Andre med 2-årige, der ikke sover igennem endnu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.376 visninger
16 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. august 2021

fehår

Jeg var til lægen med min yngste på 26 måneder i dag (forsinket 2 års undersøgelse), og da hun spurgte til søvn, sagde jeg, at hun sover fint til lur, men stadig vågner en del om natten. 

Min datter vågner imellem 2-7 gange hver nat med forskellige grader af uro. Hun har aldrig sovet igennem, ikke én nat, og hun har heller ikke været tæt på. Når hun vågner, skal hun trøstes af en os af for at sove videre. 

Vi har i tidens løb prøvet søvntræning, været til ørelæge osv., men vi har accepteret tilstanden. 

Lægen virkede helt overrasket over, at vi ikke beklagede os, men det er jo bare tingenes tilstand. 

Andre med sådan nogle små søvnterrorister? Og hvis I har haft en: lærte de så at sove igennem natten en dag? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. august 2021

Anonym

fehår skriver:

Jeg var til lægen med min yngste på 26 måneder i dag (forsinket 2 års undersøgelse), og da hun spurgte til søvn, sagde jeg, at hun sover fint til lur, men stadig vågner en del om natten. 

Min datter vågner imellem 2-7 gange hver nat med forskellige grader af uro. Hun har aldrig sovet igennem, ikke én nat, og hun har heller ikke været tæt på. Når hun vågner, skal hun trøstes af en os af for at sove videre. 

Vi har i tidens løb prøvet søvntræning, været til ørelæge osv., men vi har accepteret tilstanden. 

Lægen virkede helt overrasket over, at vi ikke beklagede os, men det er jo bare tingenes tilstand. 

Andre med sådan nogle små søvnterrorister? Og hvis I har haft en: lærte de så at sove igennem natten en dag? 

Mine på 7 år og 4 år sover stadig ikke igennem. Det sker måske 2 gange om måneden at de sover igennem. Det er virkelig underligt når det sker. Helt uvant. For det meste rejser de sig bare og kommer ind og ligger sig i vores seng. Ham på 4 år skal have nus og kram og allerhelst ligge ovenpå sin mor for at falde i søvn igen. Ham på 7 lægger sig bare i midten. 
jeg regner ikke med at de kommer ind i mors og fars seng når de er 15 år, så jeg gør ikke så meget ved det. Derudover gik jeg også selv ind til mine forældre indtil jeg kom ret langt op i alderen, men jeg kan ikke huske hvornår jeg stoppede med det. 

Anmeld Citér

6. august 2021

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Jeg synes ikke det lyder unormalt at en 2 årige ikke sover igennem.

Min den ældste startede med at sove igennem som 3 årig.

Nr. 2 havde lige en periode han sov igennem omkring 4 års alderen, men vågner nu fast en gang om natten (4,5 år).

Nr 3 er 2 år og vågner 2-5 gange om natten, enkelte nætter har hun dog sovet igennem, men vi taler 2-5 gange.

De vågner dog oftest bare og skal have en tår af drikke, på toilet, ham på 4,5 år vågner dog også ved mareridt ca 2 gange om ugen.

Så jeg vil sige at det er helt normalt at en på 2 år ikke sover igennem

Anmeld Citér

6. august 2021

Anonym

Vores datter på snart fire vågner også stort set hver nat. For det meste kun en enkelt gang, og kommer ind til os og sover. Det er ok. Når hun engang imellem har haft en periode, hvor hun har sovet bedre, er jeg faktisk begyndt at savne hendes besøg.

Tror dog, jeg ville være frustreret, hvis det var mange gange hver nat… har virkelig selv brug for at sove

Anmeld Citér

6. august 2021

123321

Profilbillede for 123321

Min på 7 gør ikke endnu og har aldrig gjort (på nær de sidste 3 dage 7-9-13 for det fortsætter), men min på 4 gør som udgangspunkt.

Anmeld Citér

6. august 2021

kamikaze

Vores på 6.5 har begyndt at sove igennem det sidste år. Det sker stadig et par gange om ugen eller mere at hun vågner af mareridt, smerter i ben eller lignende.

Anmeld Citér

6. august 2021

fehår

Det er dejligt at høre, at hun er helt normal - lægens reaktion forvirrede mig, men hun har garanteret selv haft sovebørn

Det mest irriterende er, at når hun vågner, er vi nødt til at lægge os ned ved siden af hende og holde om hende i hvert fald i 15-20 minutter. Alt andet er afprøvet mange gange gennem årene, og intet andet virker. Så fra midnat og frem ender en af os med at sove sammen med hende, men hun vågner stadig

Anmeld Citér

6. august 2021

Anonym

Min datter på 3 har sovet igennem en håndfuld gange og der har far og jeg ligget vågne og ventet på at hun vågner normalt vågner hun 1-3 gange pr nat, men det er bedre hvis en af os sover hos hende (det fungerer ikke at hun sover i vores seng). Jeg hører meget om sovebørn, men vi har altså ikke fået et

Anmeld Citér

6. august 2021

123321

Profilbillede for 123321
Anonym skriver:

Min datter på 3 har sovet igennem en håndfuld gange og der har far og jeg ligget vågne og ventet på at hun vågner normalt vågner hun 1-3 gange pr nat, men det er bedre hvis en af os sover hos hende (det fungerer ikke at hun sover i vores seng). Jeg hører meget om sovebørn, men vi har altså ikke fået et

Nej børn er bare forskellige, og som også skrevet længere oppe har jeg en der fortsat ikke sover igennem. Vi anvendte dog en sovecoach, da vores var tre år, det var så primært for at få vores barn til at sove om aftenen, men det var en virkelig positiv oplevelse. 

Anmeld Citér

6. august 2021

kamikaze

fehår skriver:

Det er dejligt at høre, at hun er helt normal - lægens reaktion forvirrede mig, men hun har garanteret selv haft sovebørn

Det mest irriterende er, at når hun vågner, er vi nødt til at lægge os ned ved siden af hende og holde om hende i hvert fald i 15-20 minutter. Alt andet er afprøvet mange gange gennem årene, og intet andet virker. Så fra midnat og frem ender en af os med at sove sammen med hende, men hun vågner stadig

Vores børn har haft 90*200 juniorsenge netop af den årsag ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.