At acceptere tingene som de er

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2021

Lje

Hamse88 skriver:

Hvad med at gå ned i tid på arbejdet, så du kan nå at hvile dig før børnene kommer hjem? 

Eller at manden siger: "det er livet. Graviditet rammer forskelligt. Den her ekstra-tjans napper jeg mens du bygger en baby". 

Og så acceptere rugbrødsmadder, gnavegrønt, se om budgettet kan bære rengøringshjælp mv. 

Jordens dårligste råd er da, at kvindens skal gå ned i tid inden udregning af barselsdagpenge. Det vil jo have store langstrakte økonomiske konsekvenser. For noget der har løst sig selv om 19 uger. 

Vh.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2021

Nomnom

Min seneste graviditet var virkelig også hård. Jeg var 35 og kunne virkelig mærke forskel i forhold til den ældste hvor jeg var 29.

Du har 19 uger tilbage. Det er sådan det er nu. Få hjælp til rengøring, hvis I kan prioritere det i økonomien. 

Få hjælp til børnene, hvis I kender nogen der kan aflaste.

Du skal virkelig overveje om det giver mening at gå ned i tid - synes det ville være helt tosset ift at du skal på barsel og det vil jo påvirke dine barselspenge. Alternativt kan din mand jo gå ned i tid de sidste måneder her. 

Anmeld Citér

23. juni 2021

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar.

Jeg vil gerne sige, at min mand i den grad bakker mig op, og gør alt hvad han kan for at det skal blive lettere for mig. Jeg arbejder med at blive bedre til acceptere at lige nu er det sådan her, og jeg skal lægge skyldfølelsen lidt til side. Vi har jo også sommerferie, og så er der knap så længe til barslen på den anden side af den.

I hvert fald tak for at I tog jer tid.

Anmeld Citér

23. juni 2021

Mortiltreogmåskefire

Se at få dig meldt syg på jobbet. Det at du får en middagslur vil gøre en verden til forskel også tror jeg også at du er for hård ved dig selv. I en presset periode er det altså ok at de bare ser ipad. Da skolerne var lukkede så mine børn ipad 24-7 og vi levede af færdigretter og takeaway

Anmeld Citér

24. juni 2021

McK

Profilbillede for McK
Mortiltreogmåskefire skriver:

Se at få dig meldt syg på jobbet. Det at du får en middagslur vil gøre en verden til forskel også tror jeg også at du er for hård ved dig selv. I en presset periode er det altså ok at de bare ser ipad. Da skolerne var lukkede så mine børn ipad 24-7 og vi levede af færdigretter og takeaway

Ej - melde sig syg, fordi man er træt? Det er hårdt at være gravid, sådan er det. Dit råd er i den grad med at danne holdningen om, at gravide bliver sygemeldt for ingenting… Det er okay at være træt, det skal man ikke sygemeldes for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.