At acceptere tingene som de er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.545 visninger
14 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. juni 2021

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg er gravid ca 21 uger henne, og jeg er så træt af det. Jeg har slet ikke noget overskud, og når jeg kommer hjem fra arbejde, kan jeg tit slet ikke hænge sammen og ligger bare i sengen resten af dagen. Min mand står for alt det praktiske i huset.

Det ville være ok, hvis ikke det var fordi jeg har to børn i forvejen, og jeg kan snart ikke holde ud til at være sådan en lortemor længere. Jeg er altid væk fordi jeg prøver at sove, og når jeg endelig er der, er min lunte så kort, jeg er støjfølsom og kommer til at skælde ud over små bitte ting. Så får jeg megadårlig samvittighed, for det er jo ikke deres skyld.

Jeg har været ved lægen for at få tjekket min blodprocent i håb om, at der var noget at gøre ved min konstante træthed og manglende overskud. Alt så ‘desværre’ helt normalt ud, hun sagde, at jeg måtte forsøge at acceptere tingenes tilstand, og så lytte til mig selv.

Og det forstår jeg også godt, der er jo ikke andet at gøre, men jeg kan bare næsten ikke være i, at jeg ikke har mere at give især mine børn - men også min mand for den sags skyld, som også bliver mere og mere presset af at stå med så meget. Vi har desværre ikke familie, der lige kan hjælpe os i en snæver vending, da de bor langt væk. Alle vores venner er selv børnefamilier. Jeg har flere gange tænkt, at havde jeg vidst, denne graviditet ville blive sådan her, havde jeg aldrig gået ind i den. Men nu er der jo ikke noget at gøre. Og selvfølgelig bliver vi glade for barnet. Men lige nu virker det til, at der er uendelig lang tid til terminen.

Jeg ved ikke, om der er nogle af jer, der har nogle gode råd. Jeg har svært ved selv at se, hvad der kan hjælpe, men måske andres øjne på situationen?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2021

Babilooo

Er der vitaminer du evt. mangler ..?

Ved godt at graviditeter er forskellig.. jeg havde selv meget lille mave ved 21 uger og fint overskud. Synes ellers det plejer mest at være i starten der er træthed hos gravide .. og i de sidste uger .

Anmeld Citér

22. juni 2021

Anonym trådstarter

Er der vitaminer du evt. mangler ..?

Ved godt at graviditeter er forskellig.. jeg havde selv meget lille mave ved 21 uger og fint overskud. Synes ellers det plejer mest at være i starten der er træthed hos gravide .. og i de sidste uger .

Tak for svar.

Altså lægen sagde, at hun ikke tænkte det var mangel på noget. Jeg spiser også gravid-vitaminpiller + jerntilskud. Så hun mente ikke, der var noget der.

I mine to andre graviditeter har jeg slet ikke haft det sådan her. Der har jeg haft det lidt skidt og været træt i første trimester, og ellers haft det fint, indtil jeg blev besværet til sidst. Den her graviditet er meget hårdere en de andre… men jeg er jo også blevet ældre, hvilket lægen gav mig ret i nok var grunden

Så er jeg bare glad for, at det er sidste gang og ikke første gang, hvis det bliver så meget hårdere for mig med alderen

Anmeld Citér

22. juni 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Få hjælp til rengøringen udefra

Anmeld Citér

22. juni 2021

Hamse88

Hvad med at gå ned i tid på arbejdet, så du kan nå at hvile dig før børnene kommer hjem? 

Anmeld Citér

22. juni 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Har du fået tjekket dit stofskifte ift. hypothyreose? 

Anmeld Citér

22. juni 2021

Anonym

Det er da ben-hårdt. Ud at lege i det gode vejr med far og ungerne, så du kan få ro... så står du til gengæld klar med maden, når de kommer hjem. På med bedsteforældrene eller en anden barnepige...

Og så kan jeg virkeligt anbefale en Roborocks S6 pure, der både støvsuger og vasker gulv. Vi har hund, som storfælder lige pt. og der er bare lækkert rent og mindre støvet, end der plejer at være, fordi den kører dagligt.

Anmeld Citér

22. juni 2021

Anonym

Hvor gammel er du..?

Anmeld Citér

22. juni 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar… 

Jeg er i forvejen på nedsat tid på arbejdet, og tror ikke det kan ændres før jeg alligevel skal på barsel - kun hvis jeg bliver sygemeldt delvist. Det er inde i mine overvejelser om det kan blive nødvendigt.

Vi prøver også at stille færre krav til os selv - fx i forhold til at man godt må hente lidt senere i institution, hvis det er det, der får tingene til at glide, at de må se lidt mere TV, at de kan være sammen med far så jeg kan slappe af… men jeg synes faktisk det er megasvært - jeg savner sådan at være sammen med mine børn på en ordentlig måde. 

Jeg tror ikke jeg har lavt stofskifte, jeg har ikke haft nogle symptomer før jeg blev gravid. Men måske… 

Rengøringshjælp kunne måske godt være en mulighed…

I hvert fald tak for at I tog jer tid til at svare. Vi har aldrig været igennem en periode, der var tilnærmelsesvis så hård som denne…

Anmeld Citér

22. juni 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor gammel er du..?

Jeg er 35 - så ikke vildt gammel, men alligevel heller ikke blandt de yngste gravide.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.