Her på vejen løber alle børn ind og ud ved hinanden. Jeg synes bare det er hyggeligt. De fleste gange banker de andre på, nogle gange går de ind i vores have og leger og kommer hen til havedøren og kalder vores søn ud. Jeg synes bare det er hyggeligt at de har det så godt sammen og føler sig hjemme hos os. Men til én på 10 kan man jo godt forklare at I foretrækker at der bankes på først.
Jeg forstår godt irritationen over at tre is må smides ud. Næste gang kan du godt sige, at hvis man ikke kan lide det, er der ingen tvang til at spise, men det er nu det der bliver serveret. Jeg havde da heller ikke givet mine egne børn lov til at åbne og kassere så meget.
Nogle gange har vi næsten hele vejen på besøg på én gang. Så kommer de og siger 'vi er sultne' Jeg giver dem nogle få valg, og hvis de andre børn ikke ønsker det, må de altså gå hjem og spise. Jeg ville til gengæld nyde hvis de selv kunne finde ud af at tage et glas vand så jeg slipper for at varte dem op.
Men igen, hvis barnet er 10, tænker jeg da at I godt kan sige direkte til barnet hvordan reglerne er hos jer. Synes slet ikke det er noget at blande forældrene ind i.
Anmeld
Citér