7 mdr og pludrer næsten ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2021

Kir

Min søn er 10,5 mdr og siger heller ikke så meget. Indimellem kommer der lidt dada og mama, men det meste af tiden siger han ikke så meget. Da SP var her til hans 9 mdrs tjek var hun lidt bekymret. Hun spurgte om vi havde fået tjekket hans ører. Men han hører helt fint, han forstår det meste jeg beder ham om og reagerer når jeg snakker til ham. Så tænker han sikkert bare har brug for tid ift sproget. Han har altid været godt fremmelig motorisk, begyndte at gå dagen før han blev 10 mdr. Så tænker han nok bruger sit krudt på det. Er ikke så bekymret. Tænker jeg nævner det for lægen til hans 1 års undersøgelse, så får vi se hvad hun siger. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2021

BM2021

På trods af, at det ikke er de samme bekymringer vi deler, så havde jeg besøg af mon sp igår - og hun gjorde det meget klart for mig at børn er optaget af forskellige ting og lægger deres energi forskelligt. Nogle motorisk, andre med sanser og andre noget tredje. - og så sagde hun også at bekymring var tegn på at man jo bare var en opmærksom og nærværende forældre.

Nu ved jeg ikke om du går i mødregruppe, men der synes jeg for alvor man ser hvor forskellig børn kan være på trods af at de er jævnaldrende.

Og så kram til dig, mor-bekymringer er aldrig sjove og jeg tænker at din pige nok skal nå at snakke dit øre af.

Anmeld Citér

19. september 2021

Anonym_2020

Enzoen skriver:

Tak for dit svar. Vi fik dræn for snart 1 mdr siden og der er klart kommet mere lyd. Bare ikke den der klassiske babypludder. Kan du huske om jeres heller ikke havde det til at starte med eller hvordan?

Jeg havde slet ikke set du havde svaret - beklager meget. Håber der er kommet mere lyd på. Vores dreng fik dræn som 14 mdr. man sagde kun ganske få år som toårig men herefter kom det så småt og 9 mdr. senere havde han godt sprog og nu som 3,6 år får vi st vide at han er meget fremmelig med sprog - han har fortsat enkelt udtalefejl, men meget stort ordforråd - det skal nok komme

Anmeld Citér

9. december 2022

NK2021

Hej med jer. 
Denne tråd er det eneste sted, hvor jeg har læst/hørt om andre, der har babyer, som ikke pludrer. Min datter på 4,5 måned siger stort set ingenting. For en uge siden kom der pludselig en lille smule lyd, nu er hun helt tavs igen. Jeg er så bekymret, og jeg tænker de værste tanker. Mon du vil dele, hvordan din datter har det i dag? Er der lyd på nu? 

Det ramte virkelig, da du skrev, at det er hårdt konstant at gå i det og blive mindet om den manglende verbale kommunikation. Jeg har det på præcis samme måde, og jeg græder næsten hver dag af bare bekymring.. 

Anmeld Citér

9. december 2022

Soonmom

Min den yngste har også været længe om at komme igang. Men SP mente det skyldes at hans tre søskende lavede larm og var så interessante at han mere observerede.

Han er kommet efter det og fik pludselig meget lyd og pludren �� 

Anmeld Citér

10. december 2022

NK2021

Hvor gammel var han, da han kom igang? 
Hun er vores første, så der er helt ro omkring hende..

Anmeld Citér

10. december 2022

My1234

Min yngste begyndte først at pludre ved 13 måneder, og så gik det ellers stærkt derfra. 

Anmeld Citér

10. december 2022

NK2021

Så han/hun var faktisk bare stille i de første 13 måneder eller var der lidt lyd på, bare ikke den klassiske babypludren? 

Anmeld Citér

10. december 2022

Kir

Jeg svarede i tråden, nu er min søn 2 år og 2 mdr og snakker konstant. Nogle ord er svære at forstå, men han kan generelt mange ord. Både norske og danske. (far er norsk) Og han er som en papegøje der gentager alt vi siger. Så det behøver ikke betyde noget at de ikke pludrer eller siger då meget  

Anmeld Citér

17. december 2022

My1234

NK2021 skriver:

Så han/hun var faktisk bare stille i de første 13 måneder eller var der lidt lyd på, bare ikke den klassiske babypludren? 

Der var stort set ingen lyd ud over lyd ved gråd, men bare en masse ansigtsmimik

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.