Skal jeg til læge eller lade det være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2021

Hck

Profilbillede for Hck
Louu skriver:

Er det en byld må du IKKE røre den. 

1. Er det en byld skal du have antibiotika. 

2. Nu mere du prikker og rør den nu længere bliver den der og huden bliver irriteret. 

3. Kommer der hul på smitter det utrolig meget og kan derfor være sværere at komme af med.

Du kan købe både creme og sæbe på apoteket der kan hjælpe med at slå den ned, men du vil stadig have bakterien i kroppen og den vil derfor udvikle sig igen. 

Gå til lægen med det samme. Jeg ignorere det i første omgang og endte ud i at skulle ha den skåret væk. Og det var bestemt ikke rart. 

Nu er der faktisk ret stor forskel på bylder og nej, man skal absolut ikke have antibiotika hver gang og  nej, så stor er smitterisikoen heller ikke, hvis der er tale om en almindelig lokal byld f.eks forårsaget af et hår.

men jo mere du trykker og presser på en umoden byld/bums, jo mere øm og hævet  bliver området og du for som regel bare en omgang “blødning” ud af det hvis men prøver at prikke hul på noget umodent.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2021

HapsHapsHaps

Kan også være en åreknude? Jeg har flere veninder der har fået åreknuder på skamlæberne (i forbindelse med graviditet og fødsel)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.