Jeg stemmer i koret om at det er helt normalt for nogle, og børn er forskellige. Min ældste har sovet igennem stort set altid (bortset fra det første års tid) - hun har svært ved at falde i søvn, men når først hun sover, vågner hun kun yderst sjældent - præcis som min mand.
Min yngste var et mareridt af en natteroder, og det varede virkelig længe, og vi prøvede selvfølgelig alverdens tiltag og gode råd. Da han var 2 gav jeg op, og han kom i en 120 * 200 så jeg bare kunne lægge mig hos ham og sove videre - det løste ikke hans opvågninger, men hjalp på min nattesøvn og jeg i det mindste ikke skulle op 6-7 gange hver nat.
Nu han er 6 vågner han stadig ofte, men kommer så selv ind og lægger sig hos os.
Hans søvnmønster minder om mit - jeg sover straks jeg lægger hovedet på puden, men sover let og vågner flere gange hver nat. Jeg gik selv ind til mine forældre indtil jeg var 9 år gammel (modsat min storebror). Så ja, jeg tænker I må acceptere tingenes tilstand og prøve at finde den bedst mulige løsning.
Anmeld
Citér