Andre med 2-årige, der ikke sover igennem endnu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2021

Anonym

Vores den store på 3 vågner 9 ud af 10 nætter og har brug for hjælp til at sove videre. Tilgængelig sover hende på 7 måneder igennem de fleste nætter. Børn er bare forskellige.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2021

Anonym

Min søn sov først igennem da han blev 3. 

Tænker børn er så forskellige og nogen børn sover bare igennem nærmest fra start, andre gør ikke. 

Anmeld Citér

6. august 2021

Moep

Vores 2-årig vågner mindst en gang hver nat. Han har en håndfuld gange sovet igennem, men de kan tælles på en hånd. Vi har også bare accepteret at han er sådan, og en eller anden dag lykkedes det ham jo nok. 

Tænker også at I har et helt normalt barn. Men forstår godt at en fagperson pludselig kan sætte tankerne igang, når de siger sådan.  

Anmeld Citér

6. august 2021

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
fehår skriver:

Jeg var til lægen med min yngste på 26 måneder i dag (forsinket 2 års undersøgelse), og da hun spurgte til søvn, sagde jeg, at hun sover fint til lur, men stadig vågner en del om natten. 

Min datter vågner imellem 2-7 gange hver nat med forskellige grader af uro. Hun har aldrig sovet igennem, ikke én nat, og hun har heller ikke været tæt på. Når hun vågner, skal hun trøstes af en os af for at sove videre. 

Vi har i tidens løb prøvet søvntræning, været til ørelæge osv., men vi har accepteret tilstanden. 

Lægen virkede helt overrasket over, at vi ikke beklagede os, men det er jo bare tingenes tilstand. 

Andre med sådan nogle små søvnterrorister? Og hvis I har haft en: lærte de så at sove igennem natten en dag? 

Vores datter er først begyndt at sove igennem for nylig, hun er 7. 
De sidste par år har det kun været 1-2 opvågninger.

Anmeld Citér

7. august 2021

Anonym

123321 skriver:

Nej børn er bare forskellige, og som også skrevet længere oppe har jeg en der fortsat ikke sover igennem. Vi anvendte dog en sovecoach, da vores var tre år, det var så primært for at få vores barn til at sove om aftenen, men det var en virkelig positiv oplevelse. 

Vi har også prøvet en da vores datter var 2.5 år, men jeg kunne ikke stå inde for hendes metode så vi lever med det. Hende vi fik fat i mente at vores datter skulle falde i søvn selv og det gjorde ikke noget at hun græd, vi skulle bare sige godnat og gå og føre hende tilbage til sengen når hun gik ud til os. Vi prøvede kort en aften, men min datter hulkede helt trøstesløst så vi droppede det inden første aften var slut. 

Anmeld Citér

7. august 2021

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg stemmer i koret om at det er helt normalt for nogle, og børn er forskellige. Min ældste har sovet igennem stort set altid (bortset fra det første års tid) - hun har svært ved at falde i søvn, men når først hun sover, vågner hun kun yderst sjældent - præcis som min mand.

Min yngste var et mareridt af en natteroder, og det varede virkelig længe, og vi prøvede selvfølgelig alverdens tiltag og gode råd. Da han var 2 gav jeg op, og han kom i en 120 * 200 så jeg bare kunne lægge mig hos ham og sove videre - det løste ikke hans opvågninger, men hjalp på min nattesøvn og jeg i det mindste ikke skulle op 6-7 gange hver nat.

Nu han er 6 vågner han stadig ofte, men kommer så selv ind og lægger sig hos os.

Hans søvnmønster minder om mit - jeg sover straks jeg lægger hovedet på puden, men sover let og vågner flere gange hver nat. Jeg gik selv ind til mine forældre indtil jeg var 9 år gammel (modsat min storebror). Så ja, jeg tænker I må acceptere tingenes tilstand og prøve at finde den bedst mulige løsning.

Anmeld Citér

8. august 2021

Mortilpiger

Profilbillede for Mortilpiger

Min på 11 sover i perioder ikke igennem�� Min yngste på 9 sover igennem så længe hun sover i smørhullet - så det gør hun som oftest. Så får alle sovet mest muligt.

En 2 årig der ikke sover igennem synes jeg lyder fuldstændig normalt og ikke noget der bør sættes større “aktioner” i værk for at løse.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.