Hvordan fungerer det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Og du bliver ikke snydt for noget det beløb man får i sygedagpenge, hvis man har haft alm fuldtidsjob, svarer ca til det man får som sygemeldt forsørger på kontanthjælp (lidt højere faktisk). Så du har bare haft ret til en højere sats under hele sygemeldingen, end hvis du var på kontanthjælp. Ingen snyd. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2021

Lf

Fafo skriver:

Ja men uanset hvad man er på, så bliver man vel ikke snydt for at få som forsørger

Du bliver ikke snydt for noget, men hvis du f.eks. har haft et job hvor du var ansat på 25 timer i ugen inden din sygemelding,  så vil du også "kun" få hvad der svarer til 25 timers sygedagpenge i ugen, og altså ikke den højeste sats på 4460 kr. I ugen som en fuldtidsansat ville få hvis du har fået sygedagpenge i en periode op til nu, så ændre beløbet du får udbetalt sig ikke, selvom du kommer tættere på din termin

Anmeld Citér

5. august 2021

Altea

Er det mon fordi nogle har regnet på at du overgår til kontanthjælp på et tidspunkt? Nu ved vi jo ikke hvor længe du har gået, og hvor langt du er i graviditeten. Men sygedagpenge er vel kun i 22 uger? Men jeg tror da også du falder, hvis du kommer på kh med forsørgertillæg, hvis du kommer fra et fuldtidsjob.

Anmeld Citér

5. august 2021

Sessi

Profilbillede for Sessi

Er det børnepenge du tænker på ? 

Anmeld Citér

5. august 2021

ErDetSnartNU

Er det fordi du er nyuddannet? Som dimmitend får man vist Ca 12.000 i dagpenge som ikke-forsørger mens man får omkring 15.000 som forsørger. Begge dele før skat. 

Anmeld Citér

5. august 2021

Fafo

Mor11 skriver:

Der er ikke noget der hedder forsøger-dagpenge..  

Er du sikker på det er sygedagpenge du får og ikke sygemeldt på kontanthjælp? For det er noget andet og det ændrer sig alt efter om du er forsøger eller ej. 

Ja jeg er sikker men okay, jeg må hellere få det undersøgt ordentligt med min sagsbehandler

Anmeld Citér

5. august 2021

Fafo

ErDetSnartNU skriver:

Er det fordi du er nyuddannet? Som dimmitend får man vist Ca 12.000 i dagpenge som ikke-forsørger mens man får omkring 15.000 som forsørger. Begge dele før skat. 

Nope

Anmeld Citér

5. august 2021

Fafo

Men jeg synes nok de snakkede noget om at jeg ryger over på kontanthjælp nu her i September, nu jeg tænker mig om

Anmeld Citér

5. august 2021

Fafo

Mor11 skriver:

Og du bliver ikke snydt for noget det beløb man får i sygedagpenge, hvis man har haft alm fuldtidsjob, svarer ca til det man får som sygemeldt forsørger på kontanthjælp (lidt højere faktisk). Så du har bare haft ret til en højere sats under hele sygemeldingen, end hvis du var på kontanthjælp. Ingen snyd. 

Nej, jeg får ingen høj sats. Jeg arbejdede ikke fuldtid, så det er lidt indviklet.

Anmeld Citér

6. august 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Fafo skriver:

Men jeg synes nok de snakkede noget om at jeg ryger over på kontanthjælp nu her i September, nu jeg tænker mig om

Så er det derfor kontanthjælp har forskellige satser alt efter om man er forsørger eller ej  

Dine sygedagpenge har ikke været så høje, fordi de regnes ud fra de timer du har arbejdet op til sygemeldingen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.