Hvordan fungerer det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.118 visninger
22 svar
9 synes godt om
5. august 2021

Fafo

Hej

Jeg har fået af vide at jeg får som forsørger fra 3 måneder før termin, nogen der ved om det er korrekt? og om hvor meget jeg får og kan søge hvis ikke jeg bor sammen med faren? 

God aften

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det kommer an på hvad vi taler om.. får du alm løn, kh, dagpenge, su?

Anmeld Citér

5. august 2021

Fafo

Mor11 skriver:

Det kommer an på hvad vi taler om.. får du alm løn, kh, dagpenge, su?

Sygedagpenge :-)

Anmeld Citér

5. august 2021

Lf

Mig bekendt er der ikke noget der hedder forsørger når man får sygedagpenge, sygedagpenge er baseret på hvad du har ret til i almindelige dagpenge (hvis du er medlem af en a-kasse) 

Anmeld Citér

5. august 2021

Fafo

Lf skriver:

Mig bekendt er der ikke noget der hedder forsørger når man får sygedagpenge, sygedagpenge er baseret på hvad du har ret til i almindelige dagpenge (hvis du er medlem af en a-kasse) 

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. 

Jeg har fået fortalt at man får som forsørger (som hvis man havde barn) 3 måneder før termin. 

Anmeld Citér

5. august 2021

Lf

Jeg forstår ikke helt hvad du mener. 

Jeg har fået fortalt at man får som forsørger (som hvis man havde barn) 3 måneder før termin. 

Taget fra Borger.dk 

Sygedagpenge udgør højest 4460 kr/uge 

Det har ikke noget at gøre med om man er forsørger eller ej, beløbet er baseret på hvad du har ret til i forhold til hvad du har haft af indkomst før du kom på sygedagpenge  

Anmeld Citér

5. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Fafo skriver:

Sygedagpenge :-)

Jeg er enig med LF.. sygedagpenge er ikke afhængigt af om du er forsøger. 

Jeg var selv sygemeldt under en god del af mine graviditeter fordi jeg havde tungt arbejde. Jeg fik ikke en anden sats da jeg kom tættere på termin, og ej heller da jeg overgik til barselsdagpenge. 

Anmeld Citér

5. august 2021

Fafo

Lf skriver:

Taget fra Borger.dk 

Sygedagpenge udgør højest 4460 kr/uge 

Det har ikke noget at gøre med om man er forsørger eller ej, beløbet er baseret på hvad du har ret til i forhold til hvad du har haft af indkomst før du kom på sygedagpenge  

Ja men uanset hvad man er på, så bliver man vel ikke snydt for at få som forsørger

Anmeld Citér

5. august 2021

Fafo

Mor11 skriver:

Jeg er enig med LF.. sygedagpenge er ikke afhængigt af om du er forsøger. 

Jeg var selv sygemeldt under en god del af mine graviditeter fordi jeg havde tungt arbejde. Jeg fik ikke en anden sats da jeg kom tættere på termin, og ej heller da jeg overgik til barselsdagpenge. 

Hmm, det forstår jeg ikke helt

Anmeld Citér

5. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Fafo skriver:

Hmm, det forstår jeg ikke helt

Der er ikke noget der hedder forsøger-dagpenge..  

Er du sikker på det er sygedagpenge du får og ikke sygemeldt på kontanthjælp? For det er noget andet og det ændrer sig alt efter om du er forsøger eller ej. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.