Ja, det KAN være lidt af en kunst at holde balance i tingene.
Jeg er helt enig i alt hvad de andre har kommenteret til indlæget.
Ikke nok med at man gerne vil være verdens bedste mor for sit barn, og stadig være en dejlig og sjov kæreste at leve sammen med, så er der også liiige en sidste faktor som også spiller ind .....og her har jeg nok selv forsømt en del - SIG SELV TID !!!!!
At pleje sig selv og sine egne interesser. At komme ud af huset - helt på egen hånd engang imellem.
Det har jeg været, og er jeg stadig, temmelig dårlig til at få gjort! Desværre. Jeg tror nu det kan være ret sundt ....for alle parter!
Og jeg tror lidt at alle dele cirkulerer, og har betydning for hinanden....
Når man som par støtter op om hinanden, får man overskud.
- Det tapper ind imellem hårdt på kræfterne med sådan et lille barn, selvom det selvfølgelig til enhver tid er alle timerne og bekymringerne værd!
Hvis parforholdet kører godt, så har man sikkert også et større overskud til at være en god mor (følelsen indeni).
Og når man gør noget godt for sig selv, får man igen lidt mere overskud. Og glæden smitter sikkert også lidt af derhjemme i forholdet, så man er mere for hinanden - og aflaster hinanden.
Ofte, tror jeg, at vi mødre har det med at påtage os mange af opgaverne omkring babyen, og har måske lidt svært ved at fragive os noget af ansvaret.
Men samtidig ønsker vi også, at vores mænd (og helst af sig selv) hjælper til og aflaster os.
Sker det ikke, ja så kører vi før eller siden trætte, og så opstår gnidningerne!....nemmere!
Hvis mændende kommer mere på banen og hjælper til, så får vi hurtigere energi, lyst og overskud til at være mere end KUN mor!
Men hvis man ender med en følelse af altid at stå alene med det hele, så ender det sandsynligvis nok med et surt og kedeligt parforhold hvor gnisten mangler .....eller i værste fald et brud.
Men alle mennesker fungerer jo forskelligt, og har forskellige terskler.
Så det må man finde ud af SAMMEN. Og snakke sammen!
Det kan tage en del tid at finde ud af de nye roller, forandringer, fordelinger og forventninger til hinanden!
Jeg ved ikke engang HELT hvordan vores er endnu, og jeg er mor til både én på 25 måneder og én på 5 måneder.
Min mand og jeg har dage med gnidninger og vrisseri, og det bunder som regel bare i træthed - og måske nok også lidt manglende forståelse for hinandens manglende overskud 
Men jeg mener BESTEMT også, at det har bragt os endnu tættere sammen.
Vi elsker hinanden, og vi elsker vores/hinandens børn. De er jo lavet af kærlighed til hinanden, og er ligesom guldet i vores forhold.
Anmeld