hvad man gør det til

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2021

lineog4

MVFL skriver:

Jeg fik mine to ældste børn mens jeg læste kandidat på universitetet. Jeg havde en ide om at jeg skulle have kort barsel og bare igang hurtigst muligt med at afslutte studiet. Når jeg ser tilbage på det nu, så ville jeg nok have taget det hele lidt mere roligt og især første gang have holdt noget mere barsel. Tiden med barnet kommer ikke igen, men Studiet løber ingen steder. Og man glemmer ikke alt fordi man tager et år ud af kalenderen. Jeg valgte at holde længere barsel med nr 2 og var der sammenlagt væk fra studierne i ca. et år. Jeg startede op på speciale direkte efter barsel, og det gik rigtig godt, selv med to små børn. Jeg besluttede mig for ikke at bruge mere end de 37 timer om ugen som speciale (i hvert fald den gang) er normeret til, og selvom jeg gik på et studie hvor laboratoriearbejde var en stor del af specialet så kunne der altså fint lade sig gøre. Jeg var væsentlig mere effektiv i mit arbejde en mange af dem jeg delte kontor med fordi jeg havde en bagkant hver dag. 
Så jeg vil sige behold dit job og sørg for du har så mange timer at det er muligt at få barselsdagpenge, og så vent med specialet til du har nydt din barsel og den første tid med den lille ny 

Enig, man kan sagtens holde en pause og man glemmer ikke det hele.

Jeg var meget småt i gang med speciale, da jeg blev gravid, men valgte at få flere timer på studiejob og så udskyde (mit er et kombineret speciale og var normeret til 2 semestre).  

Jeg nød at være gravid og jeg nød at blive mor med nærvær og tid. Jeg sadlede om efter barsel, valgte nyt emne, knoklede og blev færdig på normeret tid (den gang var det mere undtagelsen end reglen at man brugte mere tid på specialet), og fik et fint 11 tal (ja ja det er noget tid siden), og ingen havde en fornemmelse af, at jeg havde glemt teorier, studiemetoder. 

Jeg har forsat siden med at tage lidt studie sporadisk en gang imellem, og må sige det sidder altså stadig fast også selv om det nuner 15 år siden jeg afleverede mit speciale. Så nej man glemmer ikke en masse, det er bare placeret på rygraden og så er jeg med nu 3 børn blever endnu mere struktureret og effektiv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.