Jeg var lige gået i gang med speciale (havde fået vejleder), da jeg ikke planlagt på bogen mpde blev gravid. Mit speciale var normeret til 1 år fordi det vsr i to fag, så enten skulle jeg have turbolader på som en af dine løsninger, eller jeg skulle acceptere, at jeg ikke blev færdig.
Jeg valgte det sidste, fokuserede på mitnstudiejob og på at forstå, at jeg skulle blive mor. Nyde hver lille spark, læse alle bøger om babyer, gravid, børn osv. Havde så en megrt naiv forventning om, st jeg da kunne skrive speciale med en baby - det blev så sandelig ikke til noget og i stedet nød jeg morboblen og kan nu 18 år efter huske tilbage på en tid fyldt med nærvær, være i nuet pg fokus på en tid som aldrig kommer igen. Jeg kom i gang igen, men sadlede faktisk helt om, søgte om at få en ny vejleder til et nyt emne - skrev et speciale til 11 (gammel karakterskala) på normeret tid, og havde så sandelig ikke glemt termer, teorier og så videre fra studiet. Blev endda mere struktureret og fokuseret, for skulle jo have fri når skønsakken kom hjem fra vuggestue. Det vsr kun den sidste måned, hvor det hele tog lidt overhånd og jeg var knapt så nærværende mor. Forresten vsr jeg gravid igen under den aoecialeskrivning og graviditeten var en af de gode uden nogle former for skavanker, så kunne sagtens køre igennem et døgn næsten uden søvn trods stor stor mave.
Tænker alle løsninger kan virke, men man skal mærke efter, hvad man selv har lyst til - jeg er glad for mit valg, som gjorde min studietid blev forlænget en del, andre ville mene det vsr det forkerte valg for dem.
Anmeld
Citér