Skal jeg til læge eller lade det være?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.681 visninger
11 svar
2 synes godt om
10. juli

Anonym trådstarter

Hej alle sammen...

Sagen er den at for en måned siden fik jeg en bumselignende/knob eller hvad man kan kalde det PÅ..... min skamlæbe... men den var så stor som en lillefingersnegl!! så ikke så lille som en bums normalt ville være. Og der var ikke noget man kunne presse ud, så ikke helt en bums. Men er øm som en bums. Den er rødelig og blålig.. og tænkte at den ville gå væk.. men den er der stadigvæk, og kommer i tanke om den hver gang jeg skifter underbukser og man lige kommer til at rører der med underbukserne lidt hårdere end normalt... Hmm.. hvad kan det være?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli

Babilooo

Lyder som et indgroet hår med betændelse.

Anmeld Citér

10. juli

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Lyder som et indgroet hår med betændelse.

Okay, den havde jeg faktisk ikke gættet på. Men det lyder da meget muligt. Er det noget jeg skal til læge med, tror du? 

Anmeld Citér

10. juli

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg tænker 2 ting.

1. Du kan se om du selv kan Scrub & Exfoliering den væk. Sådan at håret kommer ud. Måske se om du kan prikke den ud? 

2. Hvis du ikke kan skal du til lægen

Jeg selv har meget tyk hår og Body Lab BODY LAB scrub glove. Til at skubbe min ben med og da fik vax der ned (fordi jeg var høj gravid) fik jeg af vide de var gode at bruge sådan en gang imellem. Så man hjælper hår lidt ud 

Anmeld Citér

10. juli

Babilooo

Anonym skriver:

Okay, den havde jeg faktisk ikke gættet på. Men det lyder da meget muligt. Er det noget jeg skal til læge med, tror du? 

Hvis du ikke kan presse noget ud og det bliver ved .. så ja til læge med dig.

Pres med to negle.  Håret er sikkert groet lidt indad og kan være svært at fange 

Anmeld Citér

10. juli

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Jeg tænker 2 ting.

1. Du kan se om du selv kan Scrub & Exfoliering den væk. Sådan at håret kommer ud. Måske se om du kan prikke den ud? 

2. Hvis du ikke kan skal du til lægen

Jeg selv har meget tyk hår og Body Lab BODY LAB scrub glove. Til at skubbe min ben med og da fik vax der ned (fordi jeg var høj gravid) fik jeg af vide de var gode at bruge sådan en gang imellem. Så man hjælper hår lidt ud 

Tak for det gode råd! er meget taknemmelig. Det vil jeg prøve! håber det virker!

Anmeld Citér

10. juli

Anonym trådstarter

Tjullehej skriver:

Hvis du ikke kan presse noget ud og det bliver ved .. så ja til læge med dig.

Pres med to negle.  Håret er sikkert groet lidt indad og kan være svært at fange 

Ja prøvede at presse første gang jeg så den, fordi jeg troede at det var en mega stor bums der ikke var helt klar endnu... men det gjorder mega ondt... Men må prøve at se, om det kan lade sig gøre nu -- en måned efter. tak for dit råd!!

Anmeld Citér

10. juli

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Det kan enten være en byld eller et indgroet hår.. Jeg ville bare lade den være, og så går de som regel væk igen på et tidspunkt.. Har haft det et par gange 

Anmeld Citér

11. juli

Louu

Profilbillede for Louu

Er det en byld må du IKKE røre den. 

1. Er det en byld skal du have antibiotika. 

2. Nu mere du prikker og rør den nu længere bliver den der og huden bliver irriteret. 

3. Kommer der hul på smitter det utrolig meget og kan derfor være sværere at komme af med.

Du kan købe både creme og sæbe på apoteket der kan hjælpe med at slå den ned, men du vil stadig have bakterien i kroppen og den vil derfor udvikle sig igen. 

Gå til lægen med det samme. Jeg ignorere det i første omgang og endte ud i at skulle ha den skåret væk. Og det var bestemt ikke rart. 

Anmeld Citér

17. juli

Anonym trådstarter

Louu skriver:

Er det en byld må du IKKE røre den. 

1. Er det en byld skal du have antibiotika. 

2. Nu mere du prikker og rør den nu længere bliver den der og huden bliver irriteret. 

3. Kommer der hul på smitter det utrolig meget og kan derfor være sværere at komme af med.

Du kan købe både creme og sæbe på apoteket der kan hjælpe med at slå den ned, men du vil stadig have bakterien i kroppen og den vil derfor udvikle sig igen. 

Gå til lægen med det samme. Jeg ignorere det i første omgang og endte ud i at skulle ha den skåret væk. Og det var bestemt ikke rart. 

Mange tak for dit svar!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.